Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Venocara: design sériového provedení odhalen oficiálními skicami
18.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Arrinera slíbila, že přepracuje tvary supersportu Venocara tak, aby nemohla být obviňována z kopírování designu Lamborghini. Toto je náznak změny.
Producent prvního polského supersportu, společnost Arrinera Automotive S.A., čelila na domácí půdě nařčení z plagiátorství. Firma byla obviňována, že jejich dvoumístná Venocara kopíruje svým designem italské Lamborghini a že je zároveň postavena na základech tamní repliky Murcielaga s názvem Bojar El Torro.
Lukasz Tomkiewicz, zakladatel a majitel společnosti následně rozeslal několika médiím tiskovou zprávu s fotografiemi, ve které samozřejmě své dílo obhajuje třeba tím, že se jedná o auto se zcela novým šasi, které navrhl známý britský konstruktér Lee Noble. Kromě toho Tomkiewicz už před dvěma měsíci tvrdil, že finální design auta bude přepracován dvorním návrhářem Pavlem Burkatskym a toto jsou předběžné výsledky.
Jak dalece Arrinera pokročila ve stavbě vozu s novým designem, to dost dobře z těchto obrázků nepoznáme. Už od pohledu je zřejmé, že se jedná o první skici rozpracovávající tvary Venocary několika směry. Protože auto má být dokončeno a představeno před koncem letošního roku, a podle některých zdrojů momentálně probíhají aerodynamické zkoušky, Arrinera by měla mít své dítko teoreticky hotové.
Jestli i v nových návrzích najdete italský rukopis nebo podobenství se supersporty jiných značek, je v zásadě na vás. Pokud ale máte dojem, že se k novým tvarům Venocary potřebujete nezbytně vyjádřit, rozumnější bude počkat na konec července, kdy by se měly do oběhu dostat obrázky s definitivním designem.
Než se tak stane, můžeme si třeba bleskově prosvištět techniku „polského Lamba”, protože ať už si o jeho podobě myslíte cokoli, parametry Venocary skutečně nevypadají marně. Stroj bude poháněný kompresorovým osmiválcem o objemu 6,2 litru původem z Chevroletu Corvette ZR1, který v produkční podobě nabídne 650 koní a 820 Nm. Spojen bude s šestistupňovou převodovkou Graziano přenášející sílu na zadní kola, což v kombinaci s pohotovostní hmotností pouze 1 300 kg (a tedy dosti zajímavém váhovém poměru 2 kg na koně) znamená schopnost zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 8,9 sekundy a dosáhnout rychlosti až 340 km/h.
Vymyslet dnes originální a funkční design supersportu nebude vůbec tak snadné, jak by se mohlo zdát - minimálně proporce u všech podobně koncipovaných vozů jsou si velmi podobné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nejčtenější články
- Chudnoucí Američané vystřelili prodeje nejlevnějších aut o desítky procent výš. Kupují, co se dá, než tyto vozy skončí
8.10.2024 - Dealeři Stellantisu se postavili proti šéfovi koncernu a sami prosí EU, aby zrušila nesmyslné limity CO2 pro příští rok
8.10.2024 - Američan překonal několik rekordů v rychlosti jízdy autem mezi pobřežími, konečně pochopil, jaký pohon zvolit
8.10.2024 - Ani totální fiasko pokusu elektrifikovat kamiony pomocí trolejí nestačilo k tomu, aby to s ním nezkusili znovu
8.10.2024 - Rusové se k novému Bugatti nedostanou, a tak si motor V16 postavili sami z toho, z čeho mohou. Je to dvoutakt
8.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 23:37 - Jaggie
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 21:24 - denis
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha