Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Apple „iCar“: nakousnuté jablko prý chystá vlastní elektromobil
12.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobce počítačů a mobilních telefonů v poslední době přetáhl Tesle padesát zaměstnanců. Zdroj zevnitř pak dodávají, že se chystají velké věci.
Apple sice před pár lety přišel o Steva Jobse, to ovšem společnost na lopatky nepoložilo. Firma se dále snaží pokračovat v inovacích, které nám naposledy přinesly třeba nejtenčí tablet na světě či v rámci světa automobilů systém CarPlay. Ten z vašeho vozu dělá pojízdný iPhone, což je směr, jakým se výrobce počítačů, notebooků a mobilních telefonů zjevně hodlá vydat ještě dále. Aktuálně se totiž zdá, že v Křemíkovém údolí vyvíjejí vlastní automobil.
Zatím sice neexistuje žádná oficiální zpráva, která by toto tvrzení potvrzovala, vodítek je však několik. V prvé řadě můžeme zmínit třeba nábor zaměstnanců, které Apple přetáhl značce Tesla. To by na jednu stranu nebylo tak neobvyklé, neboť v obou firmách jsou oddělení, kde mohou najít uplatnění personalisté, marketingoví manažeři, designéři či třeba analytici. Apple ovšem najal pouze inženýry se specializací na mechaniku, výrobu a robotiku.
Dále tu máme tvrzení jednoho ze zaměstnanců firmy, který uvedl, že Apple na nějakých 80 procent vyvíjí určitý druh technologie, která je blíže automobilovému průmyslu než cokoliv, co tato společnost vyprodukovala v minulosti. Za tím se samozřejmě může skrývat cokoliv, třeba možnost otevírat iPhonem dveře a nastartovat motor, výše zmíněný nábor pracovních sil ale naznačuje cosi mnohem komplexnějšího.
Pokud si aktuálně ťukáte na čelo a naznačujete, že Apple v žádném případě nemá know-how na to, aby vyrobil vlastní automobil, pak vás odkážeme na rok 2007. V té době rovněž nikdo nepočítal s tím, že by se společnost vrhla do segmentu mobilních telefonů. Přesto však byl 29. června představen vůbec první iPhone, přičemž jeho poslední reinkarnace jsou považovány za technologický i designový vrchol branže.
Obdobným způsobem se proto Apple může vyprofilovat také v automobilovém průmyslu. Na mušku si přitom bere hlavně již zmiňovanou Teslu, kterou prý čeká „závod o peníze zákazníků“. Můžeme tedy předpokládat, že půjde rovněž o elektromobil, pročež by Apple mohl taktéž počítat s dotacemi od Američanů, kteří o elektromobily nestojí. Veškerý vývoj by tak nebyl placen z kasy společnosti.
Není to přitom poprvé, co se hovoří o vlastním automobilu této společnosti. Již v roce 2010 totiž spatřil světlo světa návrh studenta turínského institutu designu IED, který nesl název iMove a který přinášel vskutku odvážná řešení, jež jsou Applu vlastní. Zároveň stavěl na uhlazené stylizaci, i když oficiálně s ním výrobce počítačů neměl pranic společného.
Je ale možné, že se jednalo právě o jiskru, která v Křemíkovém údolí zažehla pořádný plamen. Uvidíme tedy během příštích pár let, jak se celá záležitost vyvrbí. Pokud by ale vše byla pravda, pak Apple čeká ještě dlouhá cesta, než nám představí produkční verzi. Přeci jen v rámci automobilového průmyslu existuje mnohem více překážek k pokoření než při navrhování nového mobilního telefonu.
Je taktéž sporné, jakou cenu by Apple na svůj možný „iCar“ nasadil. Momentálně se totiž již zavedení výrobci snaží, aby dané částky byly co nejnižší. Tím by ale zdaleka nebyly vykoupeny jistě nemalé náklady, a to ani za pomoci všemožných dotací. Navíc by tím byla poněkud popřena firemní filozofie, která rozhodně není postavena na slevách. Otázek je tedy hodně, k odpovědím se ale v současné době nikdo nemá.
Neoficiální koncept iMove vznikl již v roce 2010. V Křemíkovém údolí přitom mohl zažehnout zájem o výrobu vlastního automobilu
Zdroj: BusinessInsider, MacObserver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien