Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin One-77: specialitka pro vyvolené
3.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Každá ze značek, které staví své prodeje nejen na kvalitě svých aut, ale také image samotné značky, občas potřebuje udělat něco speciálního. Aston Martin udělal One-77. A že si dal záležet.
Aston Martin si s představením prestižního modelu One-77 dával opravdu na čas. Nepředpokládám ale, že 77 šťastlivců, kteří se stanou majiteli tohoto výjimečného stroje, toho bude litovat. Už jen z popisu konstrukce a pohonné soustavy je zřejmé, že se jedná o auto určené spíše do sbírky než pro běžné použití.
Podle slov Ulricha Beze, šéfa Astonu, se v podobě One-77 snoubí špičkové technologie s ruční prací na vysoké úrovni. Základním prvkem konstrukce je monokok z uhlíkových vláken, který je stejně silný jako lehký. V zájmu zachování co nejnižších neodpružených hmot mají všechna kola dvojité závěsy. Panely karoserie jsou ručně vyráběny z hliníku.
Srdcem tohoto exkluzivního Astonu je motor vycházející z šestilitru V12, který najdeme pod kapotou modelů DBS, DB9 a nově V12 Vantage. Pro One-77 byl jeho objem zvětšen na 7,3 l a přesto váží o 25 % méně. Současně byl převeden na fungování se suchou olejovou vanou, což umožnilo o 100 mm nižší montáž. Další plus pro jízdní vlastnosti.
Celkový výkon této malé elektrárny, přes 700 koní, je přenášen přes zcela nový automat na zadní kola. Jedná se o novou generaci robotizované sekvenční převodovky, která si to po premiéře v One-77 zamíří i do ostatních modelů.
Žádné přesné informace o výkonových parametrech motoru, či samotného auta nebyly zveřejněny. Odhaduje se, že celková hmotnost by neměla přesáhnout 1500 kg, zrychlení 0-100 km/h zabere okolo 3,5 s a maximum rychlosti bude v oblasti nad 200 mph (320 km/h).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch