Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB9 v roce 2016 odstartuje novou éru, na mušce má Ferrari
16.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Největší ofenzivu historie zahájí Britové s novou DB9. Přinese jiný design, hliníkovou architekturu a nové motory z dílen AMG. Aston chce být sportovnější.
Přestože si mnozí myslí, že britská automobilka staví sportovní vozy, není to tak úplně pravda. Až na několik drobných výjimek (verzí) se jedná spíše o luxusní gé-téčka, se kterými můžete s platební kartou a několika zavazadly překřižovat Evropu. To však Aston Martin hodlá radikálně změnit s příchodem příští generace modelu DB9, kterou přivítáme údajně už v roce 2016. Nezůstane jen u tohoto modelu, ofenziva totiž bude pokračovat se všemi následujícími a dotkne se použitých technologií a designu.
Začněme u vzhledu. Na toto téma říká designový boss Marek Reichman především tolik, že půjde o větší odlišení jednotlivých modelů, za jehož současnou nedostatečnost značka inkasuje od fandů negativní ohlasy. Mělo by dojít k příklonu k čistějším linkám a celkově efektnějšímu vzhledu, přičemž zhruba v podobném stylu, jaký používá Ferrari. Jak to Britové myslí konkrétně, to ukáže právě DB9, jejíž debut je naplánován na druhou polovinu roku 2016 (v prodeji od 2017).
Na nový začátek, který bude symbolizovat DB9, naváže Aston s novými modely V8 a V12 Vantage (2018), posléze se nad ně usadí také nový Vanquish (2019). Zda se změny dotknou i Rapide (2020) se zatím neví, ovšem dá se předpokládat, že bude muset také dříve nebo později přejít na novou platformu. Všechny tyto novinky budou mít za úkol vrátit Aston do černých čísel, neboť už v minulém roce to s jeho finančními výsledky nevypadalo zrovna růžově a s ohledem na mohutné investice do vývoje, na které si půjčil, se ještě minimálně dva roky nedají čekat velké změny.
Co se týče chystaného SUV, zůstává zatím spíše na seznamu přání než ve skutečných plánech a to zejména kvůli financím. Rodina sportovních modelů před ním musí dostat přednost. Platforma pro novinky je údajně pilována, na jejím vývoji prý pracovali inženýři od Lotusu již v době, kdy byl Aston Martin ještě pod křídly Fordu. Od té současné se od podstaty zase tolik neliší a je vyvíjena primárně za účelem implementace nových motorů od Mercedesu, respektive od oddělení AMG.
Kontrakt na současné motory vyráběné Fordem totiž skončí právě v roce 2016 a v té době už bude muset Aston jezdit do skladu v Affalterbachu. Pokud váháte, o jaké motory půjde, pak vsaďtě na čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby a šestilitrový dvanáctiválec, u něhož ovšem nebylo použití přeplňování zatím potvrzeno.
Nová platforma VH však bude zároveň lehčí a tužší díky využití speciálních výztuží a hliníku. Musí také snížit svojí flexibilitou výrobní náklady a odpovídat roční produkci zhruba 4 200 vozidel. Podle věrohodných zdrojů bude poskytovat větší bezpečí posádky a poslouží dvěma rozdílnými rozchody kol a dvěma různými rozvory náprav, stejně tak poskytne prostor pro implementaci hybridního pohonného ústrojí, bez kterého to asi nakonec navzdory slibům nepůjde.
Zmínili jsme už nové motory, sdílení s Mercedesem však bude pokračovat také převodovkami a údajně dokonce i multimediálními a asistenčními systémy. Implementace této techniky nebude jednoduchá, do budoucna by se bez ní Britové ovšem neobešli. Daimler navíc do jejich rozvoje hodlá v minulém i letošním roce investovat v přepočtu dokonce 300 miliard korun, a tak by byla škoda alespoň některé nepřevzít.


Aston Martin s novou generací DB9 změní celou filozofii, s novým designem přijde nová platforma, motory a převodovky Mercedesu, stejně tak i moderní asistenční systémy. SUV jen tak nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 50 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva