Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin chystá sporťák s motorem uprostřed, nový Vantage, Vanquish i DBX
7.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové odhalili nový plán, jenž počítá se sedmi novinkami během sedmi let. Ty nejbližší dostanou stejnou architekturu jako nové kupé DB11.
Britská automobilka v roce 2013 oslavila sté výročí své existence. Ta nebyla vždy jen plná úspěchů, ale také hrozeb bankrotu. Přesto se nakonec Astonu Martin pokaždé povedlo situaci ustát a i když ani nyní nejsou její ekonomické výsledky světoborné, do budoucnosti hledí s optimismem. O dalších létech Aston hovoří jako o svém renesančním období. Šéf značky Andy Palmer proto již představil tzv. Second Century Plan, dle kterého se automobilka má stát skutečným konkurentem Ferrari či Bentley.
Součástí tohoto plánu je především kompletní obměna portfolia, která počítá se sedmi novinkami během příštích sedmi let. Prvním takovým modelem se přitom stalo kupé DB11, jenž se ukáže v showroomech letos na podzim. Po jeho příchodu Britové zaměří svou pozornost na příští Vantage a Vanquish, které budou oba stát na nové lepené hliníkové architektuře. Zároveň přitom dostanou do vínku elektrický systém od Daimleru.
Menší Vantage, který dorazí ve druhém pololetí příštího roku, počítá také s německou pohonnou jednotkou V8. Nicméně AMG má vyrobit pouze základ, Aston Martin poté dodá vlastní olejovou pumpu, svody, výfuky či katalyzátory. Zároveň se britská značka postará o vlastní naladění a označení, pročež je otázkou, jaký výkon můžeme od čtyřlitrového agregátu očekávat - o více než 500 koní ale půjde stoprocentně.
Design pak bude do značné míry ovlivněn kupé DB10, podle šéfdesignéra značky Marka Reichmanna však bude vypadat mnohem lépe a bondovský speciál doslova „sfoukne“. Jisté náznaky bychom s ohledem na premiéru měli očekávat v podobě testovacích prototypů a neoficiálních retuší již velmi brzy, na objevení modelu Vanquish ovšem bude třeba vyčkat delší dobu - dorazit by totiž měl až v roce 2018.
Následující období je vyhrazeno příchodu crossoveru DBX, jenž počítá se siluetou kupé a čtyřmi dveřmi. Půjde přitom o první produkční hybrid Astonu Martin, v jehož případě elektromotory dostanou na povel přední kola. Výrobu dostane na starosti nová továrna ve Walesu, jenž má chrlit zhruba 7 000 exemplářů ročně. Britové přitom doufají, že DBX pro ně udělá to samé co Cayenne pro Porsche.
Tím máme představené již čtyři novinky, tři další zbývají. Ve dvou případech půjde o sedany s logem Lagonda, přičemž opětovně půjde o vozy s alternativním pohonným ústrojím. „Pro mně je hybridizace nevyhnutelná jako smrt a daně,“ dodává k tématu Palmer. „A dává smysl u sedanů a SUV.“ Kombinace elektromotoru a spalovací jednotky je tak jistá, nevíme však, zda „spalovákem” bude osmi- či dvanáctiválec.
Ve finále tu pak máme nový sportovní model, který stejně jako AM-RB 001 dostane motor umístěný uprostřed. Tato koncepce je pro Aston Martin nová, přičemž Palmer by ji velmi rád rozvedl také na mnohem dostupnějším voze, který si bude moci pořídit více lidí. Jelikož ovšem společný model britské značky a Red Bullu dorazí až v roce 2018, „lidovější“ sporťák dříve než na počátku příští dekády nečekejme.
Závěrem přitom dodáme, že novou expanzi by si značka nemohla dovolit, pokud by na sebe neupoutala pozornost investorů a potenciálních zákazníků právě speciály jako AM-RB 001 či Vulcan. Na druhý zmiňovaný proto vzpomeneme přiložením nového videa, na kterém se tento okruhový model prohání po Silverstonu.






























Nový Aston Martin Vantage bude ovlivněn bondovským DB10, půjde však o hezčí vůz
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 3 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 4 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 6 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 7 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB