Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Hussarya: polské Lambo má nový vzhled i jméno
3.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Poláci si z nás asi dělají legraci. Svůj sporťák chtěli odlišit od Lamba, jeho nový vzhled ale tímto směrem nemíří. Auto se navíc jmenuje jako Pagani.
Tak si to shrňme. Loni v červnu polská Arrinera Automotive překvapivě ukázala tehdy nepojmenovaný supersport, který se měl dostat na trh v letošním roce s úžasnou dynamikou i cenou. Trochu jsme pochybovali, jestli to není nějaký vtip, ale když nám Poláci předvedli, že vůz skutečně jezdí a později odhalili i jeho jméno Venocara, začali jsme jim věřit. Když poté auto formálně představili v předprodukčním provedení a zveřejnili jeho finální specifikace a cenu, měli jsme jeho brzký příchod na trh za hotovou věc. Třebaže se původní cena okolo 2,5 milionu korun zvýšila na 3,7 milionu, konec konců to znělo realističtěji.
Jenže rok 2012 běží dál a dál a místo dodávek vozů prvním zákazníkům se objevily jisté nemilé spekulace polských novinářů o původu vozu a další narážky na jeho podobnost s Lamborghini. I v reakci na to se Arrinera rozhodla vůz designově upravit a jak se nedávno ukázalo, také mu dát nové jméno. To všechno je dneškem skutečností, ale dodává to polským záměrům na uvěřitelnosti? Ani trochu.
Když si poprvé přečtete jméno Hussarya, asi se budete smát. Však to nemá daleko ke jménu nejnovějšího Pagani a i když se Arrinera odkazuje na svou husarskou kavalerii z 16. století, stejně se nám to zdá jako hloupý nápad. Husaři prý byli vyhlášení svou krásou, silou a manévrovatelností - to mají být i schopnosti Hussarye a to dává smysl. Ale probůh, pokud vás někdo obviňuje z plagiátorství, přece nezvolíte jméno znějící podobně jako jeden z nejúchvatnějších sporťáků planety, třebaže s dobrými úmysly...
Smích vás ale asi rychle přejde, když se podíváte na oficiální rendery, které zachycují novou podobu vozu. Což o to, nová je, ale jestli bylo smyslem změny vůz vizuálně oddálit od Lamborghini Murciélago a Gallardo, pak se to rozhodně nepovedlo. Při pohledu na přední tři čtvrtiny je to prostě Gallardo jak vystřižené, snad ještě více než dříve. Příď má sice jiná světla a zřejmě nejvýrazněji přepracovaná záď je z úplně jiného těsta, ale stejně...
Arrinera se odvolává na to, že podobný vzhled vznikl přirozeně při vývoji čtrnáctiměsíčním vývoji optimální tvarů v laboratořích varšavské technické univerzity. Ale takovou fází prochází snad každé nové sportovní auto a přesto se všechna Lamborghini nepodobají. I tak v této souvislosti můžeme přidat jednu technickou zajímavost - vůz disponuje dvěma oddělenými výsuvnými křídly na zádi, která mění svou polohu v závislosti na rychlosti a jízdní fází. Při deceleraci prý dokážou sloužit i jako aerodynamická brzda.
Podle tiskového prohlášení polské firmy prošel kompletním přepracováním i interiér, jeho záběry ale nebyly uvolněny. Počítat ovšem máme především s novými palubními přístroji a vůbec palubní deskou zaměřenou na řidiče a také nově zpracovanými dveřmi, které mají usnadnit nastupování a vystupování.
Zbytek techniky má být věrný původnímu konceptu - pod kapotou si má najít místo kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru původem z Chevroletu Corvette ZR1, který nabídne v produkční podobě maximálně 650 koní výkonu a 820 Nm točivého momentu. Spojen bude s šestistupňovou převodovkou Graziano a pohonem zadních kol, což v kombinaci s pohotovostní hmotností okolo 1 300 kg znamená schopnost zrychlit na stovku za 3,2 sekundy, na dvoustovku za 8,9 sekundy a dosáhnout rychlosti až 340 km/h.
To zní zase trochu lépe, ale teď ten největší fór - Hussarya má nyní projít závěrečnou vývojovou fází a silničními testy ve Španělsku a na trh se dostat až na konci roku 2013, tedy až za další rok a půl. Přesto Poláci už nyní slibují, že prodeje zahájí omezenou edicí zvanou 33 Series, v rámci níž dodají prvních 33 aut s jistými odlišnostmi oproti „běžnému” provedení spočívajícími třeba v rozsáhlejším použití uhlíkových vláken. Cena se přitom od posledního avíza neliší - prý 116 000 Eur bez daně, což je v závislosti na aktuálním kurzu stále něco kolem 3,6 milionu Kč.
Věříte, že se to všechno ještě někdy stane?
Tohle je takové polské Lamborghini Huayra, říká si Arrinera Hussarya...
Pro srovnání starší záběry předchozí evoluce vozu, tehdy si říkal Venocara
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 9 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 10 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva