Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3.5: další evoluce nabízí až 315 koní a více individualizace
11.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Největší změnou novinky je šasí odvozené z modelu V8, které vylepšuje trakci i komfort. Mimo to britská značka modernizovala motor i kokpit.
Mezi britskými značkami specializujícími se na okruhové a víkendové hračky byl Ariel vždy až ten třetí po Radicalu a Caterhamu. Nyní si však očividně firma řekla, že nehodlá pouze paběrkovat a přišla s modernizací svého Atomu. Hlavní změnou modelu 3.5 je přitom nové šasí, které bylo odvozeno od verzí V8 a Mugen. Vylepšena tak byla tuhost celého stroje, zatímco zrevidované uchycení motoru a nové tlumiče napomáhají mnohem komfortnější jízdě na silnice a lepší trakci na okruhu.
Měnily se také věci v motorovém prostoru. Atmosférický dvoulitr Honda iVTEC sice pokračuje dále ve své 248koňové formě, ovšem u kompresorem přeplňované verze stoupl výkon z 304 na 315 koní. Ariel přitom jen provedl pár změn na sacím traktu, mapování řídicí jednotky a palivovém systému. Výsledkem by ovšem podle značky nemělo být pouze navýšení síly, nýbrž zlepšení odezvy motoru ve středních otáčkách.
Upravována byla také kapota motoru, což je v podstatě jediný karosářský díl, kterým se Atom může pochlubit. Nové jsou i dvojité přední světlomety, zatímco pro směrová a koncová světla již byly využity diody. Vylepšen byl rovněž digitální displej, kde přibyly LEDky ukazující správný moment pro řazení (ne ten „evropský-spotřebový”, ale optimální pro dosahování maximální dynamiky). A na přání může do kokpitu také „data logger”, tedy polozávodní telemetrie měřící vaše časy na okruhu a síly přetížení.
Není to ovšem jediný prvek na příplatkové listině, v rámci individualizace tak Ariel může nyní každému nabídnout to, nač má zrovna chuť. Takže pokud na tom budete trvat, dostanete i čelní sklo. Ovšem ve formě miniaturního štítku z plexiskla.
Podle informací Arielu je nová „třiapůle” ihned k dispozici pro objednání zákazníkům z celého světa, ceny ale zveřejněny nebyly. Výrobce tedy zřejmě zatím zřejmě jen hovoří o zájmu těch, kteří objednají i bez znalosti přesných cen. Ty se nicméně od cifer v ceníku aktuálního Atomu 3 ale příliš lišit nemohou.








Nový Ariel Atom 3.5 se podrobil celé řadě změn. Dokud ovšem neusednete do přeplňovaného modelu, zřejmě nezaznamenáte jedinou z nich
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva