Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50: výroční verze mají 600 koní a méně kilo
4.3.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nejen výkon až 600 koní a snížená hmotnost, ale i specifický design některých částí. Tím vším se vyznačují výroční edice modelů B5 a B6 Biturbo.
Alpina slaví padesát let od založení firmy a při této příležitosti připravila speciální vydání svých nejsilnějších modelů B5 a B6. Bude jich vyrobeno jen 50 od každé varianty a budou se prodávat za 95 966 Eur za B5 sedan, 98 740 Eur za B5 Touring, 112 437 Eur za B6 Coupé a 119 664 Eur za B6 cabrio. To je necelých 20 000 euro navíc. Co za ně získáte?
Předně vyšší výkon dvěma turbodmychadly přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 l. Jeho maximum je 441 kW (600 koní) při 6 000 ot./min a točivý moment dosahuje 800 Nm při 3 500 to./min. Tato čísla z něj dělají nejvýkonnější motor v historii značky. Navazuje na něj osmistupňový automat od ZF a standardem je i samosvorný diferenciál. Ve všech variantách zrychluje Edice 50 z 0 na 100 km/h za 4,2 s a maximální rychlost přesahuje 320 km/h. V kombinovaného cyklu má spotřeba být 9,4 - 9,6 l na 100 km/h.
Spolu se zvýšeným výkonem byla lehce snížena hmotnost. 17 kg ušetřil titanový výfuk od Akrapoviče, 15,6 kg zase specifická 20" kola. Ty a sada nálepek jsou rozlišovacími znaky Edice 50. Standardní brzdy na přední nápravě lze za příplatek vylepšit montáží disků o průměru 395 mm krocených čtyřpístkovými, pevně uloženými třmeny od Bremba vybavenými vysokým teplotám odolnými destičkami.
Interiér je vyveden v kombinaci černé a zelené kůže s prošitím žlutou nití. Tato kombinace odkazuje na Alpinu B7 S Turbo Coupé z roku 1982. Kůži doplňují panely lakované klavírní černí, objevuje se na nich podpis zakladatele značky, pana Burkarda Bovensiepena. Na prazích jsou pak kovové obklady s nápisem opět připomínajícím, že jde o Edici 50.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Výroční Alpiny nejde v Ženevě přehlédnout, i když na pohled zase tak specifické nejsou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva