Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB11 je tu oficiálně. 608 koní dostal, manuál ne
1.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka Astonu již není nadčasově krásná, sází na modernu. Stovku pokoří za 3,9 s, podvozek má na svědomí ex-technik Lotusu.
Britské kupé bylo jedním z těch vozů, které jsme si mohli prohlédnout ještě před zahájením autosalonu v Ženevě. Tedy mnohem dříve, než automobilka zamýšlela. Již v ten moment jsme přitom vznesli otázku, zda je nový Aston Martin DB11 i nadále sexy. Odpověď na ni bude asi každý hledat sám v sobě, za nás ovšem musíme uvést jisté rozpaky. Nikoliv při pohledu zepředu, zde je vše v pořádku a tradiční čelní maska i nadále dává každému najevo, že tady přichází britský elegán každým coulem. Jenže jakmile začnete očima sklouzávat k bokům a zádi, zjistíte, že je něco v nepořádku.
Samozřejmě, někomu se kupříkladu kontrastně lakované oblouky střechy a design zádě ve stylu fastback líbí, nicméně pro nás je nejnovější kreace Marka Reichmana možná až příliš agresivní. Nicméně nemá smysl naříkat po absenci jednoduchých linek bývalého šéfdesignéra Henrika Fiskera, ta doba se zkrátka nikdy nevrátí. Jednoduše je třeba počítat s tím, že nové DB11 je tu a snaží se dokázat, že vůči předchozímu Astonu Martin DB9 udělalo více než jeden krok kupředu.
Po stránce technické je to pravda dvojnásob, zvláště při pohledu pod kapotu. Zde najdeme zcela nový 5,2litrový dvanáctiválec, bohužel však již nikoliv atmosférický. Dvojité přeplňování však na druhou stranu vozu pomáhá k výkonu 608 koní a točivému momentu 700 Nm, načež se zrychlení z klidu na stovku odehraje za pouhých 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost narostla na 322 km/h. O spotřebě se značka zatím nezmiňuje, vůči předchůdci ale prý mělo dojít ke zlepšení o 20 procent.
Očekávat bychom tedy měli zhruba 11,8litrový průměr, ke kterému kromě menšího objemu a přeplňování napomáhá také variabilní časování ventilů, deaktivace poloviny válců či nepříliš populární systém start/stop. O přenos výkonu se stará osmistupňový automat ZF s pádly pod volantem, řeči o příchodu manuálu tak prozatím naplněny nebyly. To je další rána do našeho srdce, jakkoli po předchozích avízech opaku může být tento stav jen dočasný. Útěchou může být už nyní alespoň absence zvukového generátoru, který prý DB11 prozatím nepotřebuje.
Z dalších novinek je tu vektorování točivého momentu, které se u Astonu objevuje poprvé a jenž spolupracuje s tradičním mechanickým samosvorem. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola, která již ve standardu počítají s dvacetipalcovými litými koly a pneumatikami Bridgestone S007. V případě brzd pak na přední nápravě najdeme 400milimetrové kotouče svírané šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu jsou 360milimetrové kotouče a čtyřpístkové třmeny.
Zamířit můžeme k venkovním rozměrům, kde se počítá s délkou 4 739 milimetrů, šířkou 1 940 mm, výškou 1 279 mm a rozvorem 2 805 mm. Suchá hmotnost činí nemalých 1 770 kg, přičemž rozložena je v poměru 51:49 mezi přední a zadní nápravu. Dále tu máme 270litrový zavazadelník či 78litrovou palivovou nádrž, zmínit lze ještě nárůst předního rozchodu kol vůči DB9 o 75 milimetrů, vzadu pak o 28 mm. Tím ale výčet čísel ukončíme.
Ještě chvíli ovšem zůstaneme u podvozku, jehož naladění měl na starosti Matt Becker, bývalý guru Lotusu a nynější technický šéf Astonu. Očekávat tedy máme i navzdory nemalé hmotnosti působivou ovladatelnost, přičemž DB11 disponuje třemi jízdními režimy GT, Sport a Sport Plus, v jejichž rámci dochází k přemapování odezvy motoru, převodovky, řízení či vektorování. Separátní tlačítko pak upravuje práci tlumičů Bilstein.
Uvnitř je možné počítat s novým 12palcovým digitálním přístrojovým štítem, který má nejspíše základ v technice Mercedesu. Kromě toho dorazila také druhá centrálně usazená osmipalcová obrazovka, která je spojena s multimediálním systémem a spolupracuje s kruhovým ovladačem, případně pak s příplatkovým touchpadem. S ním přitom dorazí i ovládání pomocí gest. Dále nechybí ani parkovací asistent či sada kamer monitorujících celé okolí vozu.
Abychom učinili zadost všem důležitým číslům, můžeme zmínit, že v rámci interiéru došlo k navýšení místa pro hlavu předních cestujících o 10 milimetrů, ti vzadu pak mají k dobru dokonce 54 mm pro hlavu a 87 mm pro nohy. I přesto je však zadní řada spíše nouzová. Tím jsme ale na konci tiskové zprávy, pročež jen zmíníme, že cena startuje na 154 900 GBP (cca 5,323 milionu korun).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
DB11 naživo v Ženevě v neobvyklé oranžové barvě
Aston Martin DB11 nakonec dostal do vínku 608 koní, jejich přenos na zadní nápravu však bohužel nemá na starosti manuál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus