Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina XD3 2015: facelift přinesl nový vzhled, naftový motor je pořád silák
4.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Alpina ukázala v Ženevě omlazené SUV XD3, vycházející z BMW X3. Změny hledejte na náraznících, naftový šestiválec má stále 350 koní.
Firma Alpina, více než tuner vozů BMW, na ženevském autosalonu nemůže chybět. Jedním ze strojů, které na jejím stánku mohou návštěvníci vidět, je faceliftovaný model XD3, první SUV, které Alpina staví. Facelift byl jen velmi mírný, v podstatě tu je lehce upravená příď a záď; základ je pochopitelně v náraznících běžné X3 od BMW.
Na svém místě zůstaly klasické nálepky na předním spoileru a po stranách, stejně jako dvacetipalcová kola, která Alpina montuje na všechno, co vyrábí. Podle konfigurátoru ale na XD3 nedostanete klasickou barvu Alpina Blau, ale k mání je samozřejmě několik jiných včetně více odstínů černých, šedých a stříbrných barev. V interiéru můžete mít kombinaci látky a kůže nebo kompletní kůži Nevada.
Pod kapotou zůstalo vše při starém, řadový třílitrový šestiválec pořád spaluje naftu a pořád díky dvěma turbodmychadlům žene všechna kola silou 350 koní a 700 Nm, což i přes váhu 1,9 tuny znamená zrychlení na stovku za 4,9 vteřiny a maximálku 251 km/h. Mezi motorem a koly najdeme stále stejný osmikvalt 8HP70 od ZF.
Stroj to tedy není ani zdaleka pomalý a také byste dost pravděpodobně byli jediní, kdo Alpinou ve vaší ulici jezdí. Není to bez důvodu, tyto stroje totiž nejsou ani zdaleka zadarmo. Za základní XD3 chce Alpina 69 100 eur, tedy téměř 1,9 milionu korun. Taková částka by stačila nejen na Audi SQ5 TDI, ale i na Porsche Macan S Diesel, a to s velkou rezervou.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.



















Příliš změn na Alpině XD3 skutečně neproběhlo
Kdybyste někdy přemýšleli, jak se dostat ke šroubům či ventilkům kol Alpiny, tak takhle...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 2 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 4 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 7 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 13:44 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.