Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin RapidE je tu, nabídne až 1 000 koní s elektromotorem v každém z kol
21.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britové představili prototyp, z něj se má do dvou let vyklubat sériová verze. I teoretický dojezd slabší verze ale má činit jen 320 km.
Britskou automobilku Aston Martin máme tak nějak nerozlučně spjatou s Jamesem Bondem. A tedy s hlučnými automobilovými honičkami, které nezřídka končí výbuchem. Značka ovšem evidentně touží po zcela novém kreditu, který s hlukem nebude mít pranic společného. U příležitosti britsko-čínského summitu totiž představila elektrickou verzi čtyřdveřového modelu Rapide, na jejímž vývoji spolupracovala s firmou Williams Advanced Engineering, zatímco finance dodala šanghajská korporace ChinaEquity. Pokud přitom vše půjde jako po másle, pak bychom se produkční verze měli dočkat do dvou let.
O samotném voze se v oficiální rovině prozatím mnoho neví, tedy stran faktu, že na světě je již plně pojízdný prototyp. Nicméně v zákulisí se spekuluje, že do výroby by měly dorazit hned dvě varianty, přičemž ta první dostane do vínku pohon zadních kol a výkon, který odpovídá stávajícímu benzinovému provedení, jenž užívá dvanáctiválec o výkonu 560 koní. Dojezd této varianty by pak „za rozumného užívání“ měl dosáhnout nějakých 320 kilometrů.
Daleko větší pozornost by ovšem měla vzbudit vrcholná varianta, jejíž každé kolo bude roztáčet separátní elektromotor. Dočkat bychom se tak měli výkonu v rozmezí 800 až 1 000 koní, což je zárukou působivé jízdní dynamiky. Pohon všech kol pak má zajistit dostatečnou trakci. Projekt tohoto modelu však bude podle šéfa firmy Andyho Palmera zahájen až poté, co na trh dorazí slabší provedení. Mluvíme tu tedy o vzdálenější budoucnosti.
O dojezdu silnější varianty se Aston Martin nezmiňuje, nicméně dodává, že takovou Severní smyčku Nürburgringu má obkroužit v rekordním čase. Ani v tomto ohledu však nepadly žádné další upřesňující údaje. Tedy stran faktu, že vůz dostane do vínku okruhový režim, při kterém bude naplno využito regenerativní brzdění a vektorování točivého momentu, jenž dále umocní potřebnou trakci.
Bližší informace se nejspíše dozvíme v příštích měsících, pročež momentálně můžeme víceméně již jen okomentovat vzhled. Ten se vůči standardnímu provedení prakticky neliší, tedy pokud nebudeme brát v potaz grafické polepy a specifická loga firmy či modře zabarvené označení RapidE. Pod kapotou se ale již odehrávají změny, namísto motoru V12 totiž trůní elektrické ústrojí od Williamsu.
Baterie vozu jsou pro změnu zakomponovány v podlaze v místech tunelu pro kardan. I za jejich vývoj je zodpovědný opět Williams, který ostatně v tomto ohledu již zásobuje monoposty šampionátu Formule E. Cena méně výkonného provedení přitom naroste vůči stávajícímu provedení o 50 000 GBP (cca 1,84 mil. Kč) na 200 tisíc liber (5,43 mil. Kč), luxusně vybavené verze však budou dražší.
Palmer věří, že ročně by se mohlo prodávat zhruba 400 exemplářů, z nichž stovka skončí v Číně. K tomu samozřejmě napomůže i zmiňovaná společnost ChinaEquity, která je jedním z investorů fondu InvestIndustrial, tedy hlavního akcionáře Aston Martinu. Do projektu přitom má vložit dalších 50 milionů liber (1,84 mld. Kč), což má zajistit, že koncept se skutečně stane realitou.
Pokud vše půjde jako po másle, pak se koncepční Aston Martin RapidE dočká sériové výroby a výkonu až 1 000 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.