Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S: vodíkovým závoďákem za nižšími emisemi
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Aston Martin letos nasadí ve vytrvalostním závodě na Nürburgringu vodíkový Rapide S. Spíše než o vyšší rychlost nebo lepší dojezd jde ale o nižší emise.
Britská značka Aston Martin se až dosud alternativním pohonům úspěšně vyhýbala, jak se ale zdá, tak vzdorování - tedy alespoň co se použitého paliva týče - je konec. Pro čtyřiadvacetihodinovku na Severní smyčce německého Nürburgringu, která startuje v polovině příštího měsíce, automobilka postavila závodní model s přídavnými vodíkovými nádržemi a motorem uzpůsobeným ke spalování vodíku nebo jakéhokoli poměru s benzínem.
Základem konstrukce okruhového speciálu se vcelku překvapivě stala čtyřdveřová limuzína Rapide S a nikoli některé z nabízených kupé, ale rozhodnutí použit větší a nepochybně i těžší vůz dost možná pramenilo z nutnosti najít pro ne zrovna nejmenší vodíkové nádrže dostatek prostoru.
Celkem se ve voze našlo místo pro čtyři zásobníky vyrobené z karbonového kompozitu. Dva z nich jsou umístěné přímo vedle pilota, další pár je pak ukrytý v zavazadelníku. Při tlaku 350 barů dokážou pojmout 3,5 kilogramu vodíku, a přestože ten obsahuje téměř třikrát více energie než běžné palivo, představuje to ekvivalent pouze kolem patnácti litrů benzínu.
Jestli se Astonu zvýšení hmotnosti auta o všechny prvky alternativní palivové soustavy skutečně vyplatí, vědí asi jen samotní konstruktéři. Máme však za to, že o prodloužení dojezdu zde příliš nejde. Spotřeba šestilitrového dvanáctiválce se schopností akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy a dosáhnout 306 km/h jistě nebude pod plným zatížením malá a zásoby vodíku tak vystačí maximálně na pár kilometrů. Spíše než o vylepšení parametrů závodního auta tak jde především o „zelené“ gesto umožňující poukázat na čistější emise. A to nám ve spojení se závody přijde jako docela laciný signál...

Přestavba závodního Rapide S vznikla ve spolupráci se specialistou na vodíkový pohon, firmou Alset Global
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 8 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 4 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 6 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
před 7 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 8 hodinamiVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.