Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Astonu Martin trvalo rok, než dal Valkyrii světla. Krasavici přesto nestvořil
14.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aston poprvé ukázal produkci blízkou verzi svého hypersportu. Ten kromě světel dostal i jiná litá kola, boční kapsy sání či zadní difuzor a výfuk.
Už pomalu slyšíme vaše reakce v diskuzi, že podobný názor, jsme si mohli nechat pro sebe. Ale nemáme nyní na mysli záď, ta vypadá docela fešně, ale příď vozu, který by měl redefinovat měřítka supersportů. Dle svých tvůrců by totiž chystaný Aston Martin Valkyrie měl být na některých okruzích rychlejší než monoposty Formule 1 či prototypy LMP1.
Jak je to možné, nejspíše již nemusíme dodávat, k prvotnímu odhalení vozu došlo - jak naznačuje onen nadpis - takřka před rokem. Automobilka však zákazníkům i zbytku světa ukázala pouze koncept a uvedla, že produkční variantu můžeme očekávat letos v září ve Frankfurtu. Zároveň bylo oznámeno, že značka ve spolupráci s legendárním designérem Adrianem Neweym podřídila vše aerodynamice.
Extrémním tvarům hyperportu se tedy nemůžeme divit, prakticky vše bylo uzpůsobeno co nejefektivnějšímu obtékání vzduchu. I bez enormního křídla, které by ostatně jen redukovalo nejvyšší rychlost, tak Valkyrie dokáže v příslušné rychlosti jezdit po stropě. Nicméně je třeba dodat, že stvořit závodní vůz je ve výsledku o trochu snadnější než silniční. Tam přijde ke slovu řada nesnází.
Světlomety jsou samozřejmě jednou z nich, ačkoliv to na první pohled nevypadá. Třeba pozice těch čelních je jasně daná - musí být na přídi, nikoliv na střeše, bocích či na zádi. Nicméně variabilní je již tvar, který může ovlivnit i použitelná technologie. Pokud sáhnete po LEDkách či rovnou laserových lampách, můžete počítat s daleko užším provedením, než by tomu bylo u xenonů či halogenů. Zvenčí navíc nikdy nevidíte celé světlo, jeho značná část je ukryta pod povrchem, čemuž musí být uzpůsobena struktura vozu. V závislosti na použité technice je pak navíc ovlivněna i hmotnost, respektive její rozložení, přestože jde o gramy či kila.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že Astonu Martin transformace konceptu na produkční vůz zabrala takřka rok. Co už překvapivé je, jak výsledek vypadá. Tvary předních světlometů jsou docela nudné, jak ukazuje jediná oficiální fotka Astonu i pár dalších od Bogdana Capusana. Z jejich publikování Aston Martin a Red Bull asi nebudou mít radost, neboť jak jsme zmínili, vůz bude oficiálně představen až ve Frankfurtu. U příležitosti Velké ceny Monaka však obě firmy nechaly zákazníky produkční variantu prozkoumat a jak je patrné i z přiložené pozvánky, vše mělo být tajné.
My se ale na Capusana nezlobíme, novinku si díky němu můžeme prohlédnout i další detaily. Vidíme tak odlišnou zadní část předního blatníku, do které se nyní zakusuje prominentní boční linie. Změnily se také kapsy sání, na zádi si pak můžeme povšimnout odlišných světlometů či až bizarně obřího difuzoru a nad ním trůnících koncovek výfuku. Pomalu se tedy dá říci, že zde máme zcela jiný vůz, než jaký byl představen před rokem, ačkoliv silueta zůstává stejná.
Zmínit pak můžeme ještě první pohled na interiér, kde pokračují karbonové orgie. Z uhlíkových vláken je prakticky vše, nač pohlédnete, včetně sedadel. Ta se přitom budou lišit kus od kusu, a nikoliv jen kvůli tomu, že skořepina řidiče bude odlévána majiteli na tělo jako u závodních vozů. Zákazníci si totiž mohou dopřát i jednomístnou konfiguraci.
Je to tedy dost změn, které rok trvající práci snadno ospravedlní. A kdyby ne, jsou tu i jiné věci, které Aston dělá ve chvílích, kdy nevyvíjí auta. Spolu s firmou Hogan vyprodukoval novou omezenou edici luxusních bot zvaných Aston Martin x Hogan FW1718. Ty zaujmou především jazykem, který je vyroben z klasické leštěné hnědé kůže. Zbytek povrchu tvoří kůže broušená, kterou doplňuje nylonová síťovina. Na té se skví velké „H“, jež odkazuje na spolupracující firmu. K dispozici bude čtveřice barevných variant, hnědý jazyk však zůstává neměnný. Pro celý svět je pak k dispozici jen 3 000 párů, přičemž ceny startují na 375 Eur (cca 9 900 Kč) - hodně peněz na boty, ale ne zase tak moc na Aston Martin...

Aston Martin se pochlubil zatím jen jediným snímkem Valkyrie, a to ve společnosti Sereny Williams
Na světě jsou však i další snímky...
...kromě toho si můžeme představit i novou luxusní obuv značky, jenž vznikla ve spolupráci s firmou Hogan
Zdroje: Aston Martin@Twitter, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
před 8 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 9 hodinamiLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
před 11 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB