Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s
9.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská extravagance posílá na zadní kola 350 koní skrze šestistupňovou převodovku. Ta dokáže řadit za pouhých 40 milisekund jen s jednou spojkou.
Před pár dny jsme avizovali, že Ariel chystá potentnější verzi modelu Atom 3,5. Nyní bylo „eRko“ oficiálně odhaleno, přičemž svými parametry asi nejednomu nadšenci dokáže otevřít pusu dokořán. Sprint z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) totiž zvládne za pouhých 2,6 sekundy. Ani poté ovšem dechberoucí akcelerace neutuchá, metu 160 km/h tak protnete po šesti sekundách. Celé show pak elektronickou stopku vystaví omezovač, který zasáhne při tempu dvě stě padesát kilometrů v hodině.
Za dané zlepšení oproti standardnímu provedení jsou přitom zodpovědné dvě věci. V prvé řadě totiž došlo k navýšení výkonu dvoulitrového čtyřválce i-VTEC, jenž byl převzat z Hondy Civic Type-R. Původně atmosférický agregát má nově kompresor a tak produkuje 350 koní a 330 Nm točivého momentu. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší nová závodní šestistupňová sekvence Sadev, kterou sice doplňuje pouze jedna spojka, svou prací však zastíní i dvouspojkové převodovky.
Ostatně, považte sami. K přeřazení je totiž potřeba jen 40 milisekund, podřazení o stupně dolů pak zabere milisekund 50. Ba co víc, v jediné sekundě dokáže sekvence Sadev podřadit až o pět rychlostních stupňů - na závodním okruhu tedy bude Atom 3.5R patřit k favoritům. Zvláště, pokud sáhnete po katalogu příplatkové výbavy a objednáte štelovatelný samosvorný diferenciál. K mání je ale i zakázková karoserie nebo specifická litá kola.
Ve standardu pak Ariel nabízí tlumiče Öhlins, s nimiž lze spojit pružiny dle vašeho vlastního přání. Vybrat si přitom můžete silniční, okruhové nebo čistě závodní provedení. Cena ve Velké Británii pak byla stanovena na 54 000 GBP (cca 1,782 milionu korun), díky čemuž při hmotnosti 550 kg platíte přibližně tisíc liber za kilo.
Nový Ariel Atom se pyšní bleskurychlou převodovkou, díky které zvládne zrychlení z nuly na 96 km/h za pouhých 2,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva