Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Vantage S: nejrychlejší Aston po One-77 jezdí až 330 km/h
29.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka má nový motor, sedmistupňovou sekvenci a zhubla o 15 kilo. Na stovku tak zvládne zrychlit pod 4 sekundy.
Tak tu máme další nový Aston Martin. Stejně jako třeba loňská DB9 nebo letošní Rapide S není ani verze V12 Vantage S revolucí, nýbrž jen drobnou evolucí oproti tomu, co už z nabídky značky známe. Jisté zásluhy ale novince připsat musíme už z toho důvodu, že se po limitované sérii One-77 jedná o nejrychlejší model v historii značky. Mohou za to hlavně změny, které Aston Martin provedl na atmosféricky plněném 5,9litrovém motoru V12, jehož pátá generace je označována kódem AM28. Oproti výše zmíněným vozům totiž dostal novou řídicí jednotku Bosch, která lépe využívá daný potenciál. Ten byl navíc ve srovnání s předchozím kupé patřičně navýšen, díky čemuž máte nyní pod pravou nohou 573 koní a 620 Nm točivého momentu.
Mimo to vůz vyměnil šestistupňovou převodovku za sedmistupňovou sekvenci Sportshift III AMT firmy Graziano, jíž Aston Martin využívá také v okruhových speciálech Vantage GT4, GT3 a GTE. Její součástí je i spojka z modelu One-77, přičemž ve srovnání s manuálem poklesla hmotnost převodovky o podstatných 25 kilogramů. Samozřejmostí je i avizované rychlejší řazení a také díky němu byste stovku měli pokořit do čtyř sekund. Nejvyšší rychlost pak stoupla z 305 na 330 km/h.
Typické nevýhody závodních sekvencí (tedy trhavé řazení při pomalých rychlostech) by přitom měly vynahrazovat nově naladěné jízdní režimy Normal, Sport a Track, které krom řazení přenastavují i tuhost tlumičů Bilstein, odezvu plynu, zvuk výfuku a účinky posilovače. V normálním módu tak V12 Vantage S vykazuje mnohem větší kultivovanost a použitelnost než verze s osmiválcem, zatímco sportovní režim by jej měl stavět na úroveň předchozího dvanáctiválce.
Je to ovšem až režim Track, se kterým máte k dispozici plný potenciál vozu, jež z něj dělá nejrychlejší regulérní Aston Martin. V tomto směru budete mít navíc ještě podporu posilovače řízení, který v tomto a sportovním módu přidává na tuhosti a preciznosti. Britská firma přitom dodává, že dva pedály namísto tří (nově si navíc můžete vybrat, zda je chcete leštěné nebo načerno lakované) mají více šancí zabodovat v Číně, což je pro automobilku velmi důležitý trh.
Spotřebu Aston Martin momentálně neudává, navzdory změnám na převodovce, posílenému motoru a nižší hmotnosti by ale 80litrová nádrž měla poskytnout alespoň akceptovatelný dojezd. Když už jsme přitom naťukli onu hmotnost, která celkově činí 1 665 kg, pak je zajímavé, že ačkoliv V12 Vantage S používá lehčí výfuk, karbon-keramické brzdy z modelu One-77 a onu o pětadvacet kilo lehčí sekvenci, ve srovnání s dosavadním V12 zhubnul jen o 15 kg. Očividně tak dostal přidáno jinde - kde, o tom už Aston nemluví.
Tento fakt je ještě patrnější, pokud při výčtu specifikací zmíníme i nová desetipaprsková kola, která oproti minulému kupé šetří 3,3 kilogramu neodpružené hmotnosti. Obout je přitom můžete do semi-slicků Pirelli P-Zero Corsa, jež jsou standardem, bez příplatku ovšem můžete sáhnout i po „univerzálních“ pneumatikách P-Zero poskytujících dostatek trakce při jakémkoliv počasí.
Tím výčet mechanických úprav končí a věnovat se můžeme i těm kosmetickým. Mnoho jich ovšem není, šéfdesignér značky Marek Reichman totiž jen pozměnil čelní partie kvůli lepšímu chlazení. Zakomponována do nich byla i nová maska odkazující na koncept CC100, po stranách a na kapotě si pak můžete dopřát více karbonu.
Stejný materiál se objevuje také v interiéru, kde jej doplňuje Alcantara a kůže. Standardem jsou odlehčená sportovní sedadla, mezi příplatky pak figurují třeba grafické polepy exteriéru zahrnující černou střechu a víko zavazadelníku. Počítat však musíte s tím, že cena v takovém případě může klidně vyletět až někam k pěti milionům. Přesnou cifru vám zatím neřekneme, auto podle svého gusta si ale na webu Astonu nakonfigfurovat už můžete...
Na první pohled vypadá nový Aston Martin V12 Vantage S stejně jako předchozí model. Pozměněna byla ale celá řada vnitřních komponentů, díky čemuž vůz nově produkuje 573 koní a na stovku zrychlí pod čtyři sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus