Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s

Britská extravagance posílá na zadní kola 350 koní skrze šestistupňovou převodovku. Ta dokáže řadit za pouhých 40 milisekund jen s jednou spojkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s

9.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská extravagance posílá na zadní kola 350 koní skrze šestistupňovou převodovku. Ta dokáže řadit za pouhých 40 milisekund jen s jednou spojkou.

Před pár dny jsme avizovali, že Ariel chystá potentnější verzi modelu Atom 3,5. Nyní bylo „eRko“ oficiálně odhaleno, přičemž svými parametry asi nejednomu nadšenci dokáže otevřít pusu dokořán. Sprint z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) totiž zvládne za pouhých 2,6 sekundy. Ani poté ovšem dechberoucí akcelerace neutuchá, metu 160 km/h tak protnete po šesti sekundách. Celé show pak elektronickou stopku vystaví omezovač, který zasáhne při tempu dvě stě padesát kilometrů v hodině.

Za dané zlepšení oproti standardnímu provedení jsou přitom zodpovědné dvě věci. V prvé řadě totiž došlo k navýšení výkonu dvoulitrového čtyřválce i-VTEC, jenž byl převzat z Hondy Civic Type-R. Původně atmosférický agregát má nově kompresor a tak produkuje 350 koní a 330 Nm točivého momentu. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší nová závodní šestistupňová sekvence Sadev, kterou sice doplňuje pouze jedna spojka, svou prací však zastíní i dvouspojkové převodovky.

Ostatně, považte sami. K přeřazení je totiž potřeba jen 40 milisekund, podřazení o stupně dolů pak zabere milisekund 50. Ba co víc, v jediné sekundě dokáže sekvence Sadev podřadit až o pět rychlostních stupňů - na závodním okruhu tedy bude Atom 3.5R patřit k favoritům. Zvláště, pokud sáhnete po katalogu příplatkové výbavy a objednáte štelovatelný samosvorný diferenciál. K mání je ale i zakázková karoserie nebo specifická litá kola.

Ve standardu pak Ariel nabízí tlumiče Öhlins, s nimiž lze spojit pružiny dle vašeho vlastního přání. Vybrat si přitom můžete silniční, okruhové nebo čistě závodní provedení. Cena ve Velké Británii pak byla stanovena na 54 000 GBP (cca 1,782 milionu korun), díky čemuž při hmotnosti 550 kg platíte přibližně tisíc liber za kilo.


Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 1 - Ariel Atom 3.5R 01Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 2 - Ariel Atom 3.5R 02Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 3 - Ariel Atom 3.5R 03Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 4 - Ariel Atom 3.5R 04Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 5 - Ariel Atom 3.5R 05Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 6 - Ariel Atom 3.5R 06Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 7 - Ariel Atom 3.5R 07Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 8 - Ariel Atom 3.5R 08Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 9 - Ariel Atom 3.5R 09Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 10 - Ariel Atom 3.5R 10Ariel Atom 3.5R oficiálně: se sekvencí a vyšším výkonem dá stovku za 2,6 s - 11 - Ariel Atom 3.5R 11
Nový Ariel Atom se pyšní bleskurychlou převodovkou, díky které zvládne zrychlení z nuly na 96 km/h za pouhých 2,6 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.