Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
ATS Leggera: lehoučký sporťák představen, nabízí až 420 koní na tunu
23.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
ATS nabídne tři verze Leggery, z toho tu nejsilnější se závodním šasí. I slabší varianty však nabídnou zajímavé svezení, vůz váží pouhých 650 kg.
Znovuzrozená italská automobilka ATS (Automobili Turismo e Sport) bez velké pompy představila svůj silniční vůz, který jsme si již dříve mohli prohlédnout na ilustracích. A skutečně naplňuje své jméno - je velmi lehký, váží jen 650 kilogramů.
Leggera bude standardně k mání ve dvou variantách, 300 a 365. Tato čísla nenapovídají hodnotu výkonu, nýbrž poměr výkonu ku hmotnosti. Slabší 300 Leggera bude mít pod kapotou 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který může být naladěn na 210 nebo 240 koní. V obou případech pramení z nejvýše 295 Nm točivého momentu. Na zadní kola se bude síla motoru standardně přenášet přes pětistupňový manuál, není ale vyloučena ani instalace šestistupňové sekvenční skříně.
Bude také existovat další varianta tohoto stroje. Vznikne jí jen pět kusů zkraje výroby a pod kapotu dostane 2,2litrový čtyřválec Honda, upravený tunerem Spoon Sports. Bude atmosféricky plněný a nabídne 290 koní v 9 000 otáčkách za minutu. Dostane název 420 Super Leggera SS, což napovídá o poměru výkonu a hmotnosti, a také bude v sobě ukrývat závodní šasi.
Ze starších informací zmiňme, že žádná Leggera nemá mít elektronické berličky jako kontrolu trakce či stabilizaci a nedivili bychom se, kdyby chybělo i ABS. Vůz na fotkách, který připomene Jaguar E-Type snad ještě více než starší skicy, také nemá střechu, okna a ani dveře, leze se do něj přes boky, což bude vyžadovat trochu obratnosti.
Stran dostupnosti tohoto stroje bychom zatím vařili z vody, ceny by měly startovat na 30 tisících eurech, tj. lehce přes 800 tisíc korun. ATS se již dříve nechalo slyšet, že každé auto bude postaveno přesně podle přání zákazníka, danou paletu barev, ať už do interiéru nebo na karoserii, tedy nečekejme. Co všechno však bude možno si upravit, není zatím známo.
ATS se pro design Leggery jistě nechalo inspirovat Jaguarem E-Type, záď mohly ovlivnit i vozy Wiesmann
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus