Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h

Pokud chcete „přelétnout Evropu po zemi”, tedy prohnat se napříč kontinentem nebývalou rychlostí a v mimořádném luxusu, těžko budete hledat mnoho lepších strojů než novou Alpinu B8 GT. Je to lákavé auto, současně jde ale o derniéru svého druhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h

před 8 hodinami | Petr Prokopec

Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h

/

Foto: Alpina

Pokud chcete „přelétnout Evropu po zemi”, tedy prohnat se napříč kontinentem nebývalou rychlostí a v mimořádném luxusu, těžko budete hledat mnoho lepších strojů než novou Alpinu B8 GT. Je to lákavé auto, současně jde ale o derniéru svého druhu.

Na založení značky Alpina došlo 1. ledna 1965. Před pár dny tedy německá firma uznávaná jako nezávislá automobilka oslavila šedesáté výročí. Další jubileum ale již nepřijde, neboť v roce 2022 došlo na její převzetí ze strany BMW. To ovšem plnou kontrolu nad společností z Buchloe převezme až na přelomu letošního a příštího roku. Uzavře se tak jedna éra, která automobilovým nadšencům přinesla řadu úžasných aut. Jejich labutí písní se stane B8 GT, jinak také přepracované BMW 8 Gran Coupe.

Pro Alpinu jde o nejvýkonnější vůz, jaký kdy postavila, neboť 4,4litrový osmiválec v jejím případě produkuje až 643 koní. Překonává tak i tovární M8, která se rovněž loučí se světem. Model BMW ve verzi Competition má navíc na kontě „jen“ 750 Nm točivého momentu, zatímco B8 GT disponuje o 100 Nm vyšším „krouťákem“. Díky tomu čtyřdveřové kupé zvládá sprint na stovku za 3,3 sekundy. Překvapivě tak ovšem dorovnává pouze standardní M8 s 600 koňmi. V rámci maximálky ale ukáže záda všem BMW, neboť zvládá až 330 km/h.

Firma založená Burkhardem Bovensiepenem, jemuž B8 GT skládá poctu, se pochopitelně nepodívala pouze na motor, ale také na podvozek. Ten má vyhovovat jak kratšímu řádění na okruhu, kdy vhod přichází elektronický diferenciál zadních kol disponující novým softwarem, tak dlouhým výletům napříč Evropou. I proto došlo na zvýraznění rozdílů mezi režimy Comfort, Sport a Sport+. Majitelé si přitom budou moci pokaždé užívat působivější zvukový doprovod, za kterým stojí nový středový tlumič výfuku.

Po stránce vizuální lze zmínit nástavce předního nárazníku, stejně jako zadní difuzor či 21kovaná kola v klasickém vícepaprskovém designu. Jejich středové krytky přitom nejsou z levného plastu, nýbrž z hliníku. Alpina tak evidentně svou rozlučku s nezávislostí pojala se vší vážností, což je patrné také v interiéru, kde název modelu najdete vyražený na pádlech řazení osmistupňové převodovky ZF. Ten se může objevit i na dveřových lištách, u nichž však lze zvolit i další odkaz na Bovensiepena.

V případě čalounění Alpina standardně nabízí kůži Merino, majitelé ale právě v interiéru budou moci značně povolit uzdu fantazii. Počítat ale musí s tím, že následně zaplatí víc než výchozích 225 tisíc Eur (cca 5,7 milionu Kč). B8 GT přitom bude k mání jen v 99 exemplářích, dvacet z nich ale bude ještě výjimečnějších kvůli dvoubarevnému laku. Klientela si bude moci vybrat, zda černě lakovanou kapotu motoru, střechu a víko zavazadelníku spárují s „alpiní“ zelenou nebo modrou.

Aby toho nebylo málo, Alpina k vozu přihazuje jak dvě zakázkové víkendové tašky, tak hodinky firmy Carl F. Bucherer. Vše jen podtrhuje očekávání, že B8 GT je vážně absolutním finále firmy. Dá se tedy předpokládat, že celá produkce bude i navzdory vysoké ceně rozebrána relativně rychle.


Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 1 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 01Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 2 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 02Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 3 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 03Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 4 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 04Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 5 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 05Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 6 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 06Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 7 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 07Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 8 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 08Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 9 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 09Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 10 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 10Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 11 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 11Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 12 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 12Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 13 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 13Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 14 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 14Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 15 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 15Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 16 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 16Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 17 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 17Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 18 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 18Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 19 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 19Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 20 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 20Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h - 21 - BMW Alpina B8 GT 2025 prvni sada 21
B8 GT je s největší pravděpodobností velkým finále dosud nezávislé automobilky z Buchloe. Jakkoli do konce roku ještě nějaký čas zbývá a dorazit mohou ještě nové specifické verze existujících modelů. Foto: Alpina

Zdroj: Alpina

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.