Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
AMG chystá hybridizaci svých modelů, využije technologii z Formule 1
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní divize třícípé hvězdy si je vědoma stále přísnějších emisních limitů. S hybridy ovšem nepřijde ihned, nýbrž až na sklonku dekády.
Třícípá hvězda nás na ženevském autosalonu nadmíru potěšila prohlášením, dle kterého se nehodlá vzdát dvanáctiválcových motorů. A to i navzdory faktu, že v průměru produkují 279 gramů emisí CO2 na kilometr, tedy více než dvojnásobek povoleného limitu. Ten je samozřejmě platný na celou značku, respektive koncern Daimler, z čehož ovšem vyplývá, že Mercedes musí přijít také s protikladem. Ten představuje elektrifikace a hybridizace jeho portfolia, která se nevyhne ani sportovní divizi z Affalterbachu.
Šéf AMG Tobias Moers přitom uvedl, že do celého projektu jsou zapojení „chlapíci z Formule 1“. Je tedy zjevné, proč je třícípá hvězda tak velkým zastáncem hybridních pohonných jednotek. Technologii královské motoristické disciplíny zjevně hodlá přenést na veřejné silnice, i když s jednou malou výjimkou - namísto šestiválců u toho nadále budou osmiválce. Moers pak sice připouští, že příchod elektromotorů a baterií navýší hmotnost, zároveň by ale hybridní modely AMG měly být výrazně rychlejší než dosud.
„Jako inženýra mě to vzrušuje. Protože vím, že nám to pomůže navýšit výkon. Díky tomu budeme lepší v přímém zrychlení. Nicméně stále musíte mít na paměti rovnováhu, jenž se týká celkové dynamiky vozu,“ uvedl Moers, dle kterého si vozy AMG musí i nadále zachovat jisté okruhové schopnosti. Hmotnost je sice dle něj problémem, nicméně stále přísnější emisní limity jednoduše nutí automobilky z celého světa, aby hledaly nová technologická řešení.
„Nesmíme před budoucností zavírat oči, a tak pracujeme na elektrifikaci i hybridizaci. Je to ovšem nelehký úkol, neboť máme hned tři různé konfigurace, tzv. východo-západní (kupříkladu A 45), GT (motor vpředu, převodovka vzadu) a C 63 (vše vpředu). Všechno jsou to různé platformy,“ dodal šéf AMG. Nepřímo přitom naznačil, že hybridní techniky se nakonec nemusí dočkat všechny modely divize, ale pouze některé.
Dále Moers uvedl, že možné je rovněž sloučení všech platforem do jedné, což by snížilo náklady na vývoj i výrobu. „Něčeho jsme již dosáhli v posledních pár měsících. Není to ovšem klasický výzkum, ale spíše sesazení týmu lidí do jedné místnosti s dodavateli, ujištění se, čeho jsou schopni, jakého výkonu jsme schopni dosáhnout a ověření, nakolik nám v daném projektu mohou pomoci lidé z Formule 1.“
Znamená to tedy, že se dočkáme tlačítka ve stylu KERS, po jehož stisknutí by se krátkodobě navýšil výkon a tím rychlost, kupříkladu na závodních okruzích s dlouhými rovinkami? Možné to samozřejmě je, nicméně detaily hned tak známy nebudou. „Je to sice rychle se pohybující projekt, nicméně jej není třeba právě teď, za rok nebo za dva. Ale v roce 2020? To bude jistota,“ dodává Moers.
„Když máte k dispozici hardware, který můžete použít ve vašich vozech při posunutí vývoje, je to vzrušující. Není to ovšem nic, o čem bychom nyní mohli mluvit v detailech,“ uzavírá téma Moers. Tím přitom otevírá prostor pro celou řadu spekulací, které ale prozatím necháme spát. Jak totiž naznačil šéf AMG, budeme k nim mít dostatek času.
AMG chystá hybridizaci svých motorů, přičemž využije technologie F1
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před hodinou - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva