Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin udrží v nabídce manuály i s motory V12, chce být poslední na světě
11.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oficiálně aby člověk manuální převodovku v Astonech pohledal. Podle slov šéfa značky je ale její kombinace s V12 k dispozici a aspoň v USA ji chce nabízet nadále.
Britská automobilka Aston Martin se plánuje svých kořenů držet pevněji než ostatní a nezahazovat stavební bloky, které z ní udělaly to, čím je dnes, alespoň v dohledné budoucnosti. Vyplývá to ze slov Andyho Palmera, šéfa gaydonské značky. Tyto stavební bloky zahrnují kromě platformy VH také atmosférický dvanáctiválec a manuální převodovku.
Všechny tyto tři věci budou nadále vylepšovány a používány. „Platforma VH rozhodně velmi předběhla svou dobu,” uvedl Palmer. „Měli jsme ji popsat jako modulární architekturu, jako MQB u Volkswagenu nebo podobné systémy velkých výrobců. Vymlouváme se, že je stará, ale kdybyste srovnali původní VH a současnou, vidíte ohromnou změnu. Je to vynikající způsob stavět auta v počtech, v jakých to děláme my,” vysvětlil.
Také V12 v nabídce Astonu zůstane, třebaže dozná různých změn a vylepšení. Nové DB9, které údajně přijde během nejbližších let, bude kromě platformy VH mít i tento motor. Ovšem, Aston pracuje v kooperaci s AMG na novém přeplňovaném osmiválci, který se dostane do nového V8 Vantage, ale na ten si budeme muset ještě několik let počkat.
Také manuální převodovky se Britové nechtějí vzdát - ale neříkají to moc nahlas. „Rád bych, abychom zůstali poslední, kteří v USA nabídnou manuální převodovku s dvanáctiválcem,” řekl Palmer a písmena USA si můžeme rovnou zaměnit za celý svět - tato kombinace je výjimečná zcela obecně. Za klíčové považujme, že v USA - není tajemstvím, že po stránce manuálů ve sportovních autech by se Evropa mohla od Ameriky učit, takový Challenger SRT Hellcat si tam s manuálem můžete objednat, podobně jako BMW M5 a M6 - a tu v Evropě oficiálně s manuálem nekoupíte.
Také Aston Martin, třebaže v Evropě toho moc s manuální převodovkou nenabízí, očividně je do USA schopen doručit vůz, který má tři pedály a manuální převodovku, a to i v kombinaci s dvanáctiválcem. Pokud by tedy člověk projevil zájem dostatečně silně, mohl by Aston třeba přes divizi Bespoke být schopen přemluvit, aby mu takové auto prodal i v Evropě - fyzicky to očividně jde. Případně tu stále je možnost individuálního dovozu ze Států.
Ovšem, také může být důvodem pro setrvání u manuálů fakt, že Aston Martin nemá dostatečně schopnou dvouspojku. Robotizovaný manuál Sportshift III ve V12 Vantage S má jednu spojku a je na světě už docela dlouho a skříň Touchtronic II, která se montuje např. do DB9, je klasický automat značky ZF s hydrodynamickým měničem točivého momentu.
Nedivili bychom se, kdyby se v rámci oné spolupráce s AMG na nové V8 Aston dostal i k převodovkám. Pokud se však Palmerovi dá věřit, že to, co říká, myslí upřímně a nesnaží se jen zamaskovat absenci dvouspojky, můžeme věřit, že manuál v nabídce Astonu zůstane, i když možná nikoliv oficiálně. Otázkou může být, proč Aston Martin na manuálu nezakládá více, když je pro něj očividně důležitý a když jej zákazníkům chce nabízet...









Manuální Astony nemají být jen věcí minulosti (na snímcích DBS Volante 2010)
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva