Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB9 GT: labutí písně současné generace má 547 koní
24.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S výkonnějším dvanáctiválcem pod kapotou zvládá DB9 GT zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Kromě toho profituje s nových kol či multimédií.
Již někdy v příštím roce by nás britská automobilka Aston Martin měla obdařit novou generací kupé a kabrioletu DB. Jeho přesný název zatím není známý, stejně jako konkrétní datum příchodu. Jisté ovšem je, že stávající provedení DB9 dospělo ke konci svého životního cyklu. A jelikož taková období jsou ve většině případů spojena s labutími písněmi, můžeme si aktuálně představit verzi GT. Ta se naživo ukáže již o víkendu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, do prodeje pak zamíří v září za cenu 187 000 Eur (cca 4,89 milionu korun).
Příliš vizuálních modifikací vůči standardnímu provedení ovšem nečekejte. Máme tu totiž jen plaketky s logem GT, černě lakovaný přední nástavec nárazníku a zadní difuzor, zrevidované světlomety na obou koncích vozu nebo nová desetipaprsková 20palcová litá kola. Za nimi se pak skrývají anodizované brzdové třmeny, vše pak korunuje specifické hliníkové víčko palivové nádrže. Mimo to pak můžete sáhnout ještě po příplatkových karbonových doplňcích.
Uvnitř je změn přeci jen o trochu více, přičemž tou nejzásadnější je příchod multimediálního systému Ami II. Ten dostal do vínku přepracované menu či pár vylepšených klíčových oblastí, mezi něž patří čtení textových zpráv nebo informace o vozidle. Vylepšena byla i možnost personalizace, z dalších změn pak můžeme zmínit ještě příchod nového volantu čalouněného Alcantarou a unikátní kožené čalounění, opět dekorované logem GT.
Za dalšími úpravami se již musíme vydat do motorového prostoru, kde sice i nadále najdeme 5,9litrový atmosférický dvanáctiválec, ovšem s vyšším výkonem. Namísto 517 koní jich nyní pod pravou nohou máte k dispozici 547, točivý moment ale zůstal na 620 Nm při 5 500 otáčkách. Shodná je rovněž hmotnost, která u kupé činí 1 785 kilogramů, kabriolet Volante ve verzi GT pak váží nemalých 1 890 kg.
Změnami neprošla ani šestistupňová automatická převodovka Touchtronic II, i přes nárůst výkonu se tak jízdní dynamika vozu příliš nevylepšila. Nejvyšší rychlost 295 km/h zůstala zachována, zrychlení z klidu na stovku pokleslo o pouhou jednu desetinu na 4,5 sekundy. Ač se tedy verze GT pyšní titulem „nejrychlejší Aston Martin DB9 všech dob“, dosáhla na něj jen o pověstný chlup.
Tím veškerý odklon od standardu končí, na závěr tak již můžeme zmínit snad jen podvozek, který tak jako série počítá s dvojitými lichoběžníky vpředu i vzadu a třemi režimy Normal, Sport a Track. Ty přitom svému majiteli v kombinaci s vyšším výkonem lépe umožňují prozkoumat „nejširší možné pole veškeré jízdní dynamiky“.
Aston Martin DB9 GT se vizuálně změnil jen minimálně. Hlavní odklon vůči sérii hledejte pod kapotou, kde pracuje 547 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch