Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vantage GT8: britská 911 GT3 má výkon, lehkost i manuál
15.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Ostrý V8 Vantage nabídne atmosférický motor s 446 koňmi a hmotnost nižší o 100 kg. To vše pod rouškou agresivnějšího bodykitu.
Aston Martin se začíná stávat modlou pravověrných petrolheadů. Jen pár dní po příchodu V12 Vantage S s manuální převodovkou si můžeme představit limitovanou edici Vantage GT8, která je dle tvrzení automobilky jejím nejřidičtěji zaměřeným vozem všech dob. Kupé jde ve stopách loňské série GT12, ve srovnání s ní u něj najdeme jednu zásadní změnu, jež se dotýká motorového prostoru. Na rozdíl od předchozího šestilitrového dvanáctiválce s automatem se zde o pohon stará 4,7litrový osmiválec a manuální řazení. Tedy něco, co Porsche přímo konkurenční 911 GT3 aktuálně chybně nenabízí.
Pohonná jednotka prošla vůči běžnému atmosférickému motoru V8 lehčím továrním tuningem, načež nyní produkuje 446 koní, tedy o deset více než ve standardu. O jízdní dynamice se značka bohužel nerozepisuje, základní V8 Vantage S však zvládá stovku za 4,8 sekundy. Provedení GT8 jistě bude o poznání rychlejší, než by odpovídalo zmiňovanému nárůstu výkonu. Zároveň došlo také k redukci hmotnosti o 100 kilogramů.
Kupé vážící 1 510 kg je nejlehčím osmiválcovým Astonem Vantage v celé historii tohoto modelu, přičemž osmikilové úspory dosáhli Britové instalací sedmipaprskových hořčíkových kol osazených pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Na lithium-iontovou baterii připadá dalších 17 kg, kromě toho je možné sáhnout také po akrylátových oknech. Nechybí ani odlehčený výfuk s odstraněnými sekundárními katalyzátory.
V rámci další úspory hmotnosti je dokonce možné sáhnout také po plastových ovladačích v kabině namísto standardních skleněných, zde však již jde o úsporu několika desítek gramů. Samotným interiérem se ovšem budeme zabývat až za malou chvíli, nyní ještě setrváme u mechaniky. V případě podvozku se přitom počítá s okruhovým naladěním, nicméně ani veřejné silnice nebudou verzi GT8 zapovězeny.
V rámci venkovní vizáže lze zmínit především nové nárazníky i vytažené blatníky, čelní karbonový splitter či výrazný zadní difuzor. Boční prahy svým tvarem odkazují na závodní variantu GTE, v případě zájmu o ještě agresivnější vizáž je možné sáhnout také po paketu Aero Pack, jehož součástí je mohutné zadní křídlo a čelní boční stabilizátory. Za zmínku stojí i karbonová střecha.
Karoserii je přitom možné objednat v kombinacích šedé a modré, bílé a zelené nebo zelené a limetkové, jež je vyobrazena ve fotogalerii. Uvnitř se kupé pyšní, stejně jako v případě exteriéru, uhlíkovými vlákny (dveřní panely, středová konzole), jež napomáhají ke zmiňované redukci hmotnosti. Stejný úkol pak mají i kožená poutka nahrazující standardní kličky dveří.
Jelikož jde i nadále o silniční vůz, nechybí ani klimatizace nebo multimediální systém AMi III, jehož součástí je audio aparatura o výkonu 160 wattů. Jak jsme již naznačili, standardem mezi převodovkami je šestistupňový manuál, sedmistupňový automat Sportshift II slouží pouze jako alternativa. K mání bude pouze 150 exemplářů, přičemž každý odstartuje na sumě 165 000 GBP (cca 5,6 mil. Kč).
Nová limitovaná edice Astonu Martin GT8 dostala do vínku agresivnější vizáž, více koní a méně kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
včera - Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
14.11.2024 - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024
Nejčtenější články
- Zastavení výroby Fiatu Panda nebude způsobeno tak úplně nezájmem, automobilka mlží, jak může
18.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari F80 dráždí vzhledem i technikou, mohlo by si říkat 6cilindri. Italům je to ale asi ukradené
18.10.2024 - Fotbalisté Bayernu si převzali svá nová Audi zdarma. Zklamání z toho, že už nemohou mít, co chtějí, některým čiší z očí
18.10.2024 - Brutální Mustang GTD za 7,5 milionu už není jen pro vyvolené. Firma ho levně dělá z běžné verze, sám Ford láká na rekord
18.10.2024 - Číňané v útoku na Evropu nepolevují. BYD ukázal už osmé auto přímo pro nás, zavedená cla ho prý vůbec nezajímají
18.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva