Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Lagonda poodhalen, striktně omezená série dostane 608 koní
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Aston začíná odhalovat detaily k nové Lagondě. Mimořádně luxusní sedan s karbonovým tělem a V12 má 608 koní. Zamíří ovšem pouze na Blízký východ.
O návratu jména Lagonda se spekuluje již od roku 2008. Úvodní spekulace tento model představovali jako koncepční SUV, avšak tehdy ještě ani britská značka ještě nevěděla, jak s ním nakonec naloží, vědělo se pouze to, že půjde o přepychovou záležitost, která redefinuje slovo luxus. Pak bylo po jistou dobu prodlužovanou ne zrovna ideálním ekonomickým prostředím ticho, aby se následně ukázalo, že Aston nakonec pošle do výroby čtyřdveřový sedan. To se nyní spolu s první oficiální fotografií potvrzuje.
Málokdo ovšem mohl tušit, že k nám první snímek dorazí s dodatkem o velmi striktně limitované edici postavené exkluzivně pro trhy na Blízkém východě, která začne opouštět továrnu v Gaydonu už v příštím roce. Lagonda bude montována ručně a to ve zcela stejné budově, jakou opouštěla unikátní omezená série supersportovního modelu One-77. Pokud vám začíná vrtat hlavou, jak byste novinku mohli získat, věřte, že si Aston Martin vybere zákazníky osobně, aby jim Lagondu následně nabídl.
Cena má zůstat oficiálně utajena, automobilka nás ale už teď ujišťuje, že požadovaný obnos, který jistě nebude nízký, má být zcela úměrný exkluzivitě, kvalitě a luxusnímu charakteru, jímž bude Lagonda vynikat. Designový boss Marek Reichman nám prozradil, že byl nový model vytvořen jako další kus výjimečného automobilového umění, stejně jako jeho výhradní sourozenci One-77 a V12 Zagato. Zároveň byl vyvinut zcela v souladu s duchem a étosem původní Lagondy.
Každý z těch několika málo zakázkových kusů vznikne na platformě VH, přičemž jeho karoserie bude tvořena hned několika karbonovými panely. Podle předchozích informací si měla Lagonda přinést výkon přes 600 koní, což automobilka splnila pomocí šestilitrového vidlicového dvanáctiválce, který jich ze sebe dokáže dostat hned 608. Vsadíme se, že převážná většina všech nových Lagond bude k vidění v Saudské Arábii a Spojených arabských emirátech.


Aston Martin Lagonda bude jistě výjimečně luxusním a zatraceně drahým sedanem, ale k nám se nepodívá ani jeden jediný. Aston se rozhodl jen pro konkrétní zákazníky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva