Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpine A110 2016: hmotnost kolem tuny a dvoulitrové turbo s výkonem 280 koní
17.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pomůže již brzy prodávaná Alfa Romeo 4C zvýšit přitažlivost nového sportovního vozu z Dieppe? Někteří od Renaultu v to očividně doufají.
A nejedná se jen tak o ledaskoho. Na uvedené se tak trochu spoléhá samotný provozní ředitel automobilky Renault Carlos Tavares. V rozhovoru pro britský Autocar řekl, že Alpina, další vůz postavený na stejné platformě od partnerského Caterhamu a Alfa, by mohly vytvořit novou podtřídu řidičsky přitažlivých sporťáků zastoupenou silnými jmény, které můžou oslovit tradicionalisty i mladší klientelu.
Podle provozního šéfa Renaultu bude klíčovým prvkem vozu design. Tavares je přesvědčen, že může rozhodnout o úspěchu Alpine až ze sedmdesáti procent. Výsledné tvary by přitom měly rovnovážně kombinovat retro i modernu.
Pokud jde o techniku, ústa Francouzů jsou oficiálně němá, před nedávným startem závodního prototypu Alpine A450 na okruhu v britském Silverstonu však Tavares naznačil, že dvoumístné kupé bude vážit kolem 1 000 kg a dostane pohonnou jednotku o výkonu přibližně 280 koní. Další zdroje prozradily ještě o něco více. Platforma auta bude údajně tvořena ocelovým prostorovým rámem doplněným komponenty z hliníku a kompozitních materiálů.
Zmiňovaný výkon dodá turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec uložený napříč před zadní nápravou, zatímco Caterham bude u své varianty spoléhat na agregáty japonského koncernu Toyota. Inženýři prý aktuálně zvažují typ převodovky a systém řazení, a pokud bychom mohli do toho mluvit, po prvních zkušenostech s dvouspojkovou skříní EDC bychom se u dalšího sporťáku rozhodně přimlouvali za klasický manuál.
Co nedá momentálně některým zaměstnancům Renaultu a Alpine spát, je rovněž jméno vozu. Vezmeme-li v úvahu posloupnost posledních modelů, po A110, A310 a A610 by mohla teoreticky následovat řada A910, potíž je pouze v tom, že před stodesítkou zde byly A106 a A108 a kromě toho logika v označování modelů kteréhokoli výrobce není absolutní nebo neměnná. „Času na diskusi máme dost,“ připomíná Tavares a dodává, „produkční auto nebude dříve než za tři roky, ačkoli rok předtím pravděpodobně představíme koncept. Zatím budeme hledat způsoby, jak propagovat značku.“
My se tedy pro tuto chvíli držíme označení původního A110, na který chce novinka ideově navázat, je ale jasné, že právě takhle se jmenovat nejspíše nebude.










První novodobá produkční Alpine by měla stát kolem 1,5 milionu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 5 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejčtenější články
„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025
Živá témata na fóru
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.13. 15:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.13. 11:26 - pavproch
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB