Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3.5: další evoluce nabízí až 315 koní a více individualizace
11.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Největší změnou novinky je šasí odvozené z modelu V8, které vylepšuje trakci i komfort. Mimo to britská značka modernizovala motor i kokpit.
Mezi britskými značkami specializujícími se na okruhové a víkendové hračky byl Ariel vždy až ten třetí po Radicalu a Caterhamu. Nyní si však očividně firma řekla, že nehodlá pouze paběrkovat a přišla s modernizací svého Atomu. Hlavní změnou modelu 3.5 je přitom nové šasí, které bylo odvozeno od verzí V8 a Mugen. Vylepšena tak byla tuhost celého stroje, zatímco zrevidované uchycení motoru a nové tlumiče napomáhají mnohem komfortnější jízdě na silnice a lepší trakci na okruhu.
Měnily se také věci v motorovém prostoru. Atmosférický dvoulitr Honda iVTEC sice pokračuje dále ve své 248koňové formě, ovšem u kompresorem přeplňované verze stoupl výkon z 304 na 315 koní. Ariel přitom jen provedl pár změn na sacím traktu, mapování řídicí jednotky a palivovém systému. Výsledkem by ovšem podle značky nemělo být pouze navýšení síly, nýbrž zlepšení odezvy motoru ve středních otáčkách.
Upravována byla také kapota motoru, což je v podstatě jediný karosářský díl, kterým se Atom může pochlubit. Nové jsou i dvojité přední světlomety, zatímco pro směrová a koncová světla již byly využity diody. Vylepšen byl rovněž digitální displej, kde přibyly LEDky ukazující správný moment pro řazení (ne ten „evropský-spotřebový”, ale optimální pro dosahování maximální dynamiky). A na přání může do kokpitu také „data logger”, tedy polozávodní telemetrie měřící vaše časy na okruhu a síly přetížení.
Není to ovšem jediný prvek na příplatkové listině, v rámci individualizace tak Ariel může nyní každému nabídnout to, nač má zrovna chuť. Takže pokud na tom budete trvat, dostanete i čelní sklo. Ovšem ve formě miniaturního štítku z plexiskla.
Podle informací Arielu je nová „třiapůle” ihned k dispozici pro objednání zákazníkům z celého světa, ceny ale zveřejněny nebyly. Výrobce tedy zřejmě zatím zřejmě jen hovoří o zájmu těch, kteří objednají i bez znalosti přesných cen. Ty se nicméně od cifer v ceníku aktuálního Atomu 3 ale příliš lišit nemohou.
Nový Ariel Atom 3.5 se podrobil celé řadě změn. Dokud ovšem neusednete do přeplňovaného modelu, zřejmě nezaznamenáte jedinou z nich
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva