Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ať žije král: Mercedes G nekončí, po faceliftu v roce 2016 přežije i rok 2026
23.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Land Rover to s Defenderem zabalí, Mercedes se ale třídy G vzdát nehodlá. Do dvou let ji dopřeje jen větší facelift, aby ji nechal žít až do roku 2027.
Nic zatím není oficiální a i kdyby bylo, výrobci mohou mínit a Evropská unie měnit. Přesto to vypadá, že zatímco Land Rover se svým ikonickým Defenderem vyklízí pole, aby mohl představit nástupce, Mercedes se k témuž nechystá. Dřívější, i když ne zcela jednoznačné zprávy tedy naznačovaly opak, máme-li však věřit britským kolegům z magazínu Car, pak stuttgartské plány nakonec doznaly změn a zatímco jeden král terénu zemře, druhému budeme moci provolávat slávu.
Současná třída G, která je zároveň tou jedinou kdy vyrobenou a stále dostává i nové verze se totiž prý do důchodu nechystá. Zdroje Caru hovoří o tom, že vůz sice projde v roce 2016 nemalými změnami, ty ale neovlivní jeho podstatu. Nepůjde tedy o nový vůz, jen větší facelift, který má dopřát Géčku hlavně tvary slučitelnější se zákony aerodynamiky než cokoli jiného. A pochopitelně také modernější bezpečnostní a luxusní prvky.
Máme-li být konkrétní, pak by se vůz měl dočkat citelného rozšíření karoserie o cca 100 mm na přibližně 1 860 mm. Hranaté tvary ale mají zůstat zachovány, přestože dojde na jistou aerodynamickou optimalizaci počítající i se snížením výšky. Zbylé technické novinky budou hlavně dílčí - počítá se s novými světly využívajícími LED nebo s osazením vozu řadou kamer dovolující používání nejnovějších bezpečnostních a komfortních systémů Mercedesu.
Změnit se ale má i nabídka motorů. Mercedes prý neodolá tlaku EU a z nabídky vyřadí dvanáctiválcovou jednotku, vrcholem tak bude jeden z osmiválců varianty AMG atakující výkonovou hranici 600 koní. Skromnější verze pak vsadí na šestiválce - dieselový 2,9 s výkonem přes 300 koní a nový benzinový řadový „šestihrnek” generující přes 360 koní. I „standardní” verze pak mají dostat motor V8, počítá se čtyřlitrem o výkonu zhruba 460 koní.
Tohle všechno má Géčku zajistit další klidný život po boku norem přejících jen všemu „normálnímu”. Jestli to takto dopadne, uvidíme až časem, Mercedes ale prý aktuálně počítá s prodejem vozu až do roku 2027. A to už je docela vzdálená budoucnost...















První a jediná generace Mercedesu G má žít dál. Po větším faceliftu v roce 2016 má na trhu vydržet dalších 11 let
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Troufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před hodinouDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva