Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AMG chystá pořádnou expanzi, jen letos rozšíří nabídku o 10 novinek
29.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize z Affalterbachu se pořádně rozroste, nejspíše hlavně o šestiválcové modely. V příští dekádě lze čekat i hybridy a elektromobily.
Říká se, že s jídlem roste chuť. AMG divizi se daří, jen loni meziročně zvedla prodeje o 40 procent na 68 875 nových vozů. Proto se v Affalterbachu chystají na velkou expanzi. Šéf oddělení Tobias Moers na autosalonu v New Yorku uvedl že do konce roku máme očekávat „přinejmenším“ deset nových modelů. Portfolio divize by se tak rozšířilo na nemalých 48 členů.
Je samozřejmě otázkou, jak se k takovému krokou postavit. Dá se předpokládat, že Mörs zmiňuje hlavně šestiválcové novinky, tedy ty modely, které se nepyšní motorem skládaným ručně jen jedním technikem, jako je tomu v případě osmiválců. Na druhou stranu, označení AMG jim odpárat nelze. Navíc jde stále o čistokrevné benzinové agregáty, zatímco do budoucna mají z Affalterbachu dorazit i hybridy a další elektromobily.
Moers prozatím nezmínil, kdy se tak stane. Možná ale prý dříve, než by kdokoliv čekal. Nejprve se ovšem musí vyřešit otázka hmotnosti a jejího rozložení, což je problém, který Mercedes aktuálně trápí nejvíce. Jinak ovšem AMG necílí na dojezd čistě na elektřinu, nýbrž hlavně na akceleraci - a to především tu z klidu na 40 nebo 50 km/h, což je oblast, kde se výhody elektromotorů projevují nejvíce. Vše je ale dáno kapacitou baterií, což je pro divizi výzvou i nesnází zároveň.
K danému tématu pak dále přispěl Ola Källenius, člen správní rady pro prodeje a marketing, dle kterého „jsme již loni oznámili, že pracujeme na velkém elektromobilu, jenž půjde do prodeje v příštích letech. Neřekli jsme sice, oč přesně jde, ale vše je již naplánováno. Navíc, čím více se blížíme mobilitě s nulovými emisemi, tím je jasnější, že velký elektromobil nebude jediným naším produktem v tomto segmentu.“
Zlomovým rokem pro Mercedes by se přitom měl stát rok 2020, s jehož nástupem chce třícípá hvězda zjevně zahájit nemalý útok právě na elektromobilitu. Ruku v ruce s tím pak zamíří nabídka AMG, pro kterou je hybným bodem ona kapacita baterií. Do budoucna přitom máme počítat s výrazným zlepšením, kdy akumulátory nabídnou stejný či větší dojezd než nyní, ovšem při nižší hmotnosti a fyzické velikosti.
„To je přitom jen jedna výzva, druhou je pak cena. V současnosti je nákladné vyrobit elektromobil - opravdu nákladné - přičemž zákazníci nechtějí platit dodatečné peníze nebo je nemají. Myslím ale, že v příštích pěti a zcela určitě v příštích deseti letech dorazí v rámci technologií baterií výrazné zlepšení, které vnese atraktivitu i do mainstreamu,“ dodává Källenius, dle nějž by časem mohla dorazit i náhrada lithium-iontových akumulátorů.
Ani Källenius ovšem neupřesňuje termín, kdy bychom se expanze elektromobilů Mercedesu a zvláště pak těch s logem AMG mohli dočkat. Nicméně automobilka pracuje hned na několika řešeních, z nichž hodlá vybrat tu ideální možnost. Vypadá to ovšem, že minimálně do konce této dekády se elektrických vozů z Affalterbachu nedočkáme. A pokud nějaký dorazí, pak nejspíše jen jako určité cvičení ve stylu SLS Electric Drive.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že kromě expanze nových modelů bude AMG podporovat také výstavbu samostatných dealerství, kde se budou prodávat jen sportovní vozy. Aktuálně jich existuje již zhruba tucet ve Státech, další se zakrátko bude otevírat v Japonsku a ve hře je také Austrálie. Šéf amerického zastoupení značky Dietmar Exlar však dodává, že asi nemá smysl, aby takových showroomů bylo výrazně přes stovku.
Z tohoto uvažování je evidentní, že AMG nebude na dealery zbytečně tlačit. Místo toho bude pouze podporovat ty, kteří se pro daný krok rozhodnou. Učiní tak ovšem pouze na základě vlastního rozhodnutí a proto, že vybudování takového showroomu pro ně bude dávat dobrý obchodní smysl.





























Mercedes SLS Electric Drive byl pro značku spíše cvičením než počátkem výroby sprotovních elektromobilů. Další takové vlaštovky bychom totiž měli čekat až spíše v příští dekádě
Zdroj: Auto News, Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva