Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DBS 2013: nová generace odhalena konceptem AM 310
26.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Aston Martin měl na Concours d'Elegance Villa d'Este odhalit novou generaci modelu DBS a nakonec ji opravdu představil. Jen v podobě konceptu.
Současný Aston Martin DBS už má trhu odkroucenu pěknou řádku let a i když zub času jeho krásu a výjimečnost ohlodal jen málo, příchod nové generace je zkrátka neodvratný. Naznačovalo to už představení rozlučkové edice Ultimate a také množící se špionážní fotografie stále měně maskovaných prototypů modelu 2013. Z těch ostatně vznikly i nedávno publikované ilustrace, a tak do mozaiky skutečnosti zbývalo už jen oficiální odhalení samotného nového DBS.
Sám Aston se o termínu a místě jeho představení příliš nešířil, na začátku tohoto týdne se ale začalo šuškat, že se jím stane již tento víkend, o němž u italského jezera Como probíhá věhlasný Concours d'Elegance Villa d'Este. A tato spekulace se ukázala být pravdivou, byť nakonec ne stoprocentně.
Nebyla to konec konců zase tak velká loterie, protože Britové na tomto místě v posledních letech představili jak výjimečný V12 od Zagata (ten letos Astonu zahýbá s BMW a nebo ještě výjimečnější One-77. Právě jím je hodně inspirován i nový DBS, jenž si zatím říká „projekt AM 310”.
Nevíme, co přesně má číslo 310 značit, jisté ale je, že o koncept v pravém slova smyslu nejde. Vůz nevypadá jako nějaká šílená idea naznačující, co by mohlo být za pár let, ale spíše jako předprodukční auto, které se světu ve finální podobě představí už za pár měsíců. Vůz se totiž - nutno dodat, že v souladu s očekáváními - od dnešního DBS až tak neliší.
Příď vypadá velmi podobně, ve výsledku jsou ale pochopitelně všechny díly nové. Jiné jsou světlomety, maska chladiče, přední nárazník a odlišně tvarovaná je také kapota motoru. Boční a zadní partie jsou pozměněny více a zdají se být ovlivněny právě zmíněným One-77. Podívejte se hlavně na výdechy v předních blatnících, na které navazuje prolis ve dveřích táhnoucí se až k jejich klikám. Ještě větší inspiraci výjimečnějším bratříčkem pak lze spatřovat v řešení zádě, zejména pak koncových světel.
Pořádný pohled do interiéru se nám zatím nenaskytl, ale očekává se, že tam se bude nové DBS od svého předchůdce vizuálně i funkčně odlišovat mnohem více, však právě na něj se ozývaly kritické hlasy nejvíce. Zde si ale na cokoli přesnějšího musíme počkat.
O technice se zatím neví mnoho, jisté každopádně je, že nové DBS nebude úplně nové. Použije stejnou platformu VH jako dosavadní provedení, dílčí technická řešení ale budou odlišná. Aston říká, že ve výsledku bude DBS 2013 ze 75 procent nové, o což se postarají hlavně nové materiály použité při konstrukci podvozku a karoserie. Prim mají hrát uhlíková vlákna a hliník a vůz by měl díky tomu také přijít o část své hmotnosti, konkrétní číslo ovšem neznáme.
Pod kapotou najde znovu místo motor 6,0 V12 známý třeba i z modelu Vantage V12, ale také ze současného DBS. Jeho nejvyšší výkon má činit velmi schopných 673 koní, tedy o 63 více než dnes. Řešení přenosu výkonu na kola má též zůstat zachováno, a tak věříme, že vůz bude nadále k mání i s manuální převodovkou, neboť ta automatická, kterou Aston používá, není vůbec povedená.
I přes jisté mezery ve znalostech vzhledu i techniky je zřejmé, že nové DBS je de facto hotové. Také proto se hovoří o tom, že premiéry sériové verze modelu 2013 se dočkáme již letos v srpnu, před další soutěží elegance v kalifornském Pebble Beach, kde se ukáže veřejně. Jestli se tak stane, to se uvidí, do té doby nám můžete říci, jak by se vám nový DBS zamlouval, kdyby vypadal přesně jako AM 310...
Sériový nový Aston DBS se od tohoto vozu nemůže dramaticky lišit už proto, že do začátku jeho výroby zbývá jen pár měsíců...
Videí z místa premiéry je zatím k dispozici poskrovnu
Foto: Arthomobiles, Ultimate Car Page
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 2 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 5 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien