Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec

Chystané kupé a kabrio se dočká změny názvu. O konkrétní podobě ještě není rozhodnuto, i nadále však bude odkazovat na Davida Browna.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec

9.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystané kupé a kabrio se dočká změny názvu. O konkrétní podobě ještě není rozhodnuto, i nadále však bude odkazovat na Davida Browna.

Je tomu jen pár dní, co jsme informovali o příchodu osmistupňového automatu ZF pod kapotu Astonu Martin Vanquish a Rapide S. Jen výměnou převodovky ovšem snaha automobilky o modernizaci svého portfolia nekončí, přičemž v tomto směru opravdu výrazný krok učiní nová generace modelu DB9. Ta by totiž měla profitovat z devítistupňového automatu 9G-Tronic, za kterým stojí Mercedes-Benz. Ten zároveň britskému kupé a kabrioletu dodá pohonnou jednotku.

Řeč je samozřejmě o novém přeplňovaném čtyřlitrovém osmiválci M158 z produkce AMG. Ten by měl zamířit do Gaydonu ve standardní formě, přičemž měnit se bude maximálně řídicí jednotka a výfukový systém, aby byl zaručen zvuk, odezva a pocit typický pro britské stroje. Je tak vskutku otázkou, nakolik tyto modifikace budou mít vliv na výkon, i 510 koní by však nebylo zanedbatelnou porcí.

Jistě, na první pohled by se mohlo zdát, že nová generace po stránce silové nepřekoná svého předchůdce, který aktuálně zadní kola zásobuje 517 koňmi. Jenže v rámci točivého momentu se dočkáme 650 Nm namísto stávajících 620 Nm. Ty budou navíc dostupné již při 1 500 otáčkách a kombinované s výrazně nižší hmotností, což zlepší jak jízdní dynamiku, tak i o 20 procent poníží spotřebu.

Otázkou je však název vozu, neboť stávající generace svým způsobem dojela na konec řady. Název DB10 by totiž působil prapodivně, vše ostatní bylo použito. Tedy s výjimkou označení DB8, které se značka rozhodla před deseti lety vynechat. „Dané číslo jsme vypustili, abychom zdůraznili pokrok, jaký nové auto přinášelo,“ osvětluje tehdejší záměry značky její šéfdesignér Marek Reichman.

Ten zároveň dodává, že tentokrát bychom se mohli dočkat obdobného postupu, jen by se svým způsobem vracelo v čase. To ovšem není v branži nic neobvyklého, stačí jen pohled na stávající Porsche 911 991, které navazuje na generaci 997. Pokud se přitom zeptáte majitelů, asi jen málokdo vám řekne, že by novinka mohla být zpátečnická či zastaralá.

Finální rozhodnutí ovšem ještě nepadlo, přičemž Reichman naznačuje, že jednou z možností je i zachování stávajícího názvu. Jistotou je prý pouze to, že iniciály někdejšího majitele Davida Browna ponese vůz stoprocentně. Odkaz na minulost pak bude patrný také v rámci designu, i když také v tomto směru můžeme očekávat závan svěžího větru.

Další informace lze čekat blíže k roku 2016, kdy by nová generace měla být odhalena. Do té doby vydrží v prodeji předloni faceliftované provedení, které si prý musí vystačit se stávajícím šestistupňovým automatem. V jeho případě se totiž o výměně převodovky neuvažuje.


Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 1 - Aston Martin nova ofenziva 2014 01
Nová generace britského kupé a kabrioletu bude svým vzhledem reflektovat firemní historii, přesto však přinese do nabídky svěží vítr

Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 2 - Aston Martin DB9 2013 01Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 3 - Aston Martin DB9 2013 02Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 4 - Aston Martin DB9 2013 03Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 5 - Aston Martin DB9 2013 04Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 6 - Aston Martin DB9 2013 05Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 7 - Aston Martin DB9 2013 06Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 8 - Aston Martin DB9 2013 07Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 9 - Aston Martin DB9 2013 08Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 10 - Aston Martin DB9 2013 09Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 11 - Aston Martin DB9 2013 10Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 12 - Aston Martin DB9 2013 11Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 13 - Aston Martin DB9 2013 12Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 14 - Aston Martin DB9 2013 13Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 15 - Aston Martin DB9 2013 14Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 16 - Aston Martin DB9 2013 15Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 17 - Aston Martin DB9 2013 16Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec - 18 - Aston Martin DB9 2013 17
Stávající verze Astonu Martin DB9 bude muset do roku 2016 vydržet se šestistupňovým automatem

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.