Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vulcan odhalen, má atmosférický 7,0 V12 a přes 800 koní
25.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Brit se drží starých receptů, do vínku dostal sedmilitrový V12 s přirozeným plněním. K mání bude jen 24 kusů.
Ačkoliv současná doba přeje zejména „zeleným“ automobilům, pár značek i nadále myslí na ty řidiče, kteří za volantem hledají hlavně zážitky. Na svém kontě však musí mít nemalé finance, neboť takové Ferrari LaFerrari FXX K či McLaren P1 GTR z odkrojí značnou část i z nemalého jmění. A nejinak tomu bude v případě nového Astonu Martin Vulcan, který dvěma výše zmíněným hypersportům hodlá konkurovat. A to nikoliv pouze výkonem či agresivní vizáží, ale také specifickou formou vlastnictví.
Stejně jako italský či britský stroj si ani Vulcan nemůžete postavit do své garáže. Místo toho se o jeho ustájení bude starat Aston Martin, který vám jej následně přistaví na startovní čáru v rámci okruhových dní. Jakmile se však vysoukáte z kokpitu, značka opětovně sbalí veškerá fidlátka a zamíří do svého ústředí i s vaším vozem. To samozřejmě na jednu stranu není příliš lákavé, přesto se však dá počítat s tím, že 24 dostupných exemplářů bude mít své majitele velmi rychle.
Ti budou zařazeni do speciálního tréninkového programu, který zahrnuje nejen konzultace se závodními jezdci Astonu Martin, ale také svezení v modelech V12 Vantage S, One-77 a Vantage GT4. Díky tomu získají jisté povědomí o chování britských vozů na trati, pročež budou řádně připravení k stisknutí startovacího tlačítka modelu Vulcan. To následně přivede k životu atmosférický sedmilitrový dvanáctiválcový motor V12, který zadní kola zásobuje výkonem vyšším než 800 koní.
Tento výkon sice v porovnání s Ferrari či McLarenem není až tak enormní, Vulcan se ovšem na rozdíl od těchto modelů obešel bez hybridní techniky. Očekávat tedy můžeme o poznání nižší hmotnost a díky atmosférickému motoru také mnohem přímější odezvu, načež bychom tu klidně mohli mít vítěze všech okruhových dní. I když v tomto směru nechceme nic zakřiknout, přeci jen přesná data o jízdní dynamice Aston Martin k dispozici nedal.
Víme ovšem, že potenciál motoru budou krotit karbon-keramické brzdové kotouče Brembo o rozměru 380 milimetrů vpředu a 360 mm vzadu. Mimo ně lze počítat se samosvorným diferenciálem či zavěšením typu push-rod, které dostalo do vínku také stavitelné tlumiče DSSV (Multimatic Dynamic Suspension Spool Valve). Nechybí ani přední a zadní stabilizátor, nastavitelné ABS či trakční kontrola.
Dále můžeme zmínit karbonový monokok, který byl převzat z modelu One-77, načež tu máme ten samý rozvor 2 791 milimetrů. Z uhlíkových vláken je pak i hnací hřídel, která byla usazena do hořčíkového tubusu a opomenut nebyl tento materiál ani v rámci samotné karoserie, která počítá s enormním zadním křídlem a výfuky vyvedenými před zadními koly.
Tím dostupné informace víceméně končí, zmínit již můžeme jen šestistupňovou sekvenční převodovku Xtrac či fakt, že Vulcan plně vyhovuje předpisům mezinárodní automobilové federace FIA. Více se dozvíme v Ženevě, za prvními okruhovými kilometry pak budou moci zákazníci vyrazit v příštím roce.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Aston Martin Vulcan se zatím ukázal jen na tmavé sadě fotek. Naživo si jej ovšem budeme moci prohlédnout již příští týden v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 4 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 7 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Onboard videa 12.24. 12:21 - Stepan
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch