Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Zagato: máme nové snímky i technická data produkční verze
4.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po několika únicích posledních dnů se Zagato rozhodl jít s pravdou ven a uvolnil snad již všechny klíčové informace a snímky „svého” Astonu Martin V12.
Byl to příběh dlouhý jak italské prázdniny. Zanedlouho tomu totiž bude rok, co se Zagato poprvé zmínil o své interpretaci Astonu Martin V12 Vantage a představil i jeho závodní verzi. Netrvalo dlouho a Aston Martin potvrdil, že tento vůz půjde do výroby a dokonce zveřejnil i jeho cenu. Příběh se zdál být u konce, ve skutečnosti se ale teprve rozjížděl.
Později totiž Zagato konstatoval, že co nám celé ty měsíce ukazoval byl jen koncept a teprve toto je produkční verze. To se pořád psal srpen 2011 a vše vypadalo blízko finále, trvalo ale ještě několik dalších měsíců, než italský karosář prozradil více. I když prozradil, ono se to tak nějak prozradilo samo.
Firma původně uvolnila jen informaci, že produkční verzi svého skvostu kompletně odhalí až na kuwaitském Councours d'Elegance konaném v půli tohoto měsíce, o pár dní později ale z její prezentace konceptu unikly snímky interiéru a později i podoba zádě „sériového” provedení. Po těchto událostech už Zagato neváhal a katalog, z nějž tyto fotky pocházely, zveřejnil sám.
Níže si můžete prohlédnout jeho jednotlivé stránky a ač to nejsou zrovna nejkvalitnější fotografie, zachycují vůz přece jen lépe než ty uniklé. Můžete si díky nim ještě jednou prohlédnout hlavně záď vozu s dosti odvážným přítlačným křídlem a interiér vyladěný hlavně specifickým čalouněním.
V katalogu se dále můžeme dočíst již známý fakt - že Zagato tímto dílem navazuje na slavný Aston Martin DB4GT Zagato z šedesátých let minulého století, který je též na jednom ze záběrů k vidění. Jeho současný nástupce má novou karoserii z hliníku a plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny a je montován výlučně ručně. Výsledek měří na délku 4 385 mm, na šířku 1 865 mm, na výšku 1 250 mm a stojí na podvozku o rozvoru náprav 2 600 mm s rozchodem kol 1 570 mm vpředu a 1 575 mm vzadu.
Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 680 kg a jeho srdcem je motor 6,0 V12 vyladěný na nejvýše 517 koní výkonu a 570 Nm točivého momentu. Tato síla putuje přes výlučně šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na kola zadní nápravy. Vůz s tímto arzenálem zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, maximální rychlost činí 305 km/h.
Spotřeba paliva asi nebude pro zájemce o auto s cenou přes 10 milionů korun tím nejpodstatnějším faktem, ale i ta je známa a Josého Manuela Barrosa zasněně tleskajícího nad „svým” ekoprdítkem asi nepotěší - ve městě činí 24,3 litru benzinu na 100 km, mimo něj 11,7 l/100 km, což dá v kombinaci pěkných 16,4 litru.
Pokud se rozhodnete s tímto autem zabrzdit, oporou vám budou karbon-keramické kotouče o průměru 396 mm vpředu a 360 mm vzadu, do nichž se zakusují šesti- resp. čtyřpístkové třmeny. A to je nesporně velkorysé řešení.
Cenu známe již dlouho: 400 000 Eur, tedy již zmíněných 10 a více milionů Kč. Produkce je omezena na 150 kusů, jak moc rychle se po ní „zapráší” teprve uvidíme.
Toto o Astonu Martin V12 Zagato prozrazuje jeho katalog, k vidění jsou i detaily čalounění a dostupné barvy karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
dnes - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
včera - Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
10.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je dodnes nejeté poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba po 1. majiteli, už z „dřevíčka” na jeho palubce půjdete do kolen
před 6 hodinami - V Kapském Městě postavili skutečný Iron Manův dům. A můžete si ho sami vyzkoušet, bez jeho bohatství to ale nepůjde
před 7 hodinami - EU jde Muskovi po krku, pravidla té samé EU ale přihrají jeho Tesle čistých 25 miliard z kapes všech, kteří nechtějí elektromobil
před 9 hodinami - Lidem dochází peníze tak moc, že nová auta nejen nekupují, už ani pořádně neservisují ta, která mají
před 10 hodinami - Němci představili novou dimenzi šetření, jedno laciné řešení interiéru obslouží nespočet modelů v nespočtu podob
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva