Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V8 Vantage GT je první Aston pro chudší, stojí pod 2 miliony Kč
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Aston se rozhodl připomenout závodní aktivity do a New Yorku přivezl novou edici modelu Vantage, která šokuje cenou. Kromě toho ukázal DB9 Carbon.
O britské automobilce jsme v poslední době slýchali hlavně v souvislosti se zahájením spolupráce s AMG nebo autíčkem pro malé nadšence bohatých rodičů. V Ženevě jsme se ovšem dočkali také zajímavějšího vozu pro dospělé, kterým se stal model V8 Vantage N430. V stejném článku představené DB9 v edici Carbon však míří do New Yorku znovu a jako posilu si k tamní exhibici přizval nový V8 Vantage GT. Nejpre se pojďme věnovat jemu.
V jeho případě se v podstatě jedná jen o přejmenovanou verzi N430 a bude se taktéž nabízet jako kupé i jako otevřený kabriolet. Poznávacími znaky se mimo nápisů GT stanou například černé akcenty, průzračná koncová světla nebo specifická kola z lehkých slitin. Tento model se pochlubí také sportovními sedadly a karbonovými dekory v interiéru. Všeobecně se v podstatě snaží najít inspiraci v dlouholeté historii značky působící v motorsportu.
O řádnou porci výkonu se stará 4,7litrový osmiválec o výkonu 435 koní, který zprostředkuje Vantage GT zrychlení na stokilometrovou rychlost za 4,6 sekundy a maximálku až na hranici 305 kilometrů v hodině. Když už jsme zmínili ten výkon, dobré je dodat ještě informaci o sportovním výfukovém systému, který zajistí zcela jistě parádní soundtrack. U karbioletu vám rozhodně bude ježit při akceleraci chlupy i na místech, kde byste to nečekali. Kromě toho je GT vybaveno brzdovou soustavou odvozenou od závodních verzí Astonu. Na výběr bude sedmistupňová automatizovaná převodovka s hořčíkovými pádly na volantu nebo tradiční šestistupňový manuál s fofrklackem.
Čím však tato novinka bere dech, je jednoznačně cenová politika. Dodávky k zákazníkům jsou naplánovány na třetí čtvrtletí letošního roku a podržte se - s cenovkou od 99 900 dolarů (v přepočtu na 1 987 000 korunách). Jak už ale s ceny tušíte, netýká se nás, ale pouze Američanů, přesto platí, že Aston Martin ještě nebyl nikdy dostupnější. Ať už to s „evropskou” cenou GT dopadne jakkoliv, navíc můžete objednat balíček Aston Martin 24 Hours of Le Mans a dostat k tomu kontrastní barvy mřížky chladiče a krytů zrcátek, zadního difuzoru a A-sloupků. Interiér dostane více karbonu, Alcantaru dveřních výplní a sportovní sedadla z V12 Vantage S.
Druhou novinkou je předesílaný model DB9 v edici Carbon, která je zaměřena na milovníky tohoto lehkého materiálu. Ke karbonu přidává také tradiční kombinaci vysokého výkonu a luxusu. O pohon se stará šestilitrová jednotka V12 se standardním výkonem 517 koní spojená s šestistupňovým automatem. S jeho pomocí dokáže tohle GT se zadním pohonem zrchlit na stovku za 4,6 sekundy a dosáhnout necelých 300 km/h.
Edice Carbon je ve skutečnosti rozdělena na dvě, a sice Carbon Black s černým exteriérem a Carbon White s bílým lakem. Oba mají širokou škálu karbonových doplňků na bocích a kolem zadních světel, přičemž ke zdůraznění výjimečnosti používají také černou masku chladiče, tónovaná skla a desetipaprsková kola. Zájemce si může přiobjednat i karbonový difuzor a kryty zrcátek nebo lakované brzdové třmeny v barvě červená, žlutá, černá či šedá. Tento vůz bude k mání ve stejné době jako Vantage V8 GT avšak s cenou o 100 tisíc dolarů vyšší (v přepočtu za bezmála 4 miliony korun).
Aston Martin chce připomenout jeho závodní geny, a tak nabízí nový V8 Vantage GT. Cena je rekordně nízká
DB9 v edici Carbon už tak speciálně nevypadá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva