Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin One-77: specialitka pro vyvolené
3.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Každá ze značek, které staví své prodeje nejen na kvalitě svých aut, ale také image samotné značky, občas potřebuje udělat něco speciálního. Aston Martin udělal One-77. A že si dal záležet.
Aston Martin si s představením prestižního modelu One-77 dával opravdu na čas. Nepředpokládám ale, že 77 šťastlivců, kteří se stanou majiteli tohoto výjimečného stroje, toho bude litovat. Už jen z popisu konstrukce a pohonné soustavy je zřejmé, že se jedná o auto určené spíše do sbírky než pro běžné použití.
Podle slov Ulricha Beze, šéfa Astonu, se v podobě One-77 snoubí špičkové technologie s ruční prací na vysoké úrovni. Základním prvkem konstrukce je monokok z uhlíkových vláken, který je stejně silný jako lehký. V zájmu zachování co nejnižších neodpružených hmot mají všechna kola dvojité závěsy. Panely karoserie jsou ručně vyráběny z hliníku.
Srdcem tohoto exkluzivního Astonu je motor vycházející z šestilitru V12, který najdeme pod kapotou modelů DBS, DB9 a nově V12 Vantage. Pro One-77 byl jeho objem zvětšen na 7,3 l a přesto váží o 25 % méně. Současně byl převeden na fungování se suchou olejovou vanou, což umožnilo o 100 mm nižší montáž. Další plus pro jízdní vlastnosti.
Celkový výkon této malé elektrárny, přes 700 koní, je přenášen přes zcela nový automat na zadní kola. Jedná se o novou generaci robotizované sekvenční převodovky, která si to po premiéře v One-77 zamíří i do ostatních modelů.
Žádné přesné informace o výkonových parametrech motoru, či samotného auta nebyly zveřejněny. Odhaduje se, že celková hmotnost by neměla přesáhnout 1500 kg, zrychlení 0-100 km/h zabere okolo 3,5 s a maximum rychlosti bude v oblasti nad 200 mph (320 km/h).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před hodinou - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 4 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 12:27 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien