Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB11 odhalen únikem ze všech stran. Je pořád sexy?
29.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nástupce DB9 staví klasickou masku do středu všeho a je to fastback. Pod kapotou bude 5,2l V12 s turby a prý i manuálním šestikvaltem.
Příchod nástupce Astonu DB9, označeného DB11, do Ženevy je už chvíli jistou věcí. A ještě než autosalon otevřel své brány, máme tu prvních několik obrázků, které vypadají jako součást větší fotosady k představení vozu. Po předchozích oficiálních avízech i několika únicích, které odhalovaly vždy jen něco, si nyní můžeme udělat téměř dokonalý obrázek toho, co nejnovější Aston Martin nabízdne.
A protože je to Aston, musíme začít designem. DB11, vzniklé pod vedením šéfdesignéra Marka Rechimana, přichází s mnohem modernějším a ostřejším vzhledem oproti nejen DB9, ale i takovému Virage nebo poslednímu Vanquishi, které si, pravda, byly dost podobné. Klasická maska Astonu tu tvoří středobod designu auta, když se díváte zepředu, snad ještě víc než kdy předtím.
Co je ovšem odlišné, je design zádě, která je nyní typu fastback. A oblouk střechy, zdánlivě nenapojený na zbytek karoserie pod ním, je tím, co je moderní - na Aston možná až moc. Co zatím k dispozici nemáme, jsou obrázky interiéru, ale údajně uvnitř byly vidět displeje z Mercedesu třídy S Coupé, což může znamenat, že je architektura elektroniky podobná.
Pod kapotou se objeví nový 5,2litrový dvanáctiválec s turbodmychadly, který by měl produkovat okolo 600 koní. To sice můžeme považovat za downsizing a cílem skutečně je mimo jiné snížení papírových emisí, ale Aston se už dříve zařekl, že se bude držet dvanáctiválců, dokud to jen trochu půjde, a do emisních limitů se bude chtít vejít pomocí jiných aut s papírově nulovými emisemi.
Partnerství Astonu a Mercedesu také znamená, že by se pod kapotou mohla objevit také druhá volba, čtyřlitrová přeplňovaná V8 od AMG. To ovšem zatím není potvrzeno, DB9 také měla jen jeden motor. Hovoří se i o manuální převodovce ve spojení s oním novým dvanáctiválcem, což nemůžeme než vítat.
Přítomnost dílů Mercedesu v DB11 ale pravděpodobně nebude tak silná, aby byl tento vůz postaven na platformě trojcípé hvězdy. Vůz tedy použije evoluci hliníkové platformy Astonu s označením VH. Více technických detailů se snad dozvíme co nevidět, nejpozději v Ženevě. Zatím můžeme přemýšlet, jestli a jak moc byla DB9, resp. DBS hezčí než DB11 a jestli je novinka pořád tak sexy, jak jsou Astony posledních let obecně vnímány...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Design Astonů v posloupnosti
Takhle bychom měli DB11 vidět v Ženevě
A tohle bude součást oficiální fotosady
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva