Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V8 Vantage S: konečně i pro sportovce
3.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé fotografie) Kdo si zkusil nějaký Aston ví, že to nejsou zrovna supersporty. V8 Vantage ale dostal pár úprav a stylový sportsman je na světě.
Astony vždy byly, jsou a asi také navždy zůstanou hlavně stylovými GT vozy. V jízdních výkonech obvykle za svými konkurenty zaostávají. Ani v případě V8 Vantage tomu není jinak, na nejbližšího konkurenta, Porsche 911 Carrera S, vždy ztrácel. Proto se automobilka rozhodla připravit ostřejší variantu s písmenem S v názvu.
Vantage S dostal silnější motor, jeho V8 o objemu 4,7 l má maximální výkon 436 k (+10 oproti standardu) a točivý moment vrcholí na 490 N.m. Navazuje na něj sedmistupňový automat Sportshift II s řazením pádly pod volantem. Na 100 km/h Vantage S zrychlí za 4,5 s (-0,4 s) a jeho maximální rychlost je 305 km/h. Dle továrních údajů má průměrně spotřebovat 12,9 litru benzinu na 100 km.
Větší změny proběhly na podvozku. Ten je nižší a přitvrzený, má agresivnější nastavení. K tomu se přidaly větší přední brzdy s šestipístkovými brzdiči, strmější řízení a přeprogramovaný stabilizační systém. Z vnějšku verzi S poznáte podle specifického předního spoileru a zadního difuzoru, v obou případech z uhlíkových vláken a 19" litých kol s pneumatikami od firmy Bridgestone. Také kapota a nárazníky byly přemodelovány ve stylu silnějšího Vantage V12. Již tak vydatný zvuk standardního Vantage ještě zesílí sportovně naladěný výfuk.
V interiéru toho moc jinak není. Vylepšení se v podstatě omezilo jen na aplikaci spousty emblémů s nápisem Vantage S. Objednávat je můžete ihned u všech dealerů značky.
Aston Martin V8 Vantage S naživo v Ženevě
V8 Vantage S na oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před 43 minutami - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva