Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Nebula už viděli vyvolení, bude to nejnižší produkční auto všech dob
17.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucí hypersportovní vrchol světa má sice hotový design, přesto Britové připouští ještě změny. Zároveň počítají s hybridním ústrojím.
O plodu spolupráce Astonu Martin a Red Bullu jsme se už párkrát zmínili. K dispozici ovšem máme pár nových informací, pročež se k projektu s interním označením AM-RB 001 a prozatímním názvem Nebula velmi rádi vrátíme. To ostatně není až tak velkým překvapením, neboť chystaný hypersport by měl být rychlejší než cokoliv, co kdy nosilo registrační značky.
Novinka bude vyrobena pouze v 99 exemplářích, přičemž všechny prý již mají svého majitele. Je však otázkou, z jakých lokalit pocházejí, neboť Nebula bude k dispozici jen na vybraných trzích. Podle šéfdesignéra britské automobilky Marka Reichmana je „obtížné (čtěte spíše finančně náročné) při takto malém množství homologovat vůz pro celý svět“.
Dále se Reichmann vyjádřil ke vzhledu hypersportu, který má být „neuvěřitelně čistý a jednoduchý“. Potenciální klientela jej přitom již mohla shlédnout během Velké ceny Monaka, kdy byla Nebula odhalena na privátní akci ve formě hliněných či plastových modelů. Ty by přitom reálnému provedení měly být podobny na 70 či 80 procent.
„Máme hotový model ve skutečné velikosti, který ovšem ještě projde ověřovacím procesem, během kterého budeme zkoumat pozici sedadla, pozici očí řidiče či výhled ven,“ osvětlil chystané změny šéf Astonu Martin Andy Palmer. Za zmínku stojí očekávaná světla výška. Při tvorbě designu nebyl Aston svazován regulemi FIA či Formule 1, a proto víceméně přišel s nejnižším produkčním automobilem, jaký kdy bude jezdit po silnicích. Výška tedy nepřesáhne metr. Palmer zároveň dodal, že ačkoliv prezentace prototypu proběhne letos v létě, k majitelům vůz zamíří až za dva roky.
Během této doby se bude ladit zejména technická stránka věci, která stále ještě nebyla finalizována. „Očividně bude třeba jistá forma hybridizace, ale hmotnost a efektivita jsou klíčovými prvky. Nemůžeme tedy jít formou výrazné hybridizace, protože poté sebou musíme vláčet těžké baterie,“ dodal k tématu Reichmann.
Šéf designu zároveň uvedl, že Nebula bude o chloupek těžší než prototypy LMP1 ze série Le Mans, které váží 900 kilogramů. Ukazuje se tedy, že zcela mimo nebyly zvěsti o tunové váze, která by měla být spárována s výkonem okolo 1 000 koní. Za tím bude stát uprostřed umístěný vidlicový dvanáctiválec, a jak bylo řečeno výše, jistá forma KERSu.
Závěrem pak již jen můžeme dodat, že cena se bude pohybovat mezi dvěma a třemi miliony liber (cca 68,5 až 102,75 milionů korun). Přesnou částku ovšem Aston nehodlá nikdy zveřejnit, místo toho vše bude probírat s klienty individuálně. I pro ně ale dle Palmera platí pravidlo „Pokud se na to musíte ptát, pak si to nemůžete dovolit“.
Chystaný hypersport Astonu Martin a Red Bullu vzejde z virtuálního konceptu DP100...
...jak ostatně naznačují neoficiální ilustrace...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus