Ariel Nomad: Britové míří do terénu, stále jen s pohonem zadních kol

Druhý model značky dostane vyšší světlou výšku, ochranný rám či čelní okno. Hmotnost naroste na 700 kg, poradit si s ní má 2,4litrový motor od Hondy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ariel Nomad: Britové míří do terénu, stále jen s pohonem zadních kol

25.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ariel Nomad: Britové míří do terénu, stále jen s pohonem zadních kol

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhý model značky dostane vyšší světlou výšku, ochranný rám či čelní okno. Hmotnost naroste na 700 kg, poradit si s ní má 2,4litrový motor od Hondy.

Ariel Atom asi netřeba nějak zvlášť představovat, jeho unikátní trubkový rám nahrazující běžnou karoserii se od roku 1996, kdy byl představen první exemplář, stal klasikou. Britská automobilka od té doby pustila do světa bezpočet verzí, mezi něž patřil i model osazený osmiválcem a schopný zrychlení z klidu na stovku za méně než 2,3 sekundy. Pokaždé se však jednalo víceméně jen o změny v motorovém prostoru, s nimiž souvisel jinak naladěný podvozek a lepší či horší aerodynamika.

V lednu však Ariel na autosalonu Autosport International v Birminghamu uvede zcela nový model Nomad, jehož domovem nebudou ani tak závodní okruhy, jakožto spíše terén. Vůz totiž dostane větší světlou výšku, tlumiče s větším zdvihem, off-roadové pneumatiky a nový ochranný rám. Na něj je pak navázané čelní okno, díky čemuž se již novinka začíná mnohem více přibližovat pojetí klasického automobilu.

Stále tu ovšem máme relativně otevřený dvoumístný kokpit, kde mohou cestující počítat s těmi samými ovladači, sadou pedálů a elektrickými rozvody, jaké najdou také v modelu Atom. Zachován pak zůstal i samotný žebřinový rám, který je ručně svařován za pomocí bronzu, značka ale přistoupila k jeho zásadnímu přepracování a hlavně zpevnění. Zavěšení je nadále nezávislé, pozměněna však byla geometrie.

Zajímavé je pak zachování pohonu zadních kol, což možná vozu způsobí v náročném terénu těžkosti. Ariel Nomad totiž prozatím prošel testy zejména na tratích rallye a lesních cestách, kde se sice počítá s horším povrchem, nikoliv však s extrémním bahnem nebo velkými kameny. Britové však hodlají svou novinku protáhnout i těmito cestami-necestami, pročež bude zajímavé sledovat, k jakému závěru dospějí.

Momentálně je známo tolik, že schopnosti vozu zásadně ovlivňuje volba kol a pneumatik. Většina testů přitom byla uskutečněna s patnáctipalcovými ráfky, jež obouvaly pneumatiky o rozměru 235/70. Dá se tedy předpokládat, že půjde o standardní a doporučovanou kombinaci, zadní nápravu ale již nebude zásobovat výkonem dvoulitrový čtyřválec od Hondy jako u standardního Arielu Atom.

Nomad místo toho bude používat 2,4litrový agregát stejného výrobce, se kterým se bude pojit větší točivý moment v nižších otáčkách. Tím by měl být usnadněn onen pohyb v terénu. Výkon přesahující 200 koní si pak dozajista poradí s hmotností, která oproti okruhovému sourozenci naroste o nějakých 150 kilogramů na 700 kg. Finální specifikace však prozatím nejsou k dispozici.

Jisté je ovšem tolik, že standardem bude šestistupňová převodovka, jíž bude asistovat mechanický samosvorný diferenciál. Za příplatek zřejmě bude k dispozici i ten elektronický, stejně jako si budete moci přikoupit třeba specifickou barvu těch několika málo karosářských dílů. Objednávky by Ariel měl začít přijímat již v lednu, základ přitom nemá stát ani 30 000 GBP (1,05 mil. Kč).


Ariel Nomad: Britové míří do terénu, stále jen s pohonem zadních kol - 1 - Ariel Nomad prvni foto 01Ariel Nomad: Britové míří do terénu, stále jen s pohonem zadních kol - 2 - Ariel Nomad prvni foto 02
Nomad je teprve druhým modelem značky Ariel. Namísto závodních okruhů zamíří do terénu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.