Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin DB 2016: nástupce DB9 už nebude DB9, čeká jej i osmiválec
9.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystané kupé a kabrio se dočká změny názvu. O konkrétní podobě ještě není rozhodnuto, i nadále však bude odkazovat na Davida Browna.
Je tomu jen pár dní, co jsme informovali o příchodu osmistupňového automatu ZF pod kapotu Astonu Martin Vanquish a Rapide S. Jen výměnou převodovky ovšem snaha automobilky o modernizaci svého portfolia nekončí, přičemž v tomto směru opravdu výrazný krok učiní nová generace modelu DB9. Ta by totiž měla profitovat z devítistupňového automatu 9G-Tronic, za kterým stojí Mercedes-Benz. Ten zároveň britskému kupé a kabrioletu dodá pohonnou jednotku.
Řeč je samozřejmě o novém přeplňovaném čtyřlitrovém osmiválci M158 z produkce AMG. Ten by měl zamířit do Gaydonu ve standardní formě, přičemž měnit se bude maximálně řídicí jednotka a výfukový systém, aby byl zaručen zvuk, odezva a pocit typický pro britské stroje. Je tak vskutku otázkou, nakolik tyto modifikace budou mít vliv na výkon, i 510 koní by však nebylo zanedbatelnou porcí.
Jistě, na první pohled by se mohlo zdát, že nová generace po stránce silové nepřekoná svého předchůdce, který aktuálně zadní kola zásobuje 517 koňmi. Jenže v rámci točivého momentu se dočkáme 650 Nm namísto stávajících 620 Nm. Ty budou navíc dostupné již při 1 500 otáčkách a kombinované s výrazně nižší hmotností, což zlepší jak jízdní dynamiku, tak i o 20 procent poníží spotřebu.
Otázkou je však název vozu, neboť stávající generace svým způsobem dojela na konec řady. Název DB10 by totiž působil prapodivně, vše ostatní bylo použito. Tedy s výjimkou označení DB8, které se značka rozhodla před deseti lety vynechat. „Dané číslo jsme vypustili, abychom zdůraznili pokrok, jaký nové auto přinášelo,“ osvětluje tehdejší záměry značky její šéfdesignér Marek Reichman.
Ten zároveň dodává, že tentokrát bychom se mohli dočkat obdobného postupu, jen by se svým způsobem vracelo v čase. To ovšem není v branži nic neobvyklého, stačí jen pohled na stávající Porsche 911 991, které navazuje na generaci 997. Pokud se přitom zeptáte majitelů, asi jen málokdo vám řekne, že by novinka mohla být zpátečnická či zastaralá.
Finální rozhodnutí ovšem ještě nepadlo, přičemž Reichman naznačuje, že jednou z možností je i zachování stávajícího názvu. Jistotou je prý pouze to, že iniciály někdejšího majitele Davida Browna ponese vůz stoprocentně. Odkaz na minulost pak bude patrný také v rámci designu, i když také v tomto směru můžeme očekávat závan svěžího větru.
Další informace lze čekat blíže k roku 2016, kdy by nová generace měla být odhalena. Do té doby vydrží v prodeji předloni faceliftované provedení, které si prý musí vystačit se stávajícím šestistupňovým automatem. V jeho případě se totiž o výměně převodovky neuvažuje.
Nová generace britského kupé a kabrioletu bude svým vzhledem reflektovat firemní historii, přesto však přinese do nabídky svěží vítr
Stávající verze Astonu Martin DB9 bude muset do roku 2016 vydržet se šestistupňovým automatem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva