Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin chystá novou platformu, do vývoje investoval nejvíce ve své historii
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové sice loni navýšili své tržby, čistý zisk je však mizivý. Portfolio nových modelů vyvíjených s Daimlerem by ale tento stav mělo změnit.
Platformu VH (Vertical/Horizontal) značky Aston Martin můžeme pomalu považovat za jednu z prvních modulárních na světě. Její architektura totiž umožňuje libovolné roztažení do šířky či délky, díky čemuž s výjimkou modelů One-77 a Cygnet podepírá celé portfolio značky. Světlo světa však oficiálně spatřila před deseti lety (neoficiálně tu byla ještě generace 0 podepírající původní Vanquish), což je v automobilovém průmyslu sakra dlouhá doba. Není proto překvapením, že Britové potvrdili vývoj zcela nové architektury.
Než se ovšem dostaneme k podrobnostem o budoucnosti, musíme se vrátit zpátky do minulého roku. Ten byl totiž pro Aston Martin nadmíru úspěšný, neboť značka prodala takřka 4 200 nových vozů a své tržby tak meziročně navýšila o 13 procent na 519 milionů GBP (cca 17,127 mld. Kč). Zatímco ovšem hrubý zisk činil 167,1 mil. GBP (5,5 mld. korun), ten čistý se vyšplhal pouze na 1,5 milionu liber (49,5 mil. Kč).
Tento dramatický rozdíl je samozřejmě dán úhradou dluhů z minulosti, stejně jako nutností investovat do budoucích modelů. A tím jsme zpět u nové platformy, která je podle finančního šéfa automobilky Hanno Kirnera součástí „největšího investičního programu v 101leté historii značky“. Jen na samotnou platformu tak nově míří dalších 100 milionů liber (3,3 mld. Kč).
Ačkoliv se tato suma někomu může zdát vysoká, skutečnost hovoří spíše o láci. Díky partnerství s německým koncernem Daimler AG totiž Aston Martin může ušetřit značné výdaje na elektrické a elektronické komponenty. Další úspory lze pak očekávat v programu zaměřeném na vývoj nových motorů, neboť z Německa dorazí i čtyřlitrové osmiválce AMG.
Šestiválcový dvanáctiválec, který pohání vrcholné modely Astonu Martin, by však měl být zachován, i když očekávat u něj můžeme evoluční změny. Na přesná data o výkonu si ovšem budeme muset počkat. Jisté pak koneckonců není ani naladění onoho osmiválce z Affalterbachu - přeci jen, britské modely mají o trochu jiný charakter než ty německé.
Co bychom ovšem - alespoň podle Kirnera - očekávat měli, je „nová generace sportovních vozů, které budou mít náskok před konkurencí v oblasti designu, výkonu i technologií“. Což zní vskutku odvážně, s ohledem na spolupráci s Daimlerem by ovšem na tomto šprochu mohlo být pravdy trochu.
Závěrem jen dodáme, že v kuloárech se spekuluje o dalším exportním artiklu. Kromě elektroniky a motorů by totiž Aston Martin mohl rovněž sáhnout po platformě MSA, která má podepírat příští Mercedes SL a SLK. Oficiální potvrzení však chybí a spekulace nechceme rozdmýchávat.
































































Nový Aston Martin Vanquish stojí na čtvrté generaci platformy VH. Jeho předchůdce byl přitom spojen s generací 0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před hodinouRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 3 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 4 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 6 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva