Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě

Oficiálně aby člověk manuální převodovku v Astonech pohledal. Podle slov šéfa značky je ale její kombinace s V12 k dispozici a aspoň v USA ji chce nabízet nadále.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě

11.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Oficiálně aby člověk manuální převodovku v Astonech pohledal. Podle slov šéfa značky je ale její kombinace s V12 k dispozici a aspoň v USA ji chce nabízet nadále.

Britská automobilka Aston Martin se plánuje svých kořenů držet pevněji než ostatní a nezahazovat stavební bloky, které z ní udělaly to, čím je dnes, alespoň v dohledné budoucnosti. Vyplývá to ze slov Andyho Palmera, šéfa gaydonské značky. Tyto stavební bloky zahrnují kromě platformy VH také atmosférický dvanáctiválec a manuální převodovku.

Všechny tyto tři věci budou nadále vylepšovány a používány. „Platforma VH rozhodně velmi předběhla svou dobu,” uvedl Palmer. „Měli jsme ji popsat jako modulární architekturu, jako MQB u Volkswagenu nebo podobné systémy velkých výrobců. Vymlouváme se, že je stará, ale kdybyste srovnali původní VH a současnou, vidíte ohromnou změnu. Je to vynikající způsob stavět auta v počtech, v jakých to děláme my,” vysvětlil.

Také V12 v nabídce Astonu zůstane, třebaže dozná různých změn a vylepšení. Nové DB9, které údajně přijde během nejbližších let, bude kromě platformy VH mít i tento motor. Ovšem, Aston pracuje v kooperaci s AMG na novém přeplňovaném osmiválci, který se dostane do nového V8 Vantage, ale na ten si budeme muset ještě několik let počkat.

Také manuální převodovky se Britové nechtějí vzdát - ale neříkají to moc nahlas. „Rád bych, abychom zůstali poslední, kteří v USA nabídnou manuální převodovku s dvanáctiválcem,” řekl Palmer a písmena USA si můžeme rovnou zaměnit za celý svět - tato kombinace je výjimečná zcela obecně. Za klíčové považujme, že v USA - není tajemstvím, že po stránce manuálů ve sportovních autech by se Evropa mohla od Ameriky učit, takový Challenger SRT Hellcat si tam s manuálem můžete objednat, podobně jako BMW M5 a M6 - a tu v Evropě oficiálně s manuálem nekoupíte.

Také Aston Martin, třebaže v Evropě toho moc s manuální převodovkou nenabízí, očividně je do USA schopen doručit vůz, který má tři pedály a manuální převodovku, a to i v kombinaci s dvanáctiválcem. Pokud by tedy člověk projevil zájem dostatečně silně, mohl by Aston třeba přes divizi Bespoke být schopen přemluvit, aby mu takové auto prodal i v Evropě - fyzicky to očividně jde. Případně tu stále je možnost individuálního dovozu ze Států.

Ovšem, také může být důvodem pro setrvání u manuálů fakt, že Aston Martin nemá dostatečně schopnou dvouspojku. Robotizovaný manuál Sportshift III ve V12 Vantage S má jednu spojku a je na světě už docela dlouho a skříň Touchtronic II, která se montuje např. do DB9, je klasický automat značky ZF s hydrodynamickým měničem točivého momentu.

Nedivili bychom se, kdyby se v rámci oné spolupráce s AMG na nové V8 Aston dostal i k převodovkám. Pokud se však Palmerovi dá věřit, že to, co říká, myslí upřímně a nesnaží se jen zamaskovat absenci dvouspojky, můžeme věřit, že manuál v nabídce Astonu zůstane, i když možná nikoliv oficiálně. Otázkou může být, proč Aston Martin na manuálu nezakládá více, když je pro něj očividně důležitý a když jej zákazníkům chce nabízet...


Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 1 - 2010 aston martin dbs volante mt 01Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 2 - 2010 aston martin dbs volante mt 02Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 3 - 2010 aston martin dbs volante mt 03Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 4 - 2010 aston martin dbs volante mt 04Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 5 - 2010 aston martin dbs volante mt 05Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 6 - 2010 aston martin dbs volante mt 06Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 7 - 2010 aston martin dbs volante mt 07Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 8 - 2010 aston martin dbs volante mt 08Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě - 9 - 2010 aston martin dbs volante 09
Manuální Astony nemají být jen věcí minulosti (na snímcích DBS Volante 2010)

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.