Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin chystá novou platformu, do vývoje investoval nejvíce ve své historii
29.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové sice loni navýšili své tržby, čistý zisk je však mizivý. Portfolio nových modelů vyvíjených s Daimlerem by ale tento stav mělo změnit.
Platformu VH (Vertical/Horizontal) značky Aston Martin můžeme pomalu považovat za jednu z prvních modulárních na světě. Její architektura totiž umožňuje libovolné roztažení do šířky či délky, díky čemuž s výjimkou modelů One-77 a Cygnet podepírá celé portfolio značky. Světlo světa však oficiálně spatřila před deseti lety (neoficiálně tu byla ještě generace 0 podepírající původní Vanquish), což je v automobilovém průmyslu sakra dlouhá doba. Není proto překvapením, že Britové potvrdili vývoj zcela nové architektury.
Než se ovšem dostaneme k podrobnostem o budoucnosti, musíme se vrátit zpátky do minulého roku. Ten byl totiž pro Aston Martin nadmíru úspěšný, neboť značka prodala takřka 4 200 nových vozů a své tržby tak meziročně navýšila o 13 procent na 519 milionů GBP (cca 17,127 mld. Kč). Zatímco ovšem hrubý zisk činil 167,1 mil. GBP (5,5 mld. korun), ten čistý se vyšplhal pouze na 1,5 milionu liber (49,5 mil. Kč).
Tento dramatický rozdíl je samozřejmě dán úhradou dluhů z minulosti, stejně jako nutností investovat do budoucích modelů. A tím jsme zpět u nové platformy, která je podle finančního šéfa automobilky Hanno Kirnera součástí „největšího investičního programu v 101leté historii značky“. Jen na samotnou platformu tak nově míří dalších 100 milionů liber (3,3 mld. Kč).
Ačkoliv se tato suma někomu může zdát vysoká, skutečnost hovoří spíše o láci. Díky partnerství s německým koncernem Daimler AG totiž Aston Martin může ušetřit značné výdaje na elektrické a elektronické komponenty. Další úspory lze pak očekávat v programu zaměřeném na vývoj nových motorů, neboť z Německa dorazí i čtyřlitrové osmiválce AMG.
Šestiválcový dvanáctiválec, který pohání vrcholné modely Astonu Martin, by však měl být zachován, i když očekávat u něj můžeme evoluční změny. Na přesná data o výkonu si ovšem budeme muset počkat. Jisté pak koneckonců není ani naladění onoho osmiválce z Affalterbachu - přeci jen, britské modely mají o trochu jiný charakter než ty německé.
Co bychom ovšem - alespoň podle Kirnera - očekávat měli, je „nová generace sportovních vozů, které budou mít náskok před konkurencí v oblasti designu, výkonu i technologií“. Což zní vskutku odvážně, s ohledem na spolupráci s Daimlerem by ovšem na tomto šprochu mohlo být pravdy trochu.
Závěrem jen dodáme, že v kuloárech se spekuluje o dalším exportním artiklu. Kromě elektroniky a motorů by totiž Aston Martin mohl rovněž sáhnout po platformě MSA, která má podepírat příští Mercedes SL a SLK. Oficiální potvrzení však chybí a spekulace nechceme rozdmýchávat.
Nový Aston Martin Vanquish stojí na čtvrté generaci platformy VH. Jeho předchůdce byl přitom spojen s generací 0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch