Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Zagato: máme nové snímky i technická data produkční verze
4.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po několika únicích posledních dnů se Zagato rozhodl jít s pravdou ven a uvolnil snad již všechny klíčové informace a snímky „svého” Astonu Martin V12.
Byl to příběh dlouhý jak italské prázdniny. Zanedlouho tomu totiž bude rok, co se Zagato poprvé zmínil o své interpretaci Astonu Martin V12 Vantage a představil i jeho závodní verzi. Netrvalo dlouho a Aston Martin potvrdil, že tento vůz půjde do výroby a dokonce zveřejnil i jeho cenu. Příběh se zdál být u konce, ve skutečnosti se ale teprve rozjížděl.
Později totiž Zagato konstatoval, že co nám celé ty měsíce ukazoval byl jen koncept a teprve toto je produkční verze. To se pořád psal srpen 2011 a vše vypadalo blízko finále, trvalo ale ještě několik dalších měsíců, než italský karosář prozradil více. I když prozradil, ono se to tak nějak prozradilo samo.
Firma původně uvolnila jen informaci, že produkční verzi svého skvostu kompletně odhalí až na kuwaitském Councours d'Elegance konaném v půli tohoto měsíce, o pár dní později ale z její prezentace konceptu unikly snímky interiéru a později i podoba zádě „sériového” provedení. Po těchto událostech už Zagato neváhal a katalog, z nějž tyto fotky pocházely, zveřejnil sám.
Níže si můžete prohlédnout jeho jednotlivé stránky a ač to nejsou zrovna nejkvalitnější fotografie, zachycují vůz přece jen lépe než ty uniklé. Můžete si díky nim ještě jednou prohlédnout hlavně záď vozu s dosti odvážným přítlačným křídlem a interiér vyladěný hlavně specifickým čalouněním.
V katalogu se dále můžeme dočíst již známý fakt - že Zagato tímto dílem navazuje na slavný Aston Martin DB4GT Zagato z šedesátých let minulého století, který je též na jednom ze záběrů k vidění. Jeho současný nástupce má novou karoserii z hliníku a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny a je montován výlučně ručně. Výsledek měří na délku 4 385 mm, na šířku 1 865 mm, na výšku 1 250 mm a stojí na podvozku o rozvoru náprav 2 600 mm s rozchodem kol 1 570 mm vpředu a 1 575 mm vzadu.
Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 680 kg a jeho srdcem je motor 6,0 V12 vyladěný na nejvýše 517 koní výkonu a 570 Nm točivého momentu. Tato síla putuje přes výlučně šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na kola zadní nápravy. Vůz s tímto arzenálem zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, maximální rychlost činí 305 km/h.
Spotřeba paliva asi nebude pro zájemce o auto s cenou přes 10 milionů korun tím nejpodstatnějším faktem, ale i ta je známa a Josého Manuela Barrosa zasněně tleskajícího nad „svým” ekoprdítkem asi nepotěší - ve městě činí 24,3 litru benzinu na 100 km, mimo něj 11,7 l/100 km, což dá v kombinaci pěkných 16,4 litru.
Pokud se rozhodnete s tímto autem zabrzdit, oporou vám budou karbon-keramické kotouče o průměru 396 mm vpředu a 360 mm vzadu, do nichž se zakusují šesti- resp. čtyřpístkové třmeny. A to je nesporně velkorysé řešení.
Cenu známe již dlouho: 400 000 Eur, tedy již zmíněných 10 a více milionů Kč. Produkce je omezena na 150 kusů, jak moc rychle se po ní „zapráší” teprve uvidíme.















Toto o Astonu Martin V12 Zagato prozrazuje jeho katalog, k vidění jsou i detaily čalounění a dostupné barvy karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 11:46 - rhinos
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB