Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom V8: je libo malou Formuli 1?
13.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle dílo není žádný prací prášek, i když peněženku vám vyčistí opravdu dočista. A hlavu možná též. Jste připraveni na ukrutných 922 koní výkonu na tunu hmotnosti?
Osmiválcový Ariel Atom není nový nápad, výrobce s tímto modelem koketuje již nějaký ten měsíc. Teprve nyní ale vypustil do světa další specifikace a potvrdil, že se opravdu dostane do prodeje. Nebude ovšem zdaleka pro každého.
Možná teprve verzí V8 Atom dostál svého jména. Malý skoro jako atom byl sice vždy, nemá v podstatě žádnou karoserii a malý i lehký je tak jak to jen jde. Nyní ovšem přidává i další vlastnost laiky spojovanou s atomem - obrovskou energii. Novinka se totiž vyznačuje zástavbou vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů. To nezní na první poslech jako nějaké monstózní dílo, ale když vám povíme, že má ryze motocyklový charakter...
Motor v základu dává parádních 354 kW (482 koní) a závodní verze dokonce 373 kW (507 koní). Ptáte se na maximální otáčky? Známe je: 16 500 ot./min. To vše po troše počtů znamená výkon úchvatných 922 koní na tunu hmotnosti, a to je dnes hodnota naprosto jedinečná.
Dynamické parametry jsou odpovídající: stovku při startu z klidu pokoří Atom V8 za 2,3 s, 160 km/h padne za 5,4 s a maximální rychlost činí při pohledu na tento člun na kolech až neuvěřitelných 322 km/h. Kde je Bugatti Veyron? Někde po vašem boku, tedy alespoň do středně vysokých rychlostí, tuto dynamiku nemá ani se svým dvojnásobným výkonem a dvěma tunami hmotnosti šanci překonat.
Osmiválcový motor je spojen se šestistupňovou převodovkou Sadey se sekvenčním řazením, výkon pochopitelně končí na zadní ose. Oproti Atomu 3 byly přepracovány také nápravy, vyznačují se závěsy z chrom-molybdenové oceli a tlumiči Intrax. O spolehlivé zastavení se postarají brzdy značky Alcon a patřičný „grip” dodají polozávodní pneumatiky Toyo.
Ariel Atom V8 je již potvrzen pro malosériovou výrobu a k mání bude začátkem roku 2011. Bohuže vznikne pouhých 25 vozů této konstrukce a velikost jejich ceny už vůbec nebude připomínat atom - připravte si 183 000 Eur, tedy nějakých 4,5 milionu Kč.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 10 hodinamiPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnesNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva