Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Lagonda odhalen na pořádné sadě fotek, dostane 600koňový V12
7.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejúchvatnějších sedanů planety míří nepokrytě pouze tam, kde se bezpečně prodá, na Střední východ. Tohle jsou jeho dosud nejlepší fotky.
O novodobém Astonu Martin Lagonda se na našich stránkách nezmiňujeme zdaleka poprvé a frekvence článků na toto téma se v poslední době jen zvyšuje. Není divu, po přistižení maskovaného a posléze i zcela nemaskovaného vozu bylo jasné, že odhalení tohoto auta je na spadnutí a Britové si jej pořádně vychutnají.
Po předchozích, troufneme si říci, že ne zcela náhodných poodhaleních svou nejžhavější novinku představili světu i oficiálně, jenže neukázali a neřekli ani zdaleka tolik, abychom mohli předpokládat cokoli jiného než další sérii článků. Tento je další z nich - Aston nám prostě chce ukázat, jak vypadá jeho představa o dokonalém luxusně-sportovním sedanu a bude to dělat i přesto, že do Evropy nehodlá dodat jeden jediný kus.
Jak již zaznělo v předchozích článcích, automobilka Lagondu nabídne ve striktně limitované sérii pouze v zemích, kde některým peníze tryskají ze země proudem ve formě ropy. Teď už víme, že majitelů bude mít přesně 100. Dotyčným to můžeme závidět a nebo se prostě radovat z toho, že takové auto vůbec vzniklo, neboť na něčem podobném musí se zalíbením spočinou zrak každého příznivce výjimečných aut.
Design vozu jsme již probrali horem dolem, přesto si jej na přiložené třicítce fotek můžete prohlédnout zatím zdaleka nejlépe. Znovu tak můžete zhlédnout veskrze noblesní příď, rezervovanou záď i svérázný profil vozu. Do interiéru můžeme nahlédnout jen velmi částečně, to ale až tak nepřekvapí - něco v zásobě si Aston ještě musí nechat na další (a další) tiskové zprávy.
Nové snímky pochází jako v předchozím případě z Ománu, kde vůz podstupuje testy v náročných klimatických podmínkách (teploty od 30 do 50°C) s nimiž se bude v praxi setkávat nejčastěji. Cílem Britů je najezdit přes 22,5 tisíce kilometrů předtím, než se pustí do závěrečného dolaďování opět v Británii. Zatím prý urazili asi 8 tisíc km a nepřekvapí, že v tiskových materiálech hovoří o tom, jak výsledky zkoušek zatím překonávají očekávání.
Můžete se ptát, proč chce firma vůz prodávat jen někde. Sama říká, že míří za uspokojením specifických potřeb zákazníků, máme ale spíše zato, že přece jen volnější podmínky v těchto destinacích ji dovolí vůz udělat lépe i snáze než pokud by byla svázána také evropskými a americkými regulacemi. Bonita tamních zákazníků jistě také hraje svou roli, těžko ale bude tou jedinou - nezdá se nám, že by auto bylo designově či technicky něčím, po čemž by klientela z tradičnějších odbytišť netoužila, nebo co by nebyla schopna zaplatit.
Vzhled posuďte sami, ale dozajista by se i zde našlo pár zákazníků, kterým by se líbila představa auta z karbonovou karoserií stojícím na astonovské platformě VH, která bude spjata s šestilitrovým (5,9 l) dvanáctiválcem o výkonu 447 kW (600 koní). Ten bude mířit na zadní kola přes osmistupňový automat a postará se o akceleraci vozu na stovku za 4,2 sekundy. Maximální rychlost známa není, cifrou 3 ale bude ta v klilometrech za hodinu začínat zcela nepochybně.
Další detaily nám Aston ještě bude muset povědět, stejně jako bude muset upřesnit cenu. Hovoří se o cifře okolo 13 milionů Kč za jeden kus, máme ale pocit, že říci by si mohl i o víc. Časem budeme chytřejší...
Aston Martin Lagonda na nových fotkách designově opět nezklamal a jeho technika nevypadá, že by měla způsobit odlišné pocity. Všechny detaily nám ale Britové ještě budou muset odhalit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 27 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
25.11.2024 - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
25.11.2024 - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva