Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vantage 2012: facelift pro britského krasavce
20.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Některá auta jsou designově tak povedená, že je není třeba inovovat, aby zůstala šik. Aston Martin Vantage je jedním z nich, facelift přesto dostal.
O Astonu Vantage bylo v poslední době slyšet hlavně díky produkční verzi V12 Zagato, který stojí na základech dvanáctiválcového provedení tohoto modelu. Výrobce, snad aby to obyčejnějším bratříčkům nebylo líto, nadělil i jim trochu vzhledových a technických novinek, které sám označuje za nejvýznamnější od roku 2008. A tak se podívejme, v čem spočívají.
I když je slovo facelift bez diskuze na místě, je třeba jedním dechem dodat, že o skutečně kompletní inovaci je možné hovořit jen v případě verze V8 Vantage. Ani u něj ale celá proměna se vzhledovými novinkami nestojí a nepadá a úpravy designu jsou velmi decentní.
Vůz po této stránce dostal prvky inspirované modelem V8 Vantage S, zejména pak přední nárazník s výraznějším černým „lízátkem”, upravené boční prahy a nový zadní nárazník s účinnějším difuzorem. V jeho případě ale musíme dát jen na slova Astonu, neboť první uvolněné snímky pohled na záď jaksi neskýtají.
Modifikace interiéru V8 Vantage tiskové materiály automobilky nezmiňují, zato technických novinek je pěkná řádka. Osmiválcový motor o výkonu 309 kW (426 koní) zůstal nezměněn, stejně jako jeho šestistupňová manuální převodovka. Za příplatek ovšem nyní bude k dispozici sedmistupňový automat Sportshift II s kratšími jednotlivými převody a vůz si vysloužil také upravené řízení. To má nyní s poměrem převodky 15:1 namísto 17:1 a přepracovaným posilovačem nabízet více agility i zpětné vazby.
Krom toho dostala „vé-osmička” také výkonnější přední brzy s kotouči o průměru 380 mm a šestipístkovými třmeny. Podle automobilky se tím zlepšily jak samotné brzdy, tak jejich ovladatelnost, svůj podíl na tom přitom jistě budou mít i o centimetr širší pneumatiky. Škálu novinek pak uzavírá doplnění standardní výbavy o asistent rozjezdu do kopce, který ale schopní řidiči jistě neocení.
Pokud se přesuneme k provedení V8 Vantage S, můžeme být o poznání stručnější. V tomto případě se novinky omezují na doplnění standardní výbavy o již zmíněný automat Sportshift II, vůz dále dostal zvukově výraznější výfuk a aerodynamický paket z využívající karbonových vláken. Základní výbava se pak rozšířila o ručně šitý kožený interiér, satelitní navigaci od Garminu a tempomat.
Provedení V12 Vantage zůstává po posledních inovacích osmiválcových verzí beze změn, naopak otevřených variant Roadster se všechny novinky týkají stejně jako kupé.
Za součást letošních novinek pak automobilka považuje i zmíněný V12 Zagato, který je již v prodeji za nemalých 400 tisíc Eur, tedy více než 10 milionů korun. Přesto Aston již v tuto chvíli hlásí 50 prodaných vozů z celkem stopadesátikusové série, které zákazníkům dodá na podzim.
Když jsme se dotkli cen, pak je třeba dodat, že inovované provedení V8 Vantage se po představení na ženevském autosalonu dostane do prodeje s cenovkou začínající na 84 995 britských liber (cca 2,55 milionu Kč), varianta V8 Vantage S pak přijde nejméně na 99 995 liber (něco málo přes 3 miliony Kč).
Aston Martin V8 Vantage jako kupé i roadster s novinkami pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva