Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AMG chystá pořádnou expanzi, jen letos rozšíří nabídku o 10 novinek
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize z Affalterbachu se pořádně rozroste, nejspíše hlavně o šestiválcové modely. V příští dekádě lze čekat i hybridy a elektromobily.
Říká se, že s jídlem roste chuť. AMG divizi se daří, jen loni meziročně zvedla prodeje o 40 procent na 68 875 nových vozů. Proto se v Affalterbachu chystají na velkou expanzi. Šéf oddělení Tobias Moers na autosalonu v New Yorku uvedl že do konce roku máme očekávat „přinejmenším“ deset nových modelů. Portfolio divize by se tak rozšířilo na nemalých 48 členů.
Je samozřejmě otázkou, jak se k takovému krokou postavit. Dá se předpokládat, že Mörs zmiňuje hlavně šestiválcové novinky, tedy ty modely, které se nepyšní motorem skládaným ručně jen jedním technikem, jako je tomu v případě osmiválců. Na druhou stranu, označení AMG jim odpárat nelze. Navíc jde stále o čistokrevné benzinové agregáty, zatímco do budoucna mají z Affalterbachu dorazit i hybridy a další elektromobily.
Moers prozatím nezmínil, kdy se tak stane. Možná ale prý dříve, než by kdokoliv čekal. Nejprve se ovšem musí vyřešit otázka hmotnosti a jejího rozložení, což je problém, který Mercedes aktuálně trápí nejvíce. Jinak ovšem AMG necílí na dojezd čistě na elektřinu, nýbrž hlavně na akceleraci - a to především tu z klidu na 40 nebo 50 km/h, což je oblast, kde se výhody elektromotorů projevují nejvíce. Vše je ale dáno kapacitou baterií, což je pro divizi výzvou i nesnází zároveň.
K danému tématu pak dále přispěl Ola Källenius, člen správní rady pro prodeje a marketing, dle kterého „jsme již loni oznámili, že pracujeme na velkém elektromobilu, jenž půjde do prodeje v příštích letech. Neřekli jsme sice, oč přesně jde, ale vše je již naplánováno. Navíc, čím více se blížíme mobilitě s nulovými emisemi, tím je jasnější, že velký elektromobil nebude jediným naším produktem v tomto segmentu.“
Zlomovým rokem pro Mercedes by se přitom měl stát rok 2020, s jehož nástupem chce třícípá hvězda zjevně zahájit nemalý útok právě na elektromobilitu. Ruku v ruce s tím pak zamíří nabídka AMG, pro kterou je hybným bodem ona kapacita baterií. Do budoucna přitom máme počítat s výrazným zlepšením, kdy akumulátory nabídnou stejný či větší dojezd než nyní, ovšem při nižší hmotnosti a fyzické velikosti.
„To je přitom jen jedna výzva, druhou je pak cena. V současnosti je nákladné vyrobit elektromobil - opravdu nákladné - přičemž zákazníci nechtějí platit dodatečné peníze nebo je nemají. Myslím ale, že v příštích pěti a zcela určitě v příštích deseti letech dorazí v rámci technologií baterií výrazné zlepšení, které vnese atraktivitu i do mainstreamu,“ dodává Källenius, dle nějž by časem mohla dorazit i náhrada lithium-iontových akumulátorů.
Ani Källenius ovšem neupřesňuje termín, kdy bychom se expanze elektromobilů Mercedesu a zvláště pak těch s logem AMG mohli dočkat. Nicméně automobilka pracuje hned na několika řešeních, z nichž hodlá vybrat tu ideální možnost. Vypadá to ovšem, že minimálně do konce této dekády se elektrických vozů z Affalterbachu nedočkáme. A pokud nějaký dorazí, pak nejspíše jen jako určité cvičení ve stylu SLS Electric Drive.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že kromě expanze nových modelů bude AMG podporovat také výstavbu samostatných dealerství, kde se budou prodávat jen sportovní vozy. Aktuálně jich existuje již zhruba tucet ve Státech, další se zakrátko bude otevírat v Japonsku a ve hře je také Austrálie. Šéf amerického zastoupení značky Dietmar Exlar však dodává, že asi nemá smysl, aby takových showroomů bylo výrazně přes stovku.
Z tohoto uvažování je evidentní, že AMG nebude na dealery zbytečně tlačit. Místo toho bude pouze podporovat ty, kteří se pro daný krok rozhodnou. Učiní tak ovšem pouze na základě vlastního rozhodnutí a proto, že vybudování takového showroomu pro ně bude dávat dobrý obchodní smysl.
Mercedes SLS Electric Drive byl pro značku spíše cvičením než počátkem výroby sprotovních elektromobilů. Další takové vlaštovky bychom totiž měli čekat až spíše v příští dekádě
Zdroj: Auto News, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.