Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec
9.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystané kupé a kabrio se dočká změny názvu. O konkrétní podobě ještě není rozhodnuto, i nadále však bude odkazovat na Davida Browna.
Je tomu jen pár dní, co jsme informovali o příchodu osmistupňového automatu ZF pod kapotu Astonu Martin Vanquish a Rapide S. Jen výměnou převodovky ovšem snaha automobilky o modernizaci svého portfolia nekončí, přičemž v tomto směru opravdu výrazný krok učiní nová generace modelu DB9. Ta by totiž měla profitovat z devítistupňového automatu 9G-Tronic, za kterým stojí Mercedes-Benz. Ten zároveň britskému kupé a kabrioletu dodá pohonnou jednotku.
Řeč je samozřejmě o novém přeplňovaném čtyřlitrovém osmiválci M158 z produkce AMG. Ten by měl zamířit do Gaydonu ve standardní formě, přičemž měnit se bude maximálně řídicí jednotka a výfukový systém, aby byl zaručen zvuk, odezva a pocit typický pro britské stroje. Je tak vskutku otázkou, nakolik tyto modifikace budou mít vliv na výkon, i 510 koní by však nebylo zanedbatelnou porcí.
Jistě, na první pohled by se mohlo zdát, že nová generace po stránce silové nepřekoná svého předchůdce, který aktuálně zadní kola zásobuje 517 koňmi. Jenže v rámci točivého momentu se dočkáme 650 Nm namísto stávajících 620 Nm. Ty budou navíc dostupné již při 1 500 otáčkách a kombinované s výrazně nižší hmotností, což zlepší jak jízdní dynamiku, tak i o 20 procent poníží spotřebu.
Otázkou je však název vozu, neboť stávající generace svým způsobem dojela na konec řady. Název DB10 by totiž působil prapodivně, vše ostatní bylo použito. Tedy s výjimkou označení DB8, které se značka rozhodla před deseti lety vynechat. „Dané číslo jsme vypustili, abychom zdůraznili pokrok, jaký nové auto přinášelo,“ osvětluje tehdejší záměry značky její šéfdesignér Marek Reichman.
Ten zároveň dodává, že tentokrát bychom se mohli dočkat obdobného postupu, jen by se svým způsobem vracelo v čase. To ovšem není v branži nic neobvyklého, stačí jen pohled na stávající Porsche 911 991, které navazuje na generaci 997. Pokud se přitom zeptáte majitelů, asi jen málokdo vám řekne, že by novinka mohla být zpátečnická či zastaralá.
Finální rozhodnutí ovšem ještě nepadlo, přičemž Reichman naznačuje, že jednou z možností je i zachování stávajícího názvu. Jistotou je prý pouze to, že iniciály někdejšího majitele Davida Browna ponese vůz stoprocentně. Odkaz na minulost pak bude patrný také v rámci designu, i když také v tomto směru můžeme očekávat závan svěžího větru.
Další informace lze čekat blíže k roku 2016, kdy by nová generace měla být odhalena. Do té doby vydrží v prodeji předloni faceliftované provedení, které si prý musí vystačit se stávajícím šestistupňovým automatem. V jeho případě se totiž o výměně převodovky neuvažuje.
Nová generace britského kupé a kabrioletu bude svým vzhledem reflektovat firemní historii, přesto však přinese do nabídky svěží vítr
Stávající verze Astonu Martin DB9 bude muset do roku 2016 vydržet se šestistupňovým automatem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před hodinou - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 2 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 4 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 5 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva