Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
550koňový motor znamená u 1,2 tuny vážícího supersportu stovku za 3,5 sekundy a maximálku 320 km/h. Troufá si i na Ferrari a McLaren.
Objem ničím nenahradíte. Hesla známého spíše od Američanů a jejich muscle carů se tentokrát chytla v Anglii značka Arash Cars. Dříve jen naznačený vůz, který na první upoutávce vyjížděl z dálky ze tmy, a později také ve tmě dosáhl před objektivem fotoaparátu maximální rychlosti, je teď konečně na světle a plně odhalen. Jmenuje se Arash AF8 a rozhodně si nenaložil malé sousto. Kromě soupeřů musí k vyšší aktivitě vybudit celou společnost Arash.
Poslední dílo známé pod označením AF8 jde ve stopách předchozího modelu AF10 a používá dokonce stejný motor. Tím je neskromný sedmilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 550 koní a točivým momentem 640 Nm, kterým AF8 míří do segmentu Ferrari 458 Italia a McLarenu MP4-12C. I díky velkoobjemové benzinové pohonné jednotce zvládne tenhle supersport zrychlit na stovku za 3,5 sekundy, avšak zastaví se na možná trochu podměrečných 320 km/h. Ať už tak či onak, rychlý musí být jako ďábel. Přidejte mu turbodmychadla, která zatím nemá, a odletí.
S motorem je spojena prý zcela obvyklá šestistupňová manuální převodovka, šasí je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonových vláken. Aby se hmotnost vozu usadila co možná nejníže, je také celá karoserie vyrobena z karbonu. Podle udávaných údajů musí velmi slibný výkon rozhýbávat jen 1 200 kilogramů, což by mohlo pro Arash znamenat snad i prvenství mezi vozy svého segmentu. Zatím však nebudeme nikomu nasazovat korunu, protože nevíme, zda se náhodou nejedná o suchou hmotnost.
Víme však, že AF8 stojí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Cup 2. Kola za sebou skrývají vrtané brzdové kotouče, které při deceleraci svírají šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístky vzadu. O takřka závodních genech ledacos napovídají dvojité lichoběžníky a příjemně potěší také klasický hydraulický posilovač řízení oproštěný od elektromotorů. Rozměry karoserie jsou velmi kompaktní, a tak by nemusel tenhle vůz sdílet problémy s konkurencí, jelikož ta se dokáže na úzké silnici dost trápit.
Uvnitř v kabině pro dvě osoby se Arash vyznačuje typickými rysy moderních superaut. Znamená to horu karbonu a kožené čalounění, dotykovou obrazovku informačně zábavního systému, vyhřívané čelní okno a samozřejmě klimatizaci. Pro zvýšení exkluzivity bude každý z vyrobených AF8 osazeno vlastními plaketami s výrobním číslem.
O ceně ani dostupnosti bohužel nepadla jediná zmínka, podrobnosti by se měly začít objevovat ještě letos. Třeba se něco více dozvíme v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.




























Arash AF8 bude bestie. Velký osmiválec s nízkou hmotností zamává jako s kusem hadru. Britský sporťák se evidentně nechce hnát za maximální rychlostí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před hodinou- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 7 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB