Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alfa Romeo upřesnila své plány, po sedanu přijde SUV a dalších 6 modelů
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sdílení modulárních prvků srazilo náklady na „pouhých“ 137 miliard Kč. Nejprve dorazí sedan, pak SUV.
Pokud přijde řeč na automobilku Alfa Romeo, pak se prakticky již nějaký ten rok v řadě setkáváme jen se sliby a plány šéfa americko-italského koncernu Sergia Marchionneho. Skutek však utek', alespoň v případě mainstreamových modelů. Jistě, máme tu kupé 4C, ke kterému se po detroitské premiéře přidává také Spider, obě tyto novinky jsou však spíše jen okrajovou záležitostí, než aby způsobily, že showroomy značky budou praskat ve švech. To ale na druhou stranu ani není vlastnost, která by jim byla vlastní. Místo toho mají udržet značku „naživu“ do té doby, než dorazí modely, které by již masy přilákat mohly.
Do chystané plejády osmi modelů značka investovala pět miliard euro, což podle aktuálního kurzu odpovídá 137 miliardám korun. To na první pohled vypadá jako nemalá suma, ve skutečnosti však příliš vysoká není. Všeobecně se totiž má za to, že vývoj zcela nového vozu od základu schramstne minimálně jednu miliardu euro (28,4 mld. Kč). Alfa Romeo však dokázala ušetřit nemalé peníze díky tomu, že kompletně celou osmičku postaví na jedinou platformu.
Zvolenými modulárními komponenty je platforma Giorgio, o které již nějaký ten pátek víme, že bude podepírat chystaný sedan, který bude odhalen letos v létě. Až donedávna se přitom mělo za to, že jeho název bude Giulia, Italové však aktuálně smýšlejí poněkud jinak. Nic konkrétního ovšem zmíněno nebylo, tedy stran informací o motorovém prostoru, kde se objeví nejen čtyřválce, ale také šestiválec založený na třílitru, který pro sesterské Maserati vyvinulo Ferrari.
Kromě toho chystá automobilka také nový turbodiesel V6, který by měl produkovat až 340 koní. Ten by se pro změnu měl poprvé objevit pod kapotou vůbec prvního SUV značky, jež má dorazit v závěru příštího roku. Ani v jeho případě není znám název, pouze interní označení 949. Jisté je ovšem tolik, že zmiňovaná platforma bude podepírat i tento model, přičemž hostit má pohon zadních i všech čtyř kol a manuální či automatickou převodovku.
To je zásadní odklon vůči dříve zmiňovaným informacím, které naznačovaly, že Alfa Romeo použije základy Jeepu Cherokee. Ten je postaven na platformě sdílené třeba s modelem Giulietta, u kterého se v budoucnu dočkáme rovněž zásadní změny. Nová generace totiž rovněž použije platformu Giorgio, pročež z pohonu předních kol přepřáhne na poháněnou zadní nápravu resp. pohon všech kol.
Nová Giulietta by navíc měla dorazit hned ve dvou verzích. První přijde se čtyřmi dveřmi a postaví se třeba takovému Mercedesu CLA, zatímco druhá by měla nabídnout větší zavazadlový prostor a konkurovat spíše Audi A3 Sportback než třícípé hvězdě ve verzi Shooting Brake. Aktuálně je však velmi sporné, kdy které provedení můžeme očekávat v prodeji.
Alfa Romeo v tomto směru pouze naznačila, že všech sedm novinek s výjimkou zmíněného sedanu máme očekávat v letech 2016 až 2018. Italové tedy očividně budou mít napilno, což je ale zcela pochopitelné při pohledu na plán prodejů. Podle Marchionneho by totiž registrace měly narůst z loňských 74 000 kusů na 400 000 exemplářů právě v onom roce 2018.
Kromě již představené čtveřice by k danému úkolu mělo napomoci také velké SUV, velký sedan, kombi odvozené od menšího sedanu a také jedna „specialitka“, která nejspíše bude konkurovat BMW řady 6. Daný model by přitom měl být výstavní skříní značky, čímž Alfa Romeo odkazuje na minulost, zejména pak na úspěchy v šampionátu Formule 1.
Šéf značky Harald Wester totiž uvedl, že kdysi automobilka fungovala na základě strategie „vyhraj v neděli, prodej v pondělí“. V 80. letech minulého století však Alfa Romeo ztratila svou osobnost a s výjimkou osobitého stylu jen přeprodávala modely, za kterými stály ostatní výrobci. A díky tomu ztrácela na reputaci, až se dopracovala ke stávající takřka tragické bilanci.
Je proto logické, že osmička nových modelů má co napravovat. A to nikoliv jen v rámci image, ale také v případě prodejů. Za posledních deset let se totiž automobilka nedopracovala k zisku. Je tedy nad slunce jasné, že pokud nový plán selže, pak se s Alfou Romeo můžeme rozloučit stejně jako třeba s Lancií.
Prakticky minulostí je ostatně hatchback MiTo, s jehož vzkříšením se rozhodně nepočítá, za což může právě ona platforma Giorgio. Ta totiž nebyla designována pro malé vozy, pouze pro kompaktní či velké. Kromě modelů italské značky bychom jí navíc v budoucnu mohli zaznamenat i u modelů Dodge a Chrysleru.
První novinkou Alfy Romeo bude sedan s kódovým označením 952...
...druhou pak menší SUV aktuálně označované jako projekt 949
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 3 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 6 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva