Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arash AF8 plně představen, britské Ferrari vládne sedmilitrovou V8 s 550 koňmi
28.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
550koňový motor znamená u 1,2 tuny vážícího supersportu stovku za 3,5 sekundy a maximálku 320 km/h. Troufá si i na Ferrari a McLaren.
Objem ničím nenahradíte. Hesla známého spíše od Američanů a jejich muscle carů se tentokrát chytla v Anglii značka Arash Cars. Dříve jen naznačený vůz, který na první upoutávce vyjížděl z dálky ze tmy, a později také ve tmě dosáhl před objektivem fotoaparátu maximální rychlosti, je teď konečně na světle a plně odhalen. Jmenuje se Arash AF8 a rozhodně si nenaložil malé sousto. Kromě soupeřů musí k vyšší aktivitě vybudit celou společnost Arash.
Poslední dílo známé pod označením AF8 jde ve stopách předchozího modelu AF10 a používá dokonce stejný motor. Tím je neskromný sedmilitrový vidlicový osmiválec s výkonem 550 koní a točivým momentem 640 Nm, kterým AF8 míří do segmentu Ferrari 458 Italia a McLarenu MP4-12C. I díky velkoobjemové benzinové pohonné jednotce zvládne tenhle supersport zrychlit na stovku za 3,5 sekundy, avšak zastaví se na možná trochu podměrečných 320 km/h. Ať už tak či onak, rychlý musí být jako ďábel. Přidejte mu turbodmychadla, která zatím nemá, a odletí.
S motorem je spojena prý zcela obvyklá šestistupňová manuální převodovka, šasí je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonových vláken. Aby se hmotnost vozu usadila co možná nejníže, je také celá karoserie vyrobena z karbonu. Podle udávaných údajů musí velmi slibný výkon rozhýbávat jen 1 200 kilogramů, což by mohlo pro Arash znamenat snad i prvenství mezi vozy svého segmentu. Zatím však nebudeme nikomu nasazovat korunu, protože nevíme, zda se náhodou nejedná o suchou hmotnost.
Víme však, že AF8 stojí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech, které jsou obuty do pneumatik Michelin Pilot Cup 2. Kola za sebou skrývají vrtané brzdové kotouče, které při deceleraci svírají šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístky vzadu. O takřka závodních genech ledacos napovídají dvojité lichoběžníky a příjemně potěší také klasický hydraulický posilovač řízení oproštěný od elektromotorů. Rozměry karoserie jsou velmi kompaktní, a tak by nemusel tenhle vůz sdílet problémy s konkurencí, jelikož ta se dokáže na úzké silnici dost trápit.
Uvnitř v kabině pro dvě osoby se Arash vyznačuje typickými rysy moderních superaut. Znamená to horu karbonu a kožené čalounění, dotykovou obrazovku informačně zábavního systému, vyhřívané čelní okno a samozřejmě klimatizaci. Pro zvýšení exkluzivity bude každý z vyrobených AF8 osazeno vlastními plaketami s výrobním číslem.
O ceně ani dostupnosti bohužel nepadla jediná zmínka, podrobnosti by se měly začít objevovat ještě letos. Třeba se něco více dozvíme v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Arash AF8 bude bestie. Velký osmiválec s nízkou hmotností zamává jako s kusem hadru. Britský sporťák se evidentně nechce hnát za maximální rychlostí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
- K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včera - Audi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera - Šéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včera - Němci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva