Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu

Není lepší oslavy padesátého výročí spolupráce než zvláštní model. Aston tak opět spojil síly se Zagatem a zplodili krasavce pro leotšní Villa d'Este.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu

21.5.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není lepší oslavy padesátého výročí spolupráce než zvláštní model. Aston tak opět spojil síly se Zagatem a zplodili krasavce pro leotšní Villa d'Este.

Ferrari Superamerica 45 a BMW 328 Hommage budou mít v Itálii vážnou konkurenci. Proti výtovrům dvojice Ferrari, Pininfariny a BMW se postaví dítě vzniklé ze spojení Astonu a Zagata. Není to poprvé, co se italský karosář spolupracoval s britským výrobcem supersportů, vzpomeňme DB4GT Zagato, jejich první společný projekt z roku 1961, V8 Vantage Zagato či DB7 Zagato. A stejně jako dříve, také tentokráte se Aston postaral o techniku a Zagato o karoserii. Vzniklo tak dramaticky tvarované kupé, které nejen potěší naše oči, ale také se pustí do boje s konkurencí v rámci 24 hodinového závodu na Nürburgringu.

Jak naznačuje název, pod novou karoserií se nachází technika modelu Vantage V12, na kterou Zagato narouboval odlehčenou, ručně sestavenou karoserii z hliníku. Vznikla tak vyvážená směsice standardní tvarů Astonů zkombinovaných s agresivními prvky v podobě negativně skloněné zádě, velkých výdechů za předními koly a typickou vlnitou střechou od Zagata. Stojí za připomenutí, že její tvar vznikl jen a pouze kvůli tomu, aby si pilot mohl nasadit na hlavu helmu. Její aplikace tak v tomto případě není samoúčelná, Aston V12 Zagato je přece závodním strojem.

Přestože v interiéru pro Concorso připravené verze není nic navíc, jen ochranná klec, skořepinová sedadla a minimalistická palubní deska, je to takový mezistupeň mezi variantou připravovanou pro běžný provoz a čistě okruhovým vozem. Ten bude navíc mít velké přítlačné křídlo na zádi, silniční verze zase dostane pořádný interiér.

V obou případech se o pohon bude starat dvanáctiválec o objemu 6.0 l a sériovém výkonu 517 koní. Zagatova verze je lehčí, sprint na 100 km/h tak vezme méně než 4 sekundy (standardní Vantage V12 to zabere 4,2 s). Více technických údajů zveřejněno nebylo, nevíme tak, jestli u silniční verze na svém místě zůstane manuální šestistupňová převodovka nebo jestli Aston udělí stejnou chybu jako u modelu Virage, kde posílený motor spolupracuje s ne příliš sportovně se chovajícím automatem.

Ať tak či onak, spojení britského V12 a italského designu představuje jednu z nejlákavějších kombinací dneška. Chtěl bych být mezi těmi několika málo vyvolenými, kteří dostanou možnost utratit částku přesahující odhadovaných 200 000 GPB a odvézt si ji domů. My ostatní se musíme smířit s prohlídkou fotografií a sny o Astonu Zagato stojícím před domem.


Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 1 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 01Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 2 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 02Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 3 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 03Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 4 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 04Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 5 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 05Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 6 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 06Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 7 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 07Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 8 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 08Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 9 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 09Aston Martin V12 Zagato: britská technika v italském hávu - 10 - Aston-Martin-V12-Zagato-2011 10
Aston Martin V12 Zagato

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.