Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě
11.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oficiálně aby člověk manuální převodovku v Astonech pohledal. Podle slov šéfa značky je ale její kombinace s V12 k dispozici a aspoň v USA ji chce nabízet nadále.
Britská automobilka Aston Martin se plánuje svých kořenů držet pevněji než ostatní a nezahazovat stavební bloky, které z ní udělaly to, čím je dnes, alespoň v dohledné budoucnosti. Vyplývá to ze slov Andyho Palmera, šéfa gaydonské značky. Tyto stavební bloky zahrnují kromě platformy VH také atmosférický dvanáctiválec a manuální převodovku.
Všechny tyto tři věci budou nadále vylepšovány a používány. „Platforma VH rozhodně velmi předběhla svou dobu,” uvedl Palmer. „Měli jsme ji popsat jako modulární architekturu, jako MQB u Volkswagenu nebo podobné systémy velkých výrobců. Vymlouváme se, že je stará, ale kdybyste srovnali původní VH a současnou, vidíte ohromnou změnu. Je to vynikající způsob stavět auta v počtech, v jakých to děláme my,” vysvětlil.
Také V12 v nabídce Astonu zůstane, třebaže dozná různých změn a vylepšení. Nové DB9, které údajně přijde během nejbližších let, bude kromě platformy VH mít i tento motor. Ovšem, Aston pracuje v kooperaci s AMG na novém přeplňovaném osmiválci, který se dostane do nového V8 Vantage, ale na ten si budeme muset ještě několik let počkat.
Také manuální převodovky se Britové nechtějí vzdát - ale neříkají to moc nahlas. „Rád bych, abychom zůstali poslední, kteří v USA nabídnou manuální převodovku s dvanáctiválcem,” řekl Palmer a písmena USA si můžeme rovnou zaměnit za celý svět - tato kombinace je výjimečná zcela obecně. Za klíčové považujme, že v USA - není tajemstvím, že po stránce manuálů ve sportovních autech by se Evropa mohla od Ameriky učit, takový Challenger SRT Hellcat si tam s manuálem můžete objednat, podobně jako BMW M5 a M6 - a tu v Evropě oficiálně s manuálem nekoupíte.
Také Aston Martin, třebaže v Evropě toho moc s manuální převodovkou nenabízí, očividně je do USA schopen doručit vůz, který má tři pedály a manuální převodovku, a to i v kombinaci s dvanáctiválcem. Pokud by tedy člověk projevil zájem dostatečně silně, mohl by Aston třeba přes divizi Bespoke být schopen přemluvit, aby mu takové auto prodal i v Evropě - fyzicky to očividně jde. Případně tu stále je možnost individuálního dovozu ze Států.
Ovšem, také může být důvodem pro setrvání u manuálů fakt, že Aston Martin nemá dostatečně schopnou dvouspojku. Robotizovaný manuál Sportshift III ve V12 Vantage S má jednu spojku a je na světě už docela dlouho a skříň Touchtronic II, která se montuje např. do DB9, je klasický automat značky ZF s hydrodynamickým měničem točivého momentu.
Nedivili bychom se, kdyby se v rámci oné spolupráce s AMG na nové V8 Aston dostal i k převodovkám. Pokud se však Palmerovi dá věřit, že to, co říká, myslí upřímně a nesnaží se jen zamaskovat absenci dvouspojky, můžeme věřit, že manuál v nabídce Astonu zůstane, i když možná nikoliv oficiálně. Otázkou může být, proč Aston Martin na manuálu nezakládá více, když je pro něj očividně důležitý a když jej zákazníkům chce nabízet...
Manuální Astony nemají být jen věcí minulosti (na snímcích DBS Volante 2010)
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 6 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Živá témata na fóru
- dubllikat at is ru 12.27. 14:15 - Rolandjem
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien