Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish Volante: nové kabrio je nejtužší v historii, zvládá 295 km/h
19.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Oproti předchozímu DBS je otevřený Vanquish tužší a prostornější. Navzdory hmotnosti vyšší o 9 kg dá stovku za 4,1 s.
Jmenuji se Volante, Aston Martin Vanquish Volante, a jsem nejtužším otevřeným modelem v celé firemní historii. Takto nějak by vypadalo představení nového britského kabrioletu, pokud bychom parafrázovali nejslavnějšího uživatele Astonů. Za tím vším se ovšem neskrývá pozlátko marketingu, ale fakt, že automobilka využila u čtvrté generace platformy VH (Vertical Horizontal) karbonové komponenty a především techniku lepení, jaká je zatím známa pouze z leteckého průmyslu. Díky tomu otevřený model ve srovnání s kupé přibral jen o 9 kil (celkem váží 1 844 kg), přičemž jeho torzní tuhost se oproti předchozímu DBS Volante navýšila o 14 %.
To by mělo přispět hlavně k lepšímu průjezdu zatáčkami a čitelnosti, i proto Vanquish Volante dostal takřka ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 51:49. To spolu s překalibrovanými pružinami a tlumiči přibližuje kvalitu jízdu té, kterou si mohou užívat řidiči kupé. Z toho Volante podědilo šestilitrový dvanáctiválcový motor AM1, který produkuje 573 koní v 6 750 otáčkách a 620 Nm točivého momentu při 5 500 ot./min.
Přenos výkonu na zadní kola má na starosti automatická převodovka Touchtronic 2, přičemž stovku pokoří vůz za 4,1 sekundy a nejvýše se rozjede na 295 km/h. Navzdory mírně vyšší hmotnosti a horší aerodynamice je na tom stejně jako kupé. Přesný koeficient aerodynamického odporu Aston Martin neuvádí, ke změně ale muselo dojít vlivem jiného sklonu čelního okna, které navíc nabízí prosklení až k okraji rámu - což se u Britů stalo poprvé.
Dalším prvenstvím je pak celokarbonová karoserie, která z velké části stojí za minimálním navýšením hmotnosti. Za významný počin bychom pak měli považovat 279litrový objem zavazadelníku, který oproti předchozímu DBS Volante narostl o 50 %. Plátěná střecha, která se skládá nebo natahuje za 14 sekund, do něj přitom vůbec nezasahuje. Tím je zaručena jak praktičnost, tak i působivý vzhled vozu.
V interiéru Vanquish Volante nabízí stejný kvartet sedadel v uspořádání 2+2 jako kupé, přičemž jedinou změnou je tlačítko na středovém tunelu, které ovládá střechu. Jen o malý kousek vpředu pak naleznete ovládání systému launch control nebo stabilizace, v případě tlumičů lze pak volit mezi režimy Normal, Sport a Track.
Objednávky na vůz vybavený standardně karbon-keramickými brzdami Brembo můžete britské značce adresovat již nyní, přičemž první vozy by k zákazníkům měly dorazit v závěru roku. To možná není to nejlepší období na kabriolet, ale aspoň můžete vyzkoušet, jak se v Aston Martinu s cenou od 199 995 GBP (cca 6 milionů korun) převáží vánoční stromeček.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Aston Martin Vanquish Volante se pyšní řadou prvenství. Oproti kupé se jeho hmotnost zvýšila jen o 9 kg, stovku tak pokoří za identických 4,1 sekundy a jeho nejvyšší rychlost končí stejnou hodnotou 295 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus