Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ariel Atom 3.5: další evoluce nabízí až 315 koní a více individualizace
11.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Největší změnou novinky je šasí odvozené z modelu V8, které vylepšuje trakci i komfort. Mimo to britská značka modernizovala motor i kokpit.
Mezi britskými značkami specializujícími se na okruhové a víkendové hračky byl Ariel vždy až ten třetí po Radicalu a Caterhamu. Nyní si však očividně firma řekla, že nehodlá pouze paběrkovat a přišla s modernizací svého Atomu. Hlavní změnou modelu 3.5 je přitom nové šasí, které bylo odvozeno od verzí V8 a Mugen. Vylepšena tak byla tuhost celého stroje, zatímco zrevidované uchycení motoru a nové tlumiče napomáhají mnohem komfortnější jízdě na silnice a lepší trakci na okruhu.
Měnily se také věci v motorovém prostoru. Atmosférický dvoulitr Honda iVTEC sice pokračuje dále ve své 248koňové formě, ovšem u kompresorem přeplňované verze stoupl výkon z 304 na 315 koní. Ariel přitom jen provedl pár změn na sacím traktu, mapování řídicí jednotky a palivovém systému. Výsledkem by ovšem podle značky nemělo být pouze navýšení síly, nýbrž zlepšení odezvy motoru ve středních otáčkách.
Upravována byla také kapota motoru, což je v podstatě jediný karosářský díl, kterým se Atom může pochlubit. Nové jsou i dvojité přední světlomety, zatímco pro směrová a koncová světla již byly využity diody. Vylepšen byl rovněž digitální displej, kde přibyly LEDky ukazující správný moment pro řazení (ne ten „evropský-spotřebový”, ale optimální pro dosahování maximální dynamiky). A na přání může do kokpitu také „data logger”, tedy polozávodní telemetrie měřící vaše časy na okruhu a síly přetížení.
Není to ovšem jediný prvek na příplatkové listině, v rámci individualizace tak Ariel může nyní každému nabídnout to, nač má zrovna chuť. Takže pokud na tom budete trvat, dostanete i čelní sklo. Ovšem ve formě miniaturního štítku z plexiskla.
Podle informací Arielu je nová „třiapůle” ihned k dispozici pro objednání zákazníkům z celého světa, ceny ale zveřejněny nebyly. Výrobce tedy zřejmě zatím zřejmě jen hovoří o zájmu těch, kteří objednají i bez znalosti přesných cen. Ty se nicméně od cifer v ceníku aktuálního Atomu 3 ale příliš lišit nemohou.
Nový Ariel Atom 3.5 se podrobil celé řadě změn. Dokud ovšem neusednete do přeplňovaného modelu, zřejmě nezaznamenáte jedinou z nich
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch