Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Nomad plně odhalen. Dá stovku za 3,4 s, ztratit se nemá ani na Dakaru
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Arielu míří hlavně do terénu, kde jí napomůže velkorysá světlá výška i nájezdové úhly. S výkonem 238 koní pak není ani pomalá.
O vánočních svátcích jsme poprvé zmínili, že britská značka Atom chystá rozšíření svého portfolia o terénní model Nomad. K dispozici však v ten moment byly pouze dvě oficiální ilustrace, se kterými dorazilo pár technických dat. Nyní však má novinka po premiéře na birminghamském autosalonu Autosport International, pročež si můžeme projít veškeré její komponenty až do posledního šroubku.
Začít můžeme pohonnou jednotkou, kterou se stal 2,4litrový čtyřválec od Hondy. Ariel agregátu dodal vlastní elektroniku, díky čemuž výkon vyšplhal na 238 koní v 7 200 otáčkách, točivý moment pak dosahuje až 300 Nm. To je prakticky ta samá porce, jakou dostáváte od přeplňovaného dvoulitru v modelu Atom, v tomto případě je ale motor atmosférický.
V rámci hmotnosti máme co do činění se 670 kilogramy, což je rovněž nadmíru pozitivní výsledek, neboť Nomad dostal vůči silničnímu speciálu mnohem větší kola, robustnější pneumatiky a zesílený podvozek. Výsledkem je tedy akcelerace na stovku, respektive na 96 km/h, za pouhých 3,4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost byla omezena na 201 km/h.
Podle šéfa automobilky Simona Saunderse by zájem o novinku měli projevit hlavně nadšenci do víkendových off-roadových projížděk, s trochou modifikací by ovšem Nomad měl zvládat „se ctí“ i náročnou dakarskou rallye. Absence pohonu všech kol sice asi bude stát mezi vozem a vítězstvím, do první desítky by se však Ariel dostat mohl.
Je přitom otázkou, zda daný krok nakonec nepodnikne syn zakladatele značky Henry Siebert-Saunders, pro kterého je Nomad splněným snem. S vývojem se totiž začalo již na konci 90. let minulého století, poté se však prioritou ukázal být silniční model Atom a následně motocykl Ace. Nyní však byl projekt dotažen do konce.
Siebert-Saunders navíc absolvoval sám většinu testů prototypů, které bral na všechny možné povrchy. „Nomad jsme testovaly na závodních okruzích, stejně jako na rychlostních zkouškách WRC či uzavřených lesních tratích. Cílem bylo zjistit, zda dvoukolka díky svým kompaktním rozměrům a hmotnosti obstojí vedle čtyřkolek.“
Podle výše zmíněných prohlášení se zdá, že Ariel ve svých snahách uspěl. Alespoň v případě modelu osazeného 15palcovými koly a pneumatikami Yokohama o rozměru 235/75. Mimo to jsou však k mání až 18palcové disky a ryze silniční či naopak striktně off-roadové gumy.
Oproti Arielu Atom pak byla světlá výška zvýšena na 300 milimetrů, vůz však i nadále setrvává u bronzem svařovaného šasí. Identická je také sada pedálů, přístrojový štít nebo řadicí páka šestistupňového manuálu, Nomad však profituje z tlumičů Bilstein a dvoudílných pružin Eibach. Jejich nastavení je ale pevně dané.
Zmínit pak můžeme rovněž nájezdový úhel vpředu dosahující 71 stupňů, zatímco vzadu jde dokonce o 82 stupňů. Opomenout však nesmíme ani venkovní rozměry, kdy délka činí 3 215 milimetrů, šířka 1 850 mm, výška 1 425 mm a rozvor 2 348 mm. Rozchod předních i zadních kol je pak identických 1 585 milimetrů.
Standardem je ochranná trubková klec, ke které lze za příplatek pořídit také plnohodnotné čelní okno. Mimo to v doplňkové výbavě figurují různé nosiče rezervních kol, střešní světelná rampa nebo speciální výfukové ústrojí. Základní cena pak činí 27 500 GBP (962 500 Kč) bez daně, přičemž ročně má vzniknout zhruba 100 kusů.
Navzdory pohonu zadních kol se Ariel Nomad v terénu neztratí, zvládnout by prý měl i dakarskou rallye
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před hodinou - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 2 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
před 4 hodinami - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před 5 hodinami - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva