Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají

Britská novinka nabídne skoro stejný rozvor jako Rolls-Royce Ghost, atmosférou v kabině pak tuto limuzínu dokonce překonává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají

1.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská novinka nabídne skoro stejný rozvor jako Rolls-Royce Ghost, atmosférou v kabině pak tuto limuzínu dokonce překonává.

O novém Astonu Martin Lagonda se dnes rozhodně nezmiňujeme poprvé. Zatímco dosud jsme měli po stránce vizuální tu čest pouze s fotkami předprodukčních prototypů, nyní máme k dispozici sadu snímků ryze produkčního provedení. Nakouknout přitom můžeme vůbec poprvé také do kabiny, která vypadá jako výkladní skříň personalizační divize Q. Kromě působivě prošívané kůže a metalických doplňků je přitom na první pohled patrné, že třeba oproti takovému modelu Rapide S nabízí novinka o poznání více místa na zadních sedadlech, a to jak pro hlavu, tak i pro nohy.

Regulérní čtyřdveřový model značky nezmiňujeme náhodou, právě jeho platformu VH totiž nová Lagonda používá. Ve srovnání s dárcovským vozem se však stovka vybraných klientů ze Středního Východu může těšit na nárůst délky na 5,4 metru. V případě rozvoru pak zákazníci mohou počítat s 3 189 milimetry, čímž se britská novinka dostává na úroveň Rolls-Royce Ghost. Ten totiž mezi nápravami nabízí „pouze“ o 100 mm navíc.

Je pak otázkou, co můžeme očekávat v motorovém prostoru. Sázka na šestilitrový dvanáctiválec, který pohání rovněž zmíněný Rapide S či třeba Aston Martin Vanquish, je samozřejmě tutovkou. Nejistý je však výkon, neboť u prvního zmíněného modelu putuje na zadní kola 560 koní, u druhého pak 576 koní. Lagonda by však měla dostat stádo o nějakých 600 hlavách, přičemž maximálně se prý rozjede na nějakých 285 km/h.

Na konkrétní parametry si ovšem budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat, což neplatí pouze o výkonu či jízdní dynamice, ale rovněž o hmotnosti. Navzdory nárůstu rozměrů se ale očekává stejná hodnota jako u již tolikrát zmíněného sedanu Rapide S, přičemž ten na vahách vykazuje 1 990 kg. Vliv na to má zcela určitě hlavně rozsáhlé použití uhlíkových vláken, ze kterých je například karoserie.

Tím nám ale veškeré dostupné informace končí, dodat již můžeme pouze tolik, že prodej by měl odstartovat v prvním čtvrtletí příštího roku. S ohledem na omezenou sérii i netradiční vzhled, který je do nejmenšího detailu inspirován Lagondou z roku 1976, kterou navrhl Williams Towns, bychom si ovšem tipli, že všechny exempláře již mají svého majitele.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 1 - Aston Martin Lagonda nova sada 01Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 2 - Aston Martin Lagonda nova sada 02Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 3 - Aston Martin Lagonda nova sada 03Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 4 - Aston Martin Lagonda nova sada 04Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 5 - Aston Martin Lagonda nova sada 05Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 6 - Aston Martin Lagonda nova sada 06Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 7 - Aston Martin Lagonda nova sada 07Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 8 - Aston Martin Lagonda nova sada 08Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 9 - Aston Martin Lagonda nova sada 09Aston Martin Lagonda odhalen v sériové verzi. Ukázal interiér, výkon stále tají - 10 - Aston Martin Lagonda nova sada 10
Pokud vás nový Aston Martin Lagonda nedostal svým exteriérem, pak interiérem okouzlí zcela určitě

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše