Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech
21.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Alpina se pochlubila novými fotografiemi modelu B3 GT3, kterého vznikne jen 99 kusů. Podívejte se, jak akceleruje na 300 km/h.
Nová M3 F80 s přeplňovaným šestiválcem na sebe ještě nechá chvíli čekat. BMW má pro svou klientelu prozatím v nabídce atmosférickou M3 V8, ale dostat se k mnichovské trojce s turbomotorem, obdobnými výkony a posvěcením přímo od BMW není těžké ani dnes. Jako obvykle za to může Alpina se statutem samostatného výrobce, která s Mnichovem na vývoji a výrobě svých aut úzce spolupracuje.
Platí přitom nepsané pravidlo, že výkony Alpiny budou o něco nižší než paralelní model M a přenášené na silnici klasickou automatickou převodovkou. Týká se to také na sklonku loňského roku představeného modelu B3 GT3, ve skutečnosti je ale stroj z Buchloe asi poněkud rychlejší, než ten, který nesmí pokořit.
Naznačuje to nové video od kolegů z německého magazínu Sport Auto, kteří protáhli B3 GT3 patrně někde po dálnici a ukázali nám přitom, jak Alpina dokáže akcelerovat z nuly na maximum - zde tachometrických 309 km/h, podle výrobce jde o rovných 300 km/h.
„Top speed” pochopitelně není vše, jenže B3 GT3 nezaostává za M3 V8, ani pokud jde o zrychlení na stovku. Originální trojka od M GmbH s manuálem se na 100 km/h dostane za 4,8 sekundy a ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní to zvládne za 4,6 s. A trojka od Alpiny s automatem Switch-Tronic ZF BVA6? Při té samé disciplíně je o další desetinu vteřiny rychlejší.
Alpina vyrobí pouze 99 těchto aut a levně je rozhodně neprodá. Za každý vůz si účtuje téměř 90 tisíc euro a to je o přibližně půl milionu korun více, než potřebujete na sériovou M3. Pravdou ale je, že lidé pracující pod vedením majitele Andreasa Bovesiepena namontují do vozu kromě třílitru o výkonu 408 koní a 540 Nm také ručně vyráběný interiér, titanový výfuk od Akrapoviče, brzdový systém osazený šesti a čtyřpístkovými třmeny a návdavkem použijí stavitelné tlumiče KW, samosvorný diferenciál Drexler nebo kované devatenáctky.
Skutečná M3 F80 to samozřejmě není, jak se ale bude chovat, to Alpina B3 GT3 asi hodně naznačuje.
Alpina si své mistrovské dílo postavené na základech trojky cení o půl milionu více než BMW svou M3
Zdroj: Sport Auto Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus