Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V12 Vantage GT3: britská silniční střela krotí kopyta 600 koní
18.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Aston Martin „vymáčknul z Vantage úplně všechno” novým nastavením všeho možného či karbonem. GT3 vznikne jen sto kusů.
Různých speciálních edic Aston Martinu Vantage očividně není nikdy dost. Není na úrovni Zondy či Veyronu, ale v Ženevě se ukáže v nové a tentokrát skutečně zvláštní a velmi limitovanou edici s názvem GT3. Není to náhoda, tento stroj je sice silniční, je ale silně inspirován jednak závodním Astonem Vantage, který sklízí úspěchy ve vytrvalostních závodech, a jednak to je do jisté míry i odpověď na Porsche 911 GT3. Na manuální převodovku se ale ani tady netěšte.
Základem V12 Vantage GT3 je, jak název napovídá, model V12 Vantage S. To znamená šestilitrový atmosférický dvanáctiválec pod kapotou, pohánějící zadní kola přes sedmistupňový robotizovaný manuál s pádly řazení pod volantem. Ten má k dokonalosti daleko, zde ale byl upraven pro rychlejší řazení. Pro GT3 dostal nějaký výkon i točivý moment navíc; kolik přesně, zatím není známo, ale oficiální zprávy hovoří o zhruba 600 koních a 625 Nm. Zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) má trvat jen 3,5 vteřiny a stroj má dosáhnout maximálky 297 km/h - také dle odhadu, zatím.
Lepší dynamice ale nepomáhá jen výkonový přírůstek, důležité je zejména odlehčení vozu. Inženýři Astonu dokázali z V12 Vantage S oholit 100 kilogramů, a to nejen použitím spousty karbonu, ale také dalších technologií a materiálů ze závodního stroje. Máme tu karbonové panely přední části karoserie včetně kapoty, hořčíková kola, lithium-ionovou baterii, hořčíkové sání motoru s novou geometrií, která pomáhá i zvýšení výkonu, kompletně titanový výfuk s keramikou potaženými koncovkami nebo hořčíkovou trubku kardanové hřídele. A můžete mít i karbonovou střechu nebo plastové zadní okno. Celková hmotnost novinky tak je 1 565 kg.
Podstatné jsou i vnější změny na karoserii, které jsou nenápadné asi jako sáňky v létě a které pomáhají vozu aerodynamicky. Rozšíření blatníků si každý hned nevšimne, karbonová lízátka vpředu, otvory za předními koly, nové prahy a zadní nárazník s karbonovým difuzorem jsou ale vidět dost dobře, podobně jako obří křídlo na zádi auta. Designéři se nesnažili nijak skrýt příbuznost tohoto auta se závodním strojem, spíš ji ještě podtrhli kontrastním lakováním. Podle svého šéfa Marka Reichmanna však byl velký důraz kladen i na vizuální krásu, kterou jsou Astony proslulé.
Také podvozek byl pozměněn, s rozšířením blatníků se pojí i širší rozchod kol o 15 mm vpředu a 33 mm vzadu, a nové je nastavení adaptivních tlumičů Bilstein. Na oněch hořčíkových kolech, která mohou mít i centrální matku, jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 265/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu a pod nimi najdeme karbon-keramické brzdy z V12 Vantage S.
Také interiér doznal spousty změn. Protože alcantara je lehčí než kůže, je jí potažen kompletně celý vnitřek; celý až na místa, která jsou karbonová. Například středová kozole je z tohoto materiálu, zachovala si však skutečné sklo a hliník na ovladačích. Karbon najdeme také v konstrukci sedaček, ve výplních dveří, i zde je zejména z důvodu odlehčení, a jsou z něj vyrobena i pádla řazení.
Podle Davida Kinga, ředitele divize Aston Martin Special Projects, která za tímto strojem stojí, byl cíl stvořit auto s esencí závoďáku třídy GT3 pro běžné silnice. „Chtěli jsme vymáčknout z Vantage úplně všechno, abychom svořili okruhové auto, které je vizuálně i funkčně inspirováno závodním strojem, ale které si zachová řemeslnou kvalitu, jíž jsou Aston Martiny proslulé,” dodal King.
Přesný ceník zatím není na světě, ale podle dostupných informací by měl Aston Martin V12 Vantage GT3 začínat na nějakých 250 tisících librách, což je asi 9,1 milionu korun. O tom, že to je velmi limitovaná edice, jak stojí i výše, svědčí i plán na výrobu - GT3 má vzniknout jen ve stovce exemplářů a většina z nich už je údajně rozebraná. Pokud tedy máte zájem, doporučujeme se rychle chopit telefonu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Aston Martin V12 Vantage GT3 nezapře silnou inspiraci závodním strojem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 3 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 6 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva