Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg

(+ 2 x video) Renault dnes trochu s křížkem po funuse představil koncept nového Alpine A110. Technické parametry dokážou oslnit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg

25.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ 2 x video) Renault dnes trochu s křížkem po funuse představil koncept nového Alpine A110. Technické parametry dokážou oslnit.

Proslulá sportovní Alpine A110 Berlinette slaví padesátiny a již včera jsme vám na fotografiích detailně představili atraktivní modro-oranžový dárek Renaultu k tomuto výročí. Koncept A110-50 se tak zařadil k vozům odhaleným poněkud dříve, než si usmyslela automobilka, k jeho technickým parametrům jsme však toho měli jen velmi málo a navíc oficiálně nepotvrzené. Dnes je ale den D, termín ohlášené prezentace a k dalším záběrům tak můžeme připojit všechny nejdůležitější podrobnosti.

Hlavním autorem tvarů nového sportovního kupé je Yann Jarsalle, který jej vytvořil pod vedením svých nejbližších nadřízených, což byli Axel Breun ředitel designového oddělení odpovědného za koncepční studie a Laurens van den Acker, viceprezident pro design a člen představenstva.

„Nechtěli jsme vytvořit žádné retro,“ říká van den Acker. „Chtěli jsme auto, které zapadne do dnešní moderní doby a za minulostí se jen poohlédne.“ I proto má A110-50 jen málo společného se slavnou sto desítkou. Je to třeba náznak předních zdvojených světel nebo vzdálená základní silueta. Jinak je ale vzhled novinky někde jinde a navazuje tam, kde skončil elektrický koncept DeZir.

S ním ovšem nemá A110-50 moc společného. Nový koncept je postaven na podvozku závodního Renaultu Mégane Trophy s rozvorem 2 625 mm a rozchodem 1 680 mm vpředu a 1 690 mm vzadu. Rozměry celokarbonové karoserie jsou velmi kompaktní. Alpine měří na délku 4 300 mm, výška činí jen 1 230 mm a šířka až 1 961 mm. Hmotnost auta se i díky použití rámu vytvořeného z ocelových trubek podařilo udržet na dnes takřka neskutečné hodnotě - pouhých 880 kg. Rozložení hmotnosti je 47,8:52,2 ve prospěch zadní nápravy.

S jejich rozpohybováním rozhodně nemá starosti závodní motor V6 řady V4Y s objemem 3 498 cm3, úhlem rozevření válců 60 stupňů a původem od Nissanu. Zde je vyladěn na rovných 400 koní při 7 200 ot./min. a maximálních 422 newtonmetrů při 6 200 ot./min. Přenos výkonu na zadní kola zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka se zdvojenou keramickou spojkou o průměru 184 mm, ovládaná kromě jiného pedálem nebo pádly pod volantem.

Náležitou provozní teplotu převodové skříně zajišťuje chladič umístěný v nasávání pravého zadního blatníku. Levým průduchem proudí vzduch do motorového prostoru, přímé sání agregátu ovšem zajišťuje nasávání na střeše. Nezbytnou součástí je rovněž samosvorný diferenciál, naopak vymoženosti typu ABS nebo ASC zde zcela chybí.

Jedenadvacetipalcová kola obutá do pneumatik značky Michelin homologované na běžné silnice jsou centrální maticí připojená k dvojitým lichoběžníkovým závěsům spojeným se stavitelnými tlumiči Sachs, u kterých lze nastavovat kompresi i odskok. Zpomalení auta zajišťují brzdy AP Racing s ventilovanými kotouči o průměru 356 mm vpředu a 330 mm vzadu, ve spojení s šesti a čtyřpístkovými třmeny.

K Alpine A110-50 nám tedy chybí pouze základní dynamické parametry jako je čas akcelerace na stovku, případně zrychlení na dvojnásobnou rychlost a také maximálka. S těmito údaji se ale Renault jistě rád brzy pochlubí, stejně jako (doufáme) s možným termínem výroby alespoň omezené série. Původní informace hovořily o výrobě blíže nespecifikovaného množství aut nejpozději v roce 2014 a to by určitě nebyla špatná zpráva...


Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 1 - Renault Alpine A110-50 nove 01Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 2 - Renault Alpine A110-50 nove 02Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 3 - Renault Alpine A110-50 nove 03Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 4 - Renault Alpine A110-50 nove 04Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 5 - Renault Alpine A110-50 nove 05Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 6 - Renault Alpine A110-50 nove 06Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 7 - Renault Alpine A110-50 nove 07Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 8 - Renault Alpine A110-50 nove 08Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 9 - Renault Alpine A110-50 nove 09Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 10 - Renault Alpine A110-50 nove 10Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 11 - Renault Alpine A110-50 nove 11Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 12 - Renault Alpine A110-50 nove 12Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 13 - Renault Alpine A110-50 nove 13Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 14 - Renault Alpine A110-50 nove 14Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 15 - Renault Alpine A110-50 nove 15Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 16 - Renault Alpine A110-50 nove 16Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 17 - Renault Alpine A110-50 nove 17Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 18 - Renault Alpine A110-50 nove 18Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 19 - Renault Alpine A110-50 nove 19Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 20 - Renault Alpine A110-50 nove 20Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 21 - Renault Alpine A110-50 nove 21Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 22 - Renault Alpine A110-50 nove 22Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 23 - Renault Alpine A110-50 nove 23Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 24 - Renault Alpine A110-50 nove 24Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 25 - Renault Alpine A110-50 nove 25Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 26 - Renault Alpine A110-50 nove 26Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 27 - Renault Alpine A110-50 nove 27Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 28 - Renault Alpine A110-50 nove 28Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 29 - Renault Alpine A110-50 nove 29Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 30 - Renault Alpine A110-50 nove 30Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 31 - Renault Alpine A110-50 nove 31Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 32 - Renault Alpine A110-50 nove 32Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 33 - Renault Alpine A110-50 nove 33Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 34 - Renault Alpine A110-50 nove 34Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 35 - Renault Alpine A110-50 nove 35Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 36 - Renault Alpine A110-50 nove 36Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 37 - Renault Alpine A110-50 nove 37Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 38 - Renault Alpine A110-50 nove 38Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 39 - Renault Alpine A110-50 nove 39Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 40 - Renault Alpine A110-50 nove 40Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 41 - Renault Alpine A110-50 nove 41Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 42 - Renault Alpine A110-50 nove 42Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 43 - Renault Alpine A110-50 nove 43Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 44 - Renault Alpine A110-50 nove 44Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 45 - Renault Alpine A110-50 nove 45Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 46 - Renault Alpine A110-50 nove 46Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 47 - Renault Alpine A110-50 nove 47Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 48 - Renault Alpine A110-50 nove 48Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 49 - Renault Alpine A110-50 nove 49Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 50 - Renault Alpine A110-50 nove 50Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 51 - Renault Alpine A110-50 nove 51Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 52 - Renault Alpine A110-50 nove 52Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 53 - Renault Alpine A110-50 nove 53Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 54 - Renault Alpine A110-50 nove 54Alpine A110-50 oficiálně představen, má jen 880 kg - 55 - Renault Alpine A110-50 nove 55
Novodobý nástupce Alpine 110 váží pouze 880 kg a má výkon 400 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.