Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Apple „iCar“: nakousnuté jablko prý chystá vlastní elektromobil
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobce počítačů a mobilních telefonů v poslední době přetáhl Tesle padesát zaměstnanců. Zdroj zevnitř pak dodávají, že se chystají velké věci.
Apple sice před pár lety přišel o Steva Jobse, to ovšem společnost na lopatky nepoložilo. Firma se dále snaží pokračovat v inovacích, které nám naposledy přinesly třeba nejtenčí tablet na světě či v rámci světa automobilů systém CarPlay. Ten z vašeho vozu dělá pojízdný iPhone, což je směr, jakým se výrobce počítačů, notebooků a mobilních telefonů zjevně hodlá vydat ještě dále. Aktuálně se totiž zdá, že v Křemíkovém údolí vyvíjejí vlastní automobil.
Zatím sice neexistuje žádná oficiální zpráva, která by toto tvrzení potvrzovala, vodítek je však několik. V prvé řadě můžeme zmínit třeba nábor zaměstnanců, které Apple přetáhl značce Tesla. To by na jednu stranu nebylo tak neobvyklé, neboť v obou firmách jsou oddělení, kde mohou najít uplatnění personalisté, marketingoví manažeři, designéři či třeba analytici. Apple ovšem najal pouze inženýry se specializací na mechaniku, výrobu a robotiku.
Dále tu máme tvrzení jednoho ze zaměstnanců firmy, který uvedl, že Apple na nějakých 80 procent vyvíjí určitý druh technologie, která je blíže automobilovému průmyslu než cokoliv, co tato společnost vyprodukovala v minulosti. Za tím se samozřejmě může skrývat cokoliv, třeba možnost otevírat iPhonem dveře a nastartovat motor, výše zmíněný nábor pracovních sil ale naznačuje cosi mnohem komplexnějšího.
Pokud si aktuálně ťukáte na čelo a naznačujete, že Apple v žádném případě nemá know-how na to, aby vyrobil vlastní automobil, pak vás odkážeme na rok 2007. V té době rovněž nikdo nepočítal s tím, že by se společnost vrhla do segmentu mobilních telefonů. Přesto však byl 29. června představen vůbec první iPhone, přičemž jeho poslední reinkarnace jsou považovány za technologický i designový vrchol branže.
Obdobným způsobem se proto Apple může vyprofilovat také v automobilovém průmyslu. Na mušku si přitom bere hlavně již zmiňovanou Teslu, kterou prý čeká „závod o peníze zákazníků“. Můžeme tedy předpokládat, že půjde rovněž o elektromobil, pročež by Apple mohl taktéž počítat s dotacemi od Američanů, kteří o elektromobily nestojí. Veškerý vývoj by tak nebyl placen z kasy společnosti.
Není to přitom poprvé, co se hovoří o vlastním automobilu této společnosti. Již v roce 2010 totiž spatřil světlo světa návrh studenta turínského institutu designu IED, který nesl název iMove a který přinášel vskutku odvážná řešení, jež jsou Applu vlastní. Zároveň stavěl na uhlazené stylizaci, i když oficiálně s ním výrobce počítačů neměl pranic společného.
Je ale možné, že se jednalo právě o jiskru, která v Křemíkovém údolí zažehla pořádný plamen. Uvidíme tedy během příštích pár let, jak se celá záležitost vyvrbí. Pokud by ale vše byla pravda, pak Apple čeká ještě dlouhá cesta, než nám představí produkční verzi. Přeci jen v rámci automobilového průmyslu existuje mnohem více překážek k pokoření než při navrhování nového mobilního telefonu.
Je taktéž sporné, jakou cenu by Apple na svůj možný „iCar“ nasadil. Momentálně se totiž již zavedení výrobci snaží, aby dané částky byly co nejnižší. Tím by ale zdaleka nebyly vykoupeny jistě nemalé náklady, a to ani za pomoci všemožných dotací. Navíc by tím byla poněkud popřena firemní filozofie, která rozhodně není postavena na slevách. Otázek je tedy hodně, k odpovědím se ale v současné době nikdo nemá.















Neoficiální koncept iMove vznikl již v roce 2010. V Křemíkovém údolí přitom mohl zažehnout zájem o výrobu vlastního automobilu
Zdroj: BusinessInsider, MacObserver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač 20:43
- Opět PP pro Bertelleho 20:23
- PP pro #93 MM 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva