Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vantage V12: více síly pod kapotou
5.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mnoho reptalů z řad automobilové veřejnosti bude nyní umlčeno. Výtky byly směřovány na slabou pohonnou jednotku nejmenšího modelu se značkou Aston Martin. Po dlouhém napínání jsme se nakonec dočkali. Nový model Vantage V12 je nyní osazen - jak jinak - dvanáctiválcem (+video).
Aston Martin V8 Vantage je pro mnohé nejkrásnějším Astonem vůbec. Jeho výkon 380 koní (které stačí k akceleraci na 200 km/h za konkurenceschopných 18 sekund) sice není zrovna vyloženě malý, ani časy tohoto vozu na okruzích nejsou vůbec špatné (vizitka 8:03 na Norschleife je naopak vynikající, překonává jím mj. Audi R8, BMW M3 E92, Porsche 911 Carrera 4S a mnoho dalších respektovaných sporťáků), přesto V8 Vantage získal nálepku slabého auta, vhodného spíše na „machrování” na náměstí. Dovolíme si tvrdit, že zcela neprávem, mnoho na tom ale nezměníme. A podobně k tomu přistoupil i Aston, když místo propagace schopností Vantage s osmiválcem nacpal pod jeho kapotu to nejlepší co má, dvanáctiválec z modelu DBS.
Masivní zážehová jednotka V12 o objemu 6,0 l podává výkon 510 koní a disponuje točivým momentem 570 N.m. Automobilka slibuje zrychlení z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za 4,2 s. A při nejvyšší rychlosti ukáže ručička rychloměru hodnotu 305 km/h.
Exteriérové odlišnosti jsou hlavně v agresivnějším vzhledu a mnoha otvorech pro odvod a přívod vzduchu k motoru. Přibylo také několik účelných aerodynamických prvků jako například velký zadní spoiler s dvojicí koncovek výfuku nebo prahové lišty. Modernější vzhled podtrhují čiré zadní svítilny.
Interiér nabídne čalounění Alcantarou, nová sportovní sedadla čí palubní desku v lesklé černé barvě připomínající klavír.
Podle plánu značky nevznikne více jak 1000 kusů nejnovějšího přírůstku do rodiny Astonů. Výstavní premiéra je naplánována do Ženevy a k prvním zákazníkům začnou být první kousky expedovány ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
Na přiloženém videu uvidíte spoustu zajímavých detailů a také si můžete poslechnout nádherný zvuk onoho šperku pod kapotou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před hodinou - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 2 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 4 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 5 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva