Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Vanquish S Volante: 603 koní vypadá lépe bez střechy než s ní
27.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka dostala do vínku nejen poladěný atmosférický dvanáctiválec, ale také agresivnější bodykit či překalibrovaný podvozek. A sluší ji to.
Po příchodu Astonu Martin Vanquish S britská automobilka nyní představila také otevřenou variantu Volante. Ta dostala do vínku stejné modifikace jako kupé, nicméně její vzhled - zvláště se staženou střechou - dráždí smysly daleko více. Při pohledu z boku jsou totiž kupříkladu jasně viditelné hrboly za zadními sedadly, které jsou opravdu delikátním doplňkem.
Ve všem ostatním již „eSkové“ Volante profituje ze stejných změn, kterých se loni dočkalo i kupé. Máme tu tedy atmosférický 5,9litrový dvanáctiválec, jenž skrze překalibrovanou automatickou osmistupňovou převodovku Touchtronic III posílá na zadní kola 603 koní v 7 000 otáčkách a 630 Nm točivého momentu při 5 500 ot./min.
Jízdní dynamiku značka momentálně nezveřejnila, odvodit ji ovšem můžeme od méně výkonných sourozenců. Vanquish s 576 koňmi totiž zvládá zrychlit na stovku za 3,8 sekundy, zatímco Volante je o dvě desetiny pomalejší. Kromě toho počítá s nejvyšší rychlostí 317 km/h, která je o sedm kilometrů v hodině nižší než u kupé.
Oproti tomu Vanquish S akceleruje na stovku za 3,5 sekundy, přičemž jeho maximálka je stejná jako u varianty s nižším výkonem. Otevřené provedení by tak mohlo dosahovat času 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 317 km/h. Zda je ale náš odhad správný, to nejspíše zjistíme v Ženevě při živém debutu nebo v dubnu během zahájení prodeje.
Aktuálně tedy jen dodáme, že kromě vyššího výkonu se i kabriolet dočkal modifikací na podvozku vylepšených stabilizátorů či specifických 20palcových litých kol s pneumatikami Pirelli P-zero o rozměru 255/35 vpředu a 305/30 vzadu. Aston přitom použil stejného designu jako u kupé, jenž počítá s černými středy a stříbrnými okraji.
Dále tu máme nový výfukový systém se čtveřicí koncovek výfuku, jenž vykukují z nového nárazníku a rámují efektivnější difuzor. Mimo to se Vanquish S Volante pyšní přepracovaným čelním nárazníkem a bočními prahy, přičemž značka prakticky všude použila karbonová vlákna. To ovšem snížení hmotnosti příliš nepomohlo.
Konkrétní data Aston Martin do placu nedal, nicméně kupé váží nemalých 1 739 kilogramů. Jde přitom o naprosto stejnou hmotnost, jakou disponuje i méně potentní provedení, pročež můžeme předpokládat, že vahový handicap kabrioletu bude taktéž identický - tedy 105 kilo, jenž ručičky vah tlačí na celkových 1 844 kg.
Zmínit již lze jen interiér, kam se nastěhovala unikátně prošívaná kůže či leštěné karbonové dekory. Dále tu máme vyšitý nápis „Vanquish S“ na hlavových opěrkách. Komu to ovšem nestačí, může sáhnout buď po příplatkové kůži Bridge of Weir Caithness nebo zakázkovém programu Aston Martin by Q.
Aston Martin Vanquish S Volante je mnohem více sexy než kupé. Do vínku přitom dostal identických 603 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 53 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 2 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 4 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB