Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Rapide S: facelift přinesl nové jméno, vzhled i výkon
23.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Aston představil modernizovanou verzi své čtyřdveřové limuzíny. Rapide S 2013 chce být místo GT sportovním autem.
V souvislosti s britskou sportovní limuzínou jsme se naposledy věnovali pouze dvěma tématům - omezování výroby z důvodu upadající poptávky, a pak modernizaci, která by to mohla zvrátit. Jak si model Rapide vedl v loňském roce, s tím se automobilka Aston Martin zatím nepochlubila, každopádně přepracovaný produkt byl odhalen a to rovnou ve výkonnější verzi S, která bude ale beztak jedinou v nabídce.
Nejvýznamnější vizuální změnou na voze konkurujícímu Porsche Panamera Turbo S a Maserati Quattroporte je asi příď, která dostala pozměněnou jednodílnou masku chladiče bez horizontálního předělu a nový spoiler pod předním nárazníkem. Co můžeme soudit podle fotografií, novinka dostala výraznější odtrhovou hranu na víku zavazadlového prostoru a původní nejsou ani kola. V rámci příplatkové výbavy pak bude možné vzhled auta upravit kupříkladu karbonovými kryty vnějších zpětných zrcátek.
Britové se rozhodli kvůli zvýšení zájmu propagovat svůj stroj nikoli jako rychlé GT, ale skutečné sportovní čtyřdveřové auto. O úbytku dvoutunové hmotnosti (1 990 kg přesně) se tisková zpráva nezmiňuje, ale na druhou stranu konstruktéři uložili výrazně přestavěnou pohonnou jednotku o 19 mm níže a postarali se o patřičný nárůst výkonů.
Atmosférický dvanáctiválec s objemem 6,0 litru nese nové označení AM11, produkuje 558 koní při 6 750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 620 newtonmetrů při 5 500 ot./min - pro srovnání, předchůdce měl „jen“ 477 koní a 600 Nm. Tato čísla, dosažená třeba použitím dutých vačkových hřidelí dovoluje Rapide akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (96 km/h) za 4,7 sekundy, tedy o čtyři desetiny rychleji, než tomu bylo dosud. Zrychlení na 100 km/h by proto mělo trvat těsně pod pět vteřin.
Aston si k této dynamice pomáhá prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky Touchtronic 2, napojené na karbonový kardan v hliníkovém pouzdře a samosvorný diferenciál. Rychlá limuzína dále dostala třístupňově stavitelný adaptivní podvozek, umožňující řidiči navolit režimy Normal, Sport a Track, přičemž odpružení spolupracuje se zavěšením s dvojitými lichoběžníkovými rameny vpředu i vzadu.
Za novými dvacetipalcovými koly a pneumatikami Bridgestone Potenza o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu se ukrývají ocelové brzdy o průměru 398 a 360 mm, doplněné šesti a čtyřpístkovými třmeny.
Vylepšena byla rovněž sériová výbava, ve které najdete třeba kůží čalouněný interiér s dřevěnými intarziemi, elektricky stavitelné přední sedačky a vyhřívání všech čtyř, navigaci, parkovací senzory nebo tisíciwattový audiosystém Bang & Olufsen BeoSound. K utrácení navíc se však příležitost také najde. Doplatit si můžete kupříkladu za ventilaci všech sedadel, lesklé, stříbrné či černé dvacítky, barevné brzdiče (černé, červené nebo stříbrné), jemnější kůži anebo dvojici monitorů umístěných v zadní části opěradel předních sedadel s přehrávačem DVD a bezdrátovými sluchátky.
Aston Martin má s prodejem Rapide S docela naspěch, dokonce nehodlá čekat ani na ženevský autosalon. Automobilka začne přijímat objednávky už příští měsíc, přičemž cena na britském trhu by se podle britského Autocaru „neměla příliš odklonit od 150 tisíc liber předchůdce“.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.












Motor novinky posílil o 81 koní a čas akcelerace na stovku se zkrátil o čtyři desetiny sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejčtenější články
Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 00:16 - petr_riha
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.13. 15:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB